Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Ερώτηση Φραγγίδη για τη λειτουργεία ενεχυροδανειστηρίων

"Στην πατρίδα μου στο Κιλκίς, αλλά και γενικότερα στην Ελλάδα, ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια ενεχυροδανειστήρια και καταστήματα αγοράς χρυσού, ασημικών, δακτυλιδιών, ρολογιών κλπ, προκειμένου να τροφοδοτήσουν με ρευστό μία αγορά η οποία πραγματικά στενάζει και ασφυκτιά από την έλλειψή του", σημειώνει σ` ερώτησή του προς τον υπουργό Οικονομικών, ο Γ. Φραγγίδης. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του νομού μας ρωτά, με ποιό νομικό καθεστώς λειτουργούν αυτά τα "καταστήματα", πού βρίσκουν ρευστό και τί θα κάνει το υπουργείο για ν` αποτρέψει την εκμετάλλευση του πολίτη.

Η ερώτηση του κ. Φραγγίδη έχει ως εξής: "Από σχετικά ρεπορτάζ γίνεται γνωστό ότι οι πολίτες «αφήνουν» πολύτιμα αντικείμενα και αυτοκίνητα σε διάφορα ενεχυροδανειστήρια και μάντρες αυτοκινήτων, με σκοπό τη διασφάλιση μετρητών. 
Επί της ουσίας, όλα αυτά τα «καταστήματα» λειτουργούν σαν παρατράπεζες και με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν χρήματα στους πολίτες που πράγματι πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν βασικές τους ανάγκες.

Είναι προφανές ότι οι πολίτες που καταφεύγουν εκεί για να πουλήσουν, π.χ., χρυσά αντικείμενα αγαπημένων προσώπων, το πράττουν όχι ασφαλώς γιατί το θέλουν, αλλά γιατί η ανάγκη τους οδηγεί εκεί.
Είναι επίσης σαφές ότι, όταν υπάρχει ανάγκη, το ξεπούλημα γίνεται όσο όσο (μιλάμε για «σκότωμα»), προκειμένου να υπάρξουν μετρητά -εννοείται χωρίς απόδειξη- κάτι που σημαίνει ότι πρόκειται περί καθαρής εκμετάλλευσης του αγοραστή από τον πωλητή, με συμπεριφορές που συνήθως απαξιώνουν και ισοπεδώνουν την προσωπικότητά του τελευταίου.
Είναι γνωστό ότι τα χρήματα που δέχεται ο πωλητής σε καμία περίπτωση δεν
ανταποκρίνονται στην πραγματική αξία πώλησης των αντικειμένων, ενώ πολλές φορές τα αντικείμενα αυτά έχουν τεράστια συναισθηματική αξία.
Αυτό προκαλεί ενοχές στον πολίτη που αναγκάζεται να πουλήσει, ενώ τον κάνει να συνειδητοποιεί ότι με άλλο τρόπο, π.χ. με την εργασία του, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, άρα συχνά οδηγείται, δυστυχώς, και στην κατάθλιψη
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
α. Με ποιο «νομικό» καθεστώς λειτουργούν όλα αυτά τα «καταστήματα»; Γνωρίζει το Υπουργείο τον ακριβή αριθμό «καταστημάτων» σε όλη την Ελλάδα;
β. Πώς οι εκπρόσωποι-ιδιοκτήτες αυτών των «καταστημάτων» εξασφαλίζουν τόσο μετρητό σε μία περίοδο που το πρόβλημα της ρευστότητας έχει καθολικό χαρακτήρα; Φορολογούνται αντίστοιχα; Σε μία κοινωνία που διαθέτει ελάχιστη ρευστότητα, με τις τράπεζες να έχουν κλείσει στην κυριολεξία τις στρόφιγγες, πώς υπάρχουν άνθρωποι που «διαθέτουν» τόσα χρήματα, που «σπάνε» επιταγές, που «δανείζουν» και αγοράζουν χρυσό; Αυτή η παραθεσμική οικονομία γιατί λειτουργεί ανεξέλεγκτη;
γ. Τι πράττει το Υπουργείο ώστε να αποτρέψει την εκμετάλλευση του πολίτη και την ισοπέδωση της αυτοεκτίμησής του και της προσωπικότητάς του; Γιατί επιτρέπεται να «ανθούν» τέτοια φαινόμενα απαξίωσης και εκμετάλλευσης του ανθρώπου;

2 σχόλια:

  1. Φοβερές απορίες,τόσα χρόνια ρουφάνε το αίμα του λαού ζούμε σαν να είμαστε στο 1930 τόσο καιρό εκμεταλλεύονται οι τράπεζες με ανοχή το κράτος όταν πέσει πείνα τα πάντα γίνονται εσείς ξεπουλάτε και μιλάτε για νομιμότηταφτάνει οκόσμος θέλει έργα όχι ανόητες ερωτήσεις πόσο να ισοπεδωθεί η αυτοεκτίμηση του πολίτη γελοίοι και άνανδροι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ.ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ Ο ΦΡΑΓΓΙΔΗΣ ΗΘΙΚΟΛΟΓΕΙ ΞΕΡΑΜΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.