Act Business Center

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Οδοιπορικό στα Γιάννενα του Συλλόγου Συνταξιούχων Δημοσίων Υπαλλήλων ν. Κιλκίς

Σάββατο 28 Μαΐου στις 7:30 το πρωί ξεκίνησε απ' την πλατεία "Ειρήνης" Κιλκίς η ωραία παρέα του Συλλόγου Συνταξιούχων Πολιτικών Δημοσίων Υπαλλήλων Ν. Κιλκίς με προορισμό τα πανέμορφα Γιάννενα.  Ο υπέροχος καιρός και η καταπράσινη φύση ανέβασαν τη διάθεση των εκδρομέων και των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου. Η ενημέρωση πλήρης σε όλη την διαδρομή απ' τον Πρόεδρο κ. Ξηρουδάκη Στράτο και το Γεν. Γραμματέα κ. Σερασκέρη Νίκο. Για μια ακόμη φορά σε εκδρομή γευθήκαμε το κέρασμα - κέικ της κα. Ξηρουδάκη Ευδοξίας.
Ο θαυμασμός για την Εγνατία οδό, που ενώνει τη Μακεδονία με την Ήπειρο σε ελάχιστες ώρες και ιδιαίτερα οι γέφυρες τα πολυπληθή και μεγάλα τούνελ, εντυπωσίασαν, ιδιαίτερα αυτούς που για πρώτη φορά ταξίδευαν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μετά τη στάση για ξεμούδιασμα και καφέ έξω από τα Γρεβενά, το ταξίδι συνεχίστηκε. Σε λίγο αφού περάσαμε αρκετά υψώματα της οροσειράς της Πίνδου παρακάμπτοντας το Μέτσοβο, πρόβαλε μπροστά μας η πολιτεία της λίμνης Παμβώτιδας, τα Γιάννενα.
Πρώτος μας προορισμός η επίσκεψη του Μουσείου Ελληνικής Ιστορίας