Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Ανακοίνωση Ιεράς Μητρόπολης Γουμένισσας: "Όχι στις εξορύξεις στο Πάικο"

Η Ιερά Μητρόπολή μας συμμετέχει επίσης στη δημόσια διαμαρτυρία των επισήμων φορέων, των υπευθύνων προσώπων και (θέλουμε να πιστεύουμε) συλλογικά του λαού του Ν. Κιλκίς και ειδικότερα του Δήμου Παιονίας για την “παράδοση” της ηρωικής και ιστορικής Κιλκισιώτικης-Παιονικής γης σε μεταλλευτική αξιοποίηση. Με λόγο σαφή και επιστημονικό δημοσιεύθηκαν ήδη οι απειλητικές συνέπειες και για τη ζωή μας και τη ζωή των μελλοντικών γενεών σε βάθος χρόνου (η μάλλον οριστικά) από την εκποίηση της γης μας και του γεωφυσικού περιβάλλοντος.

Ο Νομός και ειδικά η περιοχή Παιονίας έχουν μόλις εκατό (100) χρόνια ελεύθερης ζωής, με πρωτοπορία στο Σκρα (και όχι μόνο) και άλλες προγενέστερες η μεταγενέστερες εστίες φιλελεύθερης αντίστασης. Ποιός έχει το δικαίωμα με το μανδύα της οικονομικής σκοπιμότητας να εκμηδενίζει τα δικαιώματα των σημερινών κατοίκων, στη ζωή, στην υγεία, στην απολήψιμη αντοχή της γης, του νερού και του αέρα; Τι απέμεινε πια στη συνοριακή αυτή γραμμή, παρά η φυσικότητα του περιβάλλοντος, το λιγοστεμένο νερό και ο καθαρός αέρας; Για να ζήσουμε και να προσκαλέσουμε να παιδιά μας να δημιουργήσουν έξω από τις πόλεις της ανεργίας. Για να ζήσουμε και να αξιοποιήσουμε τουριστικά δυό πιθανές εθνικής γης.
Από επιστημονικά χείλη δηλώθηκαν ξεκάθαρα ότι: α) Η ορεινή-λοφοειδής-δασωμένη φυσιογνωμία στους τόπους εξορύξεων θα μεταβληθεί αντίστροφα και σε μεγάλη ακτίνα σε τεράστιους λάκκους εξόρυξης. Σε ευρεία περιμετρική ακτίνα καταστρέφεται οριστικά η επισκεψιμότητα του ωραίου γεωφυσικού περιβάλλοντος του Ν. Κιλκίς. β) Για τις εξορύξεις δεσμεύονται υποχρεωτικά τεράστιες ποσότητες υδάτων, από την ίδια την απομειωμένη υδροφορία του Νομού γενικά, και δημιουργούνται πολλαπλάσιες ανάγκες υδροφορίας για την στοιχειώδη εξυπηρέτηση των κατοίκων. Γ) Μολύνεται ο αέρας με τοξικά κατάλοιπα από τη λειτουργία των μεταλλείων, σε ακτίνα μέχρι και τη Θεσσαλονίκη. δ) Η λυματολάσπη των μεταλλείων, όπου και να αποτεθεί, πάντως περιέχει θανατηφόρο κυανιούχο νάτριο, όπερ σημαίνει οριστική εκμηδένιση των περιοχών. ε) Για την απόληψη των εμπορευσίμων “αγαθών”, εξορύσσονται σε πολλαπλάσιες ποσότητες τα πετρώματα της περιοχής (θειούχες μεταλλικές ενώσεις) και εκτίθενται ελεύθερα στον αέρα και στο νερό, με αποτέλεσμα να μεταπαράγεται θειϊκό οξύ (βιτριόλι) και σαν όξινη απορροή να αχρηστεύει οριστικά τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής. ς) Η ελάχιστη αναλογικά ωφέλεια ειδικά για τον τόπο με την ασήμαντη απασχόληση εργατικών χειρών ουδόλως εξισορροπείται από την οριστική καταστροφή όλων των άλλων παραγωγικών και βιολογικών αυταπασχολήσεων. ζ) Δεν θα θέλαμε να μνημονεύσουμε την μηδαμινή οικονομική αναλογική ωφέλεια για το κράτος.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ, θα πρέπει να “σβήσουν” σιγά-σιγά, αλλά μια για πάντα οικισμοί, χωριά και κωμοπόλεις της Παιονίας και του Κιλκίς [βλ. για όλα αυτά συνέντευξη του ομ. Καθηγητή της Γεωλογίας στο Α.Π.Θ. κ. Σαράντη Δημητριάδη στο “Ράδιο-Μαχητής”].
Προϋπήρξε απόπειρα παρόμοιας ακριβώς εκμετάλλευσης στη Θράκη. Εκεί επιχειρήθηκε να αποτολμηθεί με πιο δημοκρατικό τρόπο, δημόσιου διαλόγου. Έτσι σύσσωμοι οι τοπικοί παράγοντες και ο λαός είχαν τη δυνατότητα να διακηρύξουν την κατηγορηματική άρνησή τους.
Επιχειρείται συνοπτικά νέα απόπειρα σε μας. Εδώ, σε μας, γίνεται με “κρυφό” τρόπο, χωρίς τη γνώμη του λαού που θα εισπράξει τόσες απειλές, καταστροφές και θανάτους. Γιατί φιμώνεται ο Ν. Κιλκίς για τη ζωή του και για τη ζωή των ερχομένων γενεών σε βάθος χρόνου; Γιατί θα πρέπει να γίνει η περιοχή του Κιλκίς και της Παιονίας ΤΑΦΟΣ ανθρωπίνων ζωών, ΤΑΦΟΣ της βιοποικιλότητας, των υδάτων και του αέρος, ΤΑΦΟΣ της υγείας, ΤΑΦΟΣ της δημογραφικής ανέλιξης, ΤΑΦΟΣ (το λιγότερο) κάθε ιδέας τουριστικού μέλλοντος;
Προσκαλούμε τους αρμοδίους πολιτειακούς φορείς να μην βιαστούν.
Προσκαλούμε τους εκλεγμένους βουλευτές να εκπροσωπήσουν δυναμικά και ζωηρά το συμφέρον ζωής του Νομού και ειδικά της Παιονίας.
Προσκαλούμε όλο το λαό μας, όλους τους Πολιτιστικούς φορείς, κάθε παράγοντα αυτού του τόπου να στήσει το “νέο Σκρα”, τους “νέους Ευζώνους”, το “νέο Δογάνη”. Για τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας. Χωρίς φόβο, αλλά αναγκαστικά με πάθος.

