Στις 15 Μαρτίου του 1962 ο αμερικάνος Πρόεδρος Τζον Κένεντι, σε ομιλία του στο Κογκρέσο μίλησε για πρώτη φορά για καταναλωτικά θέματα θέτοντας τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος λέγοντας χαρακτηριστικά σε κάποια αποστροφή της ομιλίας του ότι "Καταναλωτές είμαστε όλοι αλλά δυστυχώς οι απόψεις του καταναλωτή δεν ακούγονται" ζητώντας ταυτόχρονα από τότε κιόλας την οργάνωση με κάποια μορφή και με στόχο την οργάνωση και την ανάδειξη του κινήματος αυτού.
Από εκείνη την στιγμή και μετά ξεκίνησε η προσπάθεια για να πάρει σάρκα και οστά η σημερινή μορφή του κινήματος των καταναλωτών που στις δύσκολες μέρες μας λόγω και της οικονομικής στενότητας που διανύουμε είναι χρήσιμη όσο ποτέ άλλοτε. Ετσι λοιπόν το 1983 με σχετική απόφαση του ΟΗΕ καθιερώθηκε ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή την 15η Μαρτίου κάθε χρόνου.
Σήμερα που η κοινωνία πλήττεται από την πρωτοφανή κρίση και οι πολίτες-καταναλωτές από την οικονομική δυσπραγία η εμπέδωση των στοιχειωδών ζητημάτων του καταναλωτή που συνοψίζονται εν ολίγοις σε τέσσερις παραμέτρους - ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή – είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και δη επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν.
Με την ακρίβεια και την παρατεταμένη ύφεση που έχει ως άμεση συνέπεια την διόγκωση της ανεργίας η απάθεια των ιθυνόντων της πολιτείας είχε ως αποτέλεσμα να επικρατήσει στην αγορά και να βασιλεύει η μεγάλη αισχροκέρδεια που εξαφανίζει εν ριπή οφθαλμού το ευρώ από τις τσέπες των πολιτών.
Η μόνη λύση τούτη την ώρα είναι ως πολίτες-καταναλωτές να συμμετάσχουμε στις ενώσεις και στα κάθε λογής κινήματα καταναλωτών κάνοντας πράξη το ρητό ΄΄ισχύς εν τη ενώσει΄΄. Και να μην ξεχνούμε (έχοντας το συνεχώς στο μυαλό μας ως σύνθημα) ότι καταναλωτές είμαστε επί 365 ημέρες και όχι μόνο την 15η Μαρτίου κάθε έτους.
Από εκείνη την στιγμή και μετά ξεκίνησε η προσπάθεια για να πάρει σάρκα και οστά η σημερινή μορφή του κινήματος των καταναλωτών που στις δύσκολες μέρες μας λόγω και της οικονομικής στενότητας που διανύουμε είναι χρήσιμη όσο ποτέ άλλοτε. Ετσι λοιπόν το 1983 με σχετική απόφαση του ΟΗΕ καθιερώθηκε ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή την 15η Μαρτίου κάθε χρόνου.
Σήμερα που η κοινωνία πλήττεται από την πρωτοφανή κρίση και οι πολίτες-καταναλωτές από την οικονομική δυσπραγία η εμπέδωση των στοιχειωδών ζητημάτων του καταναλωτή που συνοψίζονται εν ολίγοις σε τέσσερις παραμέτρους - ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή – είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και δη επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν.
Με την ακρίβεια και την παρατεταμένη ύφεση που έχει ως άμεση συνέπεια την διόγκωση της ανεργίας η απάθεια των ιθυνόντων της πολιτείας είχε ως αποτέλεσμα να επικρατήσει στην αγορά και να βασιλεύει η μεγάλη αισχροκέρδεια που εξαφανίζει εν ριπή οφθαλμού το ευρώ από τις τσέπες των πολιτών.
Η μόνη λύση τούτη την ώρα είναι ως πολίτες-καταναλωτές να συμμετάσχουμε στις ενώσεις και στα κάθε λογής κινήματα καταναλωτών κάνοντας πράξη το ρητό ΄΄ισχύς εν τη ενώσει΄΄. Και να μην ξεχνούμε (έχοντας το συνεχώς στο μυαλό μας ως σύνθημα) ότι καταναλωτές είμαστε επί 365 ημέρες και όχι μόνο την 15η Μαρτίου κάθε έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.