Επιστολή στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη έστειλε ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Διονύσης Ψωμιάδης σχετικά με την εφαρμογή του Νόμου 4093/2012.
Με την επιστολή ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης επισημαίνει την αντίθεση της ερμηνευτικής εγκυκλίου με τη νομοθετική ρύθμιση και, συνεπώς, την αδυναμία εφαρμογής της. «Η άποψη της σχετικής εγκυκλίου, ότι ο ως άνω νόμος καταλαμβάνει και τους προσληφθέντες με βάση το Π.Δ. 164/2004, είναι αντίθετη στις σαφείς ρυθμίσεις του νόμου 4093/2012 και ως εκ τούτου, δεν δύναται να εφαρμοστεί κατά την άποψη μας, διότι σε αυτή την περίπτωση, θα παραβιάζαμε το γράμμα και το πνεύμα του νομοθέτη» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής: «Στο Ν.4093/2012 υποπαράγραφος Ζ.4. Κατάργηση ειδικοτήτων και οργανικών θέσεων, ορίζεται ότι «καταργούνται οι θέσεις της κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας».
Όμως στην εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔΔ/οικ.26188/12-11-2012, αναφέρεται στο Δ παρ.3 «Σημειώνεται ότι, προσωπικό του οποίου μεταβλήθηκε η εργασιακή θέση σε σχέση εργασίας αορίστου χρόνου επειδή διαπιστώθηκε ότι κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες (π.χ.ν.2190/1994, ν.2839/2000, Π.Δ. 164/2004), καταλαμβάνεται από τις διατάξεις του ως άνω νόμου.»
Σημειώνουμε ότι στην αιτιολογική έκθεση του Νόμου, αναφέρεται ότι: «η περίπτωση αφορά θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού-Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού, και Διοικητικών Γραμματέων υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας, δηλαδή υπαλλήλους, των οποίων η εργασιακή σχέση με το δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων των προσλήψεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δημιουργήθηκε με άλλες διαδικασίες.»
Συμπερασματικά ερμηνεύουμε, ότι η άποψη της σχετικής εγκυκλίου, ότι ο ως άνω νόμος καταλαμβάνει και τους προσληφθέντες με βάση το Π.Δ. 164/2004, είναι αντίθετη στις σαφείς ρυθμίσεις του νόμου 4093/2012 και ως εκ τούτου, δεν δύναται να εφαρμοστεί κατά την άποψη μας, διότι σε αυτή την περίπτωση, θα παραβιάζαμε το γράμμα και το πνεύμα του νομοθέτη».
Με την επιστολή ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης επισημαίνει την αντίθεση της ερμηνευτικής εγκυκλίου με τη νομοθετική ρύθμιση και, συνεπώς, την αδυναμία εφαρμογής της. «Η άποψη της σχετικής εγκυκλίου, ότι ο ως άνω νόμος καταλαμβάνει και τους προσληφθέντες με βάση το Π.Δ. 164/2004, είναι αντίθετη στις σαφείς ρυθμίσεις του νόμου 4093/2012 και ως εκ τούτου, δεν δύναται να εφαρμοστεί κατά την άποψη μας, διότι σε αυτή την περίπτωση, θα παραβιάζαμε το γράμμα και το πνεύμα του νομοθέτη» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής: «Στο Ν.4093/2012 υποπαράγραφος Ζ.4. Κατάργηση ειδικοτήτων και οργανικών θέσεων, ορίζεται ότι «καταργούνται οι θέσεις της κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας».
Όμως στην εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔΔ/οικ.26188/12-11-2012, αναφέρεται στο Δ παρ.3 «Σημειώνεται ότι, προσωπικό του οποίου μεταβλήθηκε η εργασιακή θέση σε σχέση εργασίας αορίστου χρόνου επειδή διαπιστώθηκε ότι κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες (π.χ.ν.2190/1994, ν.2839/2000, Π.Δ. 164/2004), καταλαμβάνεται από τις διατάξεις του ως άνω νόμου.»
Σημειώνουμε ότι στην αιτιολογική έκθεση του Νόμου, αναφέρεται ότι: «η περίπτωση αφορά θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού-Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού, και Διοικητικών Γραμματέων υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας, δηλαδή υπαλλήλους, των οποίων η εργασιακή σχέση με το δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων των προσλήψεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δημιουργήθηκε με άλλες διαδικασίες.»
Συμπερασματικά ερμηνεύουμε, ότι η άποψη της σχετικής εγκυκλίου, ότι ο ως άνω νόμος καταλαμβάνει και τους προσληφθέντες με βάση το Π.Δ. 164/2004, είναι αντίθετη στις σαφείς ρυθμίσεις του νόμου 4093/2012 και ως εκ τούτου, δεν δύναται να εφαρμοστεί κατά την άποψη μας, διότι σε αυτή την περίπτωση, θα παραβιάζαμε το γράμμα και το πνεύμα του νομοθέτη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.