22 σχόλια:

  1. Κουζουλάθηκαν στην Γουμένισσα ωρέ! Ο Αλίρης προχθές στο τοπικό συμβούλιο κατέστρωνε σχέδια για να σταματήσει τις μπουλντόζες και τα ΜΑΤ όταν και αν έρθουν. Η Μητρόπολη ομιλεί για ‘’νέο Σκρά’’.
    Όνειρο ζω μη με ξυπνάτε.
    Σε λίγο βλέπω να βγαίνει κανένας και να φωνάζει: Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους. Α ρε γλέντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Άγγελε, άτυχο σχόλιο.
      Ο κ. Καραμπίδης Βασίλης ζήτησε να μην ‘’ορμάμε’’ σε αυτούς που έχουν αντίθετη άποψη γιατί κάποιοι από αυτούς μπορεί να μη γνωρίζουν ή να έχουν παραπληροφορηθεί ( ή να έχουν εμπάθεια σε κάποιους θα προσθέσω εγώ και πολλά άλλα ή ή ή ή ).
      ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΕ ΑΥΤΟ!!!

      Διαγραφή
    2. αλλά οπωσδήποτε έχουν άδικο ε?

      Διαγραφή
    3. Παιδιά έχετε μοναξιές ε!
      Δεν υπάρχουν χθές και σήμερα φαντάσματα να τα κυνηγήσετε!
      Τι ρουτίνα!
      Τι θα κάνετε χωρίς εχθρούς!

      Διαγραφή
  3. Λαλίστατη η Μητρόπολη Γουμένισσας!
    Ας ασχοληθεί με το φιλανθρωπικό της έργο και να μην ασχολείται με τις θεωρίες συνωμοσίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνάνθρωπε δυο στα δύο άστοχα έχεις.

      Πρώτον: Πνευματικό έργο έχει να διατελέσει η εκκλησία και όχι φιλανθρωπικό (το τελευταίο είναι υποχρέωση της πολιτείας ).

      Δεύτερον: Που τις είδες τις θεωρίες συνωμοσίας! Μήπως σε κάποιο από τα παρακάτω βίντεο;
      http://www.youtube.com/watch?v=hTN94S3rSfQ#!
      http://www.youtube.com/watch?v=-gHwNvTZSfQ
      http://www.youtube.com/watch?v=VhNQR5bv9qQ
      http://www.youtube.com/watch?v=X0TRWjeobnw#!
      http://www.youtube.com/watch?v=8nx_ApbWnW8
      http://www.youtube.com/watch?v=0y-nm18ehgk#!

      Δες και το παλικάρι τον Καρατζαφέρη πως το περνά το θέμα
      http://www.youtube.com/watch?v=jXWTVwHkxx4#!

      Διαγραφή
    2. Fokas σε κόβω για Ορθόδοξο Χριστιανό Καθολικώς Διαμαρτυρόμενο Κομμουνιστή.

      Διαγραφή
    3. Με την παραπάνω λογική σου και η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου είναι δουλειά της πολιτείας και όχι της Μητρόπολης Γουμένισσας! Γιατί η Μητρόπολη ανακατεύεται?

      Διαγραφή
    4. Πόσο ανεύθυνος μπορεί να είσαι για να με ρωτάς κάτι τέτοιο. Εκπρόσωπος της Μητρόπολης είμαι. Γιατί δεν απευθύνεσαι σε αυτούς και να μας μεταφέρεις την άποψή τους. Άσε που αν βγάλεις τις παρωπίδες και διαβάσεις το κείμενο θα λάβεις απαντήσεις.

      Και αυτή την πιπίλα για κράτος και κυβέρνηση κόφτη, δε περπατάει. Είπαμε δεν είναι εκλεγμένοι από το λαό, είναι χουντοκυβέρνηση.

      Μια που με έκοψες σωστά θέλω να σε ρωτήσω το πτυχίο Ψυχολογίας εδώ το πήρες ή σε κανένα πανεπιστήμιο που ήταν δίπλα σε μεταλλείο. Σε ρωτώ γιατί αν έπινες νερό με κυάνιο μπορεί να έχεις παραισθήσεις και να νομίζεις ότι είσαι μάγκας και ψυχολόγος.

      Κλείνοντας να σου πω συνάνθρωπε ότι τι δουλειά μου την κάνω εγώ. Οι νοήμονες άνθρωποι που θα διαβάσουν τα σχόλια μας θα καταλάβουν πολλά.

      Διαγραφή
    5. Απλά γελάω μαζί σου !

      Διαγραφή
    6. Συγνώμη ξέχασα να στο πω προηγουμένως. Το κυάνιο εκτός από παραισθήσεις φέρνει και γέλιο.

      Διαγραφή
    7. Οχι φταίει ο αέρας και το νερό του Πάϊκου που πέφτουν πολύ καθαρά για σένα μάλλον!
      Να γνωρίζεις όμως οτι ένα ποτηράκι θειϊκό οξύ ( προερχόμενο από την όξινη βροχή των μικτών θειούχων κλπ κλπ ) κάθε πρωί, κρατάει καθαρές τις αρτηρίες.

      Διαγραφή
    8. Συγνώμη και πάλι, ξέχασα να στο πω προηγουμένως. Το κυάνιο εκτός από τις παραισθήσεις και το γέλιο σε κάνει να λες και ασυναρτησίες.

      Διαγραφή
    9. Σε ασυνάρτητους μόνο ασυναρτησίες μπορείς να λες !

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμε Jan 20, 2012 06:59 AM
    Είπες: αλλά οπωσδήποτε έχουν άδικο ε?

    Απαντώ: Εγώ στη χουντοκυβέρνηση που μας κυβερνά και στους προσκυνημένους της δεν έχω εμπιστοσύνη. Όσοι λοιπόν πιστεύετε ότι τα μεταλλεία είναι ευλογία για τον τόπο μας, κάντε ένα μέτωπο αγώνα, απευθυνθείτε σε δικηγόρους για να ετοιμάσετε τα απαραίτητα χαρτιά που να μας διασφαλίζουν ότι οι περιουσίες σας θα έρθουν στα χέρια του δημοσίου σε περίπτωση που θα υπάρξουν καταστροφές σαν και αυτές που αναφέρουν οι καθηγητές – και τις ασπάστηκε και η Μητρόπολη - και κάντε μια ημερίδα για να μας ενημερώσετε.
    Πιστεύω ότι μέλη του Μετώπου ενάντια στα μεταλλεία θα σας τιμήσουν και θα έρθουν.

    Τα μέλη του Μετώπου τα ξέρουμε και τα βλέπουμε στις φωτογραφίες και τα βίντεο που κυκλοφορούν. Εσάς δε σας ξέρει κανένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και επιμένω πρέπει να ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΕ ΑΥΤΟ!!!

      Διαγραφή
    2. Εμείς είμαστε σκιάχτρα και φαντάσματα !

      Διαγραφή
    3. Αν είστε σκιάχτρα και φαντάσματα πρέπει να είστε και διχασμένες προσωπικότητες γιατί από ότι ξέρω – ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος – τα σκιάχτρα είναι παντός καιρού ενώ τα φαντάσματα βγαίνουν μόνο τη νύχτα.

      Διαγραφή
  5. Θα λείψω για λίγο. Πρέπει να ασχοληθώ και με κάτι άλλο εκτός τα σκιάχτρα και τα φαντάσματα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι βάρδια ή σκοπιά από το Μέτωπο, 19:00 - 03:00 ?
      Για να μη περάσει αναπάντητη καμία μολυσμένη άποψη ?

      Διαγραφή
  6. Το σεβασμό και την εκτίμησή μου στο Σεβ. Μητροπολίτη Δημήτριο για τη στάση που διατυπώνει η Ιερά Μητρόπολη με την παραπάνω δήλωσή της. Είναι συγκεκριμένη, τεκμηριωμένη και πολύ δυναμική. Μακάρι και ο Δήμαρχός κ. Λαπόρδας να είχε μια τόσο ξεκάθαρη θέση για αυτό το σοβαρό ζήτημα. Ελπίζουμε σύντομα να έχει "ενημερωθεί" και να διατυπώσει και αυτός μια παρόμοια δυναμική θέση. Απ’ ότι φαίνεται όμως, όπως και στα παλιά χρόνια, η εκκλησία δείχνει πρώτη το δρόμο αντίστασης ενάντια σε όλα τα συμφέροντα που επιβουλεύονται τον τόπο μας. Την ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.