Από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος γνωστοποιείται ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, διερευνάται μεγάλος αριθμός καταγγελιών που αφορούν στην εξαπάτηση ιδιοκτητών καταστημάτων, στα οποία πωλούνται κάρτες κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας και προπληρωμένες κάρτες τύπου «paysafe» που χρησιμοποιούνται για διαδικτυακές αγορές.
Ειδικότερα, οι καταγγελίες των ιδιοκτητών των καταστημάτων (ψιλικών, mini market και περιπτέρων) αφορούν περιπτώσεις, στις οποίες άγνωστα άτομα τους έχουν τηλεφωνήσει και προσποιούμενοι ότι είναι του συγγενικού και φιλικού περιβάλλοντός τους ή τεχνικοί της εταιρίας που τους έχει εγκαταστήσει τα μηχανήματα έκδοσης των προπληρωμένων καρτών ή τακτικοί πελάτες τους ή ακόμη και συνεργάτες τους (λογιστές, ασφαλιστικοί σύμβουλοι κ.α.), τους έχουν πείσει να προβούν στην έκδοση των συγκεκριμένων προπληρωμένων καρτών.
Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις, οι δράστες προσποιούνται τους πελάτες και αφού ζητήσουν την έκδοση προπληρωμένης κάρτας, τεχνηέντως φωτογραφίζουν με κινητό τηλέφωνο, τον αριθμό έκδοσης που αναγράφεται σε αυτήν, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί. Στη συνέχεια προφασιζόμενοι την έλλειψη χρημάτων ή ότι δεν τους είναι τελικά απαραίτητη, την επιστρέφουν, ενώ τελικά προβαίνουν στη χρήση της, αφού έχουν ήδη καταγράψει με το κινητό τους τηλέφωνο τον αριθμό έκδοσής της, μέσω του οποίου γίνεται η χρέωση.
Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων από την επικοινωνία με τις εταιρίες έκδοσης των προπληρωμένων καρτών, διαπιστώνουν τελικά ότι αυτές χρησιμοποιούνται άμεσα, κυρίως σε ιστοσελίδες διαδικτυακού τζόγου ή αγορών μέσω διαδικτύου.
Παρακαλούνται οι πολίτες, με αφορμή τέτοιου είδους περιστατικά, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους, για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησης. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων δεν θα πρέπει να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες μέσω τηλεφώνου, εάν προηγουμένως δεν έχουν διασταυρώσει την ταυτότητα του ατόμου. Επίσης, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί κατά τη διαδικασία των συναλλαγών τους με πελάτες.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις, μπορούν οι πολίτες να επικοινωνούν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μέσω των ηλεκτρονικών διευθύνσεων 11012@hellenicpolice.gr και ccu@cybercrimeunit.gov.gr ή στα τηλέφωνα 11012 και 210-6476464.
Ειδικότερα, οι καταγγελίες των ιδιοκτητών των καταστημάτων (ψιλικών, mini market και περιπτέρων) αφορούν περιπτώσεις, στις οποίες άγνωστα άτομα τους έχουν τηλεφωνήσει και προσποιούμενοι ότι είναι του συγγενικού και φιλικού περιβάλλοντός τους ή τεχνικοί της εταιρίας που τους έχει εγκαταστήσει τα μηχανήματα έκδοσης των προπληρωμένων καρτών ή τακτικοί πελάτες τους ή ακόμη και συνεργάτες τους (λογιστές, ασφαλιστικοί σύμβουλοι κ.α.), τους έχουν πείσει να προβούν στην έκδοση των συγκεκριμένων προπληρωμένων καρτών.
Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις, οι δράστες προσποιούνται τους πελάτες και αφού ζητήσουν την έκδοση προπληρωμένης κάρτας, τεχνηέντως φωτογραφίζουν με κινητό τηλέφωνο, τον αριθμό έκδοσης που αναγράφεται σε αυτήν, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί. Στη συνέχεια προφασιζόμενοι την έλλειψη χρημάτων ή ότι δεν τους είναι τελικά απαραίτητη, την επιστρέφουν, ενώ τελικά προβαίνουν στη χρήση της, αφού έχουν ήδη καταγράψει με το κινητό τους τηλέφωνο τον αριθμό έκδοσής της, μέσω του οποίου γίνεται η χρέωση.
Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων από την επικοινωνία με τις εταιρίες έκδοσης των προπληρωμένων καρτών, διαπιστώνουν τελικά ότι αυτές χρησιμοποιούνται άμεσα, κυρίως σε ιστοσελίδες διαδικτυακού τζόγου ή αγορών μέσω διαδικτύου.
Παρακαλούνται οι πολίτες, με αφορμή τέτοιου είδους περιστατικά, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους, για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησης. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων δεν θα πρέπει να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες μέσω τηλεφώνου, εάν προηγουμένως δεν έχουν διασταυρώσει την ταυτότητα του ατόμου. Επίσης, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί κατά τη διαδικασία των συναλλαγών τους με πελάτες.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις, μπορούν οι πολίτες να επικοινωνούν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μέσω των ηλεκτρονικών διευθύνσεων 11012@hellenicpolice.gr και ccu@cybercrimeunit.gov.gr ή στα τηλέφωνα 11012 και 210-6476464.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.