Με λαμπρότητα τελέσθηκε και φέτος η ιερά μνήμη του Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, του πολυγραφότερου αγίου της Εκκλησίας μας μετά την Άλωση. Πλήθος λαού, παρά τον καύσωνα, προσέτρεξε την παραμονή και ανήμερα για πνευματική αναψυχή στο όρος Πάϊκον του Δήμου Παιονίας Κιλκίς. Προσέτρεξε για να προσπέσει στον Θεό, να ξεδιψάσει από τα ζωογόνα νάματα διδασκαλίας του Αγίου Νικοδήμου και να λάβει χάρη από το χαριτόβρυτο τίμιο λείψανό του που φυλάσσεται στο φερώνυμο Ιερό Κοινόβιο, «στο σπίτι του», κατά τη δήλωση του ιδίου του Αγίου. Την Κυριακή 15/7, μετά τον Εσπερινό, τελέσθηκε και το κτιτορικό μνημόσυνο.
Ο άγιος Νικόδημος, όπως όλοι οι Άγιοι, έζησε στην αφάνεια, αλλά ο Θεός τον εδόξασε και τον ανέδειξε σε λαμπρότατο άστρο που φώτισε το Γένος μας τα σκοτεινά χρόνια του τουρκικού ζυγού. Εάν ο Πατροκοσμάς με το κήρυγμά του υπήρξε ο «πρακτικός» αφυπνιστής των ραγιάδων, ο άγιoς Νικόδημος ήταν ο «θεωρητικός», που με τη γραφίδα του και την συγγραφή πολυπληθών συγγραμμάτων στήριξε το υπόδουλο Γένος.
Ο άγιος Νικόδημος υπήρξε σφόδρα αντιπαπικός. Βδελυσσόταν την αίρεση του παπισμού όπως και κάθε τι που παραχαράσσει την άπαξ παραδεδομένη και αποκεκαλυμμένη Αλήθεια, που χωρίζει την ψυχή του Ορθοδόξου από τον Θεό και του προξενεί τον αιώνιο όλεθρο. Αποστρεφόταν τις καινοτομίες και τους νεωτερισμούς στην Εκκλησία και δίδασκε την επιστροφή των πιστών στην μυστική, νηπτική ζωή δια της νοεράς προσευχής, της συνεχούς θείας Μεταλήψεως, της άσκησης των εντολών του Χριστού. Και βεβαίως, όπως όλοι οι Άγιοι δεν διέφυγε τον ψόγο και την συκοφαντία, μάλιστα από τους «οικιακούς» αυτού. Απεκλήθη και αυτός υποτιμητικά «Κολλυβάς», επειδή επέμενε στην τήρηση των παραδόσεων της Εκκλησίας. Ιδία δε το συκοφαντικό προσωνύμιο «Κολλυβάς» απεδόθη σε όλους τους συμμετέχοντες στο πνευματικό αναγεννητικό κίνημα του 18ου–αρχών 19ου αιώνος, οι οποίοι δίδασκαν την επιστροφή στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων.
Οι Κολλυβάδες (σήμερα πλέον ανακηρυγμένοι Άγιοι), στοιχούντες στην αρχαία παράδοση υποστήριζαν ότι δεν πρέπει να τελούνται μνημόσυνα την Κυριακή, διότι είναι ημέρα αφιερωμένη στην Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου, είναι ημέρα χαράς και ευφροσύνης. Μια τέτοια μέρα δεν πρέπει να μεταβάλλεται σε ημέρα πένθους. Τα κόλλυβα της Κυριακής ο Θεός δεν τα δέχεται, δίδασκαν. Με τη χάρη του Θεού, το Ιερό Κοινόβιό του ακολουθεί αφ ἱδρύσεώς του αυτήν την αρχαία παράδοση.
Την μνήμη του Αγίου τίμησαν τις ημέρες αυτές με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ.Χρήστος Γκουντενούδης, ο Δήμαρχος Παιονίας κ.Αθανάσιος Λαπόρδας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Αντώνιος Σαμαράς, ο Αντιδήμαρχος Παιονίας κ.Κωνσταντίνος Σιωνίδης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κιλκίς κ.Νικόλαος Μπαντουβάκης, ο Δημοτικός Σύμβουλος Παιονίας κ.Χρήστος Τσανασίδης, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου «Φίλοι Ιερού Κοινοβίου Αγίου Νικοδήμου», εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Συλλόγων Παιονίας και πλήθος προσκυνητών.
Οι πολυπληθείς προσκυνητές δεν απήλαυσαν μόνον της πνευματικής «παραμυθίας», αλλά έγιναν κοινωνοί και της αβραμιαίας φιλοξενίας των Πατέρων και των Φίλων του Ιερού Κοινοβίου, οι οποίοι από καιρό ετοιμάζονταν πυρετωδώς για την ετήσια Πανήγυρη του γλυκυτάτου Αγίου τους.
Η διδασκαλία και η βιοτή του Αγίου Νικοδήμου ας γίνει για μας φάρος φωτεινός που φωτίζει και καθοδηγεί την ψυχή ώστε να πορεύεται ασφαλώς μέσα στα σκοτάδια και τη σύγχυση του σύγχρονου αποπροσανατολισμένου βίου και να επαναφέρει τη ζωή μας στα θεμέλια της Ορθοδόξου νηπτικής παραδόσεως.
Είθε να έχουμε τις πρεσβείες του.
ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ 18-19/7/2012 Στο γραφικό εκκλησάκι του βράχου τελέσθηκε την παραμονή 18/7 Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ Ἀρτοκλασίας εις μνήμην της ανακομιδής των λειψάνων του οσίου Σεραφείμ του Σαρώφ, του Αγίου της χαράς και της Αναστάσεως. Την επομένη, Τετάρτη 19/7, τελέσθηκε Όρθρος και θεία Λειτουργία. Επίσης εγκαινιάστηκε το πετρόκτιστο αγίασμα του οσίου Σεραφείμ με την τέλεση της Ακουλουθίας του Αγιασμού.
Καθ ὅλη τη διάρκεια των ιερών Ακολουθιών, οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν τεμάχιο ιερού λειψάνου του αγίου Σεραφείμ, ακριβό δώρο του μακαριστού Πατριάρχη Μόσχας και πασών Ρωσιών Αλεξίου Β πρός το Ιερό Κοινόβιό μας.
Οι Πατέρες του Ιερού Κοινοβίου αλλά και ο πιστός λαός αγαπούν ιδιαίτερα τον άγιο Σεραφείμ, ο οποίος μας κατέλιπε συμπυκνωμένη τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας στην εξής πρόταση: «Ο πραγματικός σκοπός της χριστιανικής ζωής είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος». Αυτός ας είναι και ο δικός μας σκοπός, αυτή άλλωστε είναι και η μοναδική διέξοδος από τα ποικίλα προβλήματα που ταλανίζουν την Πατρίδα μας και την ανθρωπότητα ολόκληρη, ιδιαίτερα τούτους τους ταραγμένους καιρούς.
Ο άγιος Νικόδημος, όπως όλοι οι Άγιοι, έζησε στην αφάνεια, αλλά ο Θεός τον εδόξασε και τον ανέδειξε σε λαμπρότατο άστρο που φώτισε το Γένος μας τα σκοτεινά χρόνια του τουρκικού ζυγού. Εάν ο Πατροκοσμάς με το κήρυγμά του υπήρξε ο «πρακτικός» αφυπνιστής των ραγιάδων, ο άγιoς Νικόδημος ήταν ο «θεωρητικός», που με τη γραφίδα του και την συγγραφή πολυπληθών συγγραμμάτων στήριξε το υπόδουλο Γένος.
Ο άγιος Νικόδημος υπήρξε σφόδρα αντιπαπικός. Βδελυσσόταν την αίρεση του παπισμού όπως και κάθε τι που παραχαράσσει την άπαξ παραδεδομένη και αποκεκαλυμμένη Αλήθεια, που χωρίζει την ψυχή του Ορθοδόξου από τον Θεό και του προξενεί τον αιώνιο όλεθρο. Αποστρεφόταν τις καινοτομίες και τους νεωτερισμούς στην Εκκλησία και δίδασκε την επιστροφή των πιστών στην μυστική, νηπτική ζωή δια της νοεράς προσευχής, της συνεχούς θείας Μεταλήψεως, της άσκησης των εντολών του Χριστού. Και βεβαίως, όπως όλοι οι Άγιοι δεν διέφυγε τον ψόγο και την συκοφαντία, μάλιστα από τους «οικιακούς» αυτού. Απεκλήθη και αυτός υποτιμητικά «Κολλυβάς», επειδή επέμενε στην τήρηση των παραδόσεων της Εκκλησίας. Ιδία δε το συκοφαντικό προσωνύμιο «Κολλυβάς» απεδόθη σε όλους τους συμμετέχοντες στο πνευματικό αναγεννητικό κίνημα του 18ου–αρχών 19ου αιώνος, οι οποίοι δίδασκαν την επιστροφή στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων.
Οι Κολλυβάδες (σήμερα πλέον ανακηρυγμένοι Άγιοι), στοιχούντες στην αρχαία παράδοση υποστήριζαν ότι δεν πρέπει να τελούνται μνημόσυνα την Κυριακή, διότι είναι ημέρα αφιερωμένη στην Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου, είναι ημέρα χαράς και ευφροσύνης. Μια τέτοια μέρα δεν πρέπει να μεταβάλλεται σε ημέρα πένθους. Τα κόλλυβα της Κυριακής ο Θεός δεν τα δέχεται, δίδασκαν. Με τη χάρη του Θεού, το Ιερό Κοινόβιό του ακολουθεί αφ ἱδρύσεώς του αυτήν την αρχαία παράδοση.
Την μνήμη του Αγίου τίμησαν τις ημέρες αυτές με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ.Χρήστος Γκουντενούδης, ο Δήμαρχος Παιονίας κ.Αθανάσιος Λαπόρδας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Αντώνιος Σαμαράς, ο Αντιδήμαρχος Παιονίας κ.Κωνσταντίνος Σιωνίδης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κιλκίς κ.Νικόλαος Μπαντουβάκης, ο Δημοτικός Σύμβουλος Παιονίας κ.Χρήστος Τσανασίδης, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου «Φίλοι Ιερού Κοινοβίου Αγίου Νικοδήμου», εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Συλλόγων Παιονίας και πλήθος προσκυνητών.
Οι πολυπληθείς προσκυνητές δεν απήλαυσαν μόνον της πνευματικής «παραμυθίας», αλλά έγιναν κοινωνοί και της αβραμιαίας φιλοξενίας των Πατέρων και των Φίλων του Ιερού Κοινοβίου, οι οποίοι από καιρό ετοιμάζονταν πυρετωδώς για την ετήσια Πανήγυρη του γλυκυτάτου Αγίου τους.
Η διδασκαλία και η βιοτή του Αγίου Νικοδήμου ας γίνει για μας φάρος φωτεινός που φωτίζει και καθοδηγεί την ψυχή ώστε να πορεύεται ασφαλώς μέσα στα σκοτάδια και τη σύγχυση του σύγχρονου αποπροσανατολισμένου βίου και να επαναφέρει τη ζωή μας στα θεμέλια της Ορθοδόξου νηπτικής παραδόσεως.
Είθε να έχουμε τις πρεσβείες του.
ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ 18-19/7/2012 Στο γραφικό εκκλησάκι του βράχου τελέσθηκε την παραμονή 18/7 Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ Ἀρτοκλασίας εις μνήμην της ανακομιδής των λειψάνων του οσίου Σεραφείμ του Σαρώφ, του Αγίου της χαράς και της Αναστάσεως. Την επομένη, Τετάρτη 19/7, τελέσθηκε Όρθρος και θεία Λειτουργία. Επίσης εγκαινιάστηκε το πετρόκτιστο αγίασμα του οσίου Σεραφείμ με την τέλεση της Ακουλουθίας του Αγιασμού.
Καθ ὅλη τη διάρκεια των ιερών Ακολουθιών, οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν τεμάχιο ιερού λειψάνου του αγίου Σεραφείμ, ακριβό δώρο του μακαριστού Πατριάρχη Μόσχας και πασών Ρωσιών Αλεξίου Β πρός το Ιερό Κοινόβιό μας.
Οι Πατέρες του Ιερού Κοινοβίου αλλά και ο πιστός λαός αγαπούν ιδιαίτερα τον άγιο Σεραφείμ, ο οποίος μας κατέλιπε συμπυκνωμένη τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας στην εξής πρόταση: «Ο πραγματικός σκοπός της χριστιανικής ζωής είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος». Αυτός ας είναι και ο δικός μας σκοπός, αυτή άλλωστε είναι και η μοναδική διέξοδος από τα ποικίλα προβλήματα που ταλανίζουν την Πατρίδα μας και την ανθρωπότητα ολόκληρη, ιδιαίτερα τούτους τους ταραγμένους καιρούς.
Ας εύχουμε την ευχή του οσίου Σεραφείμ. Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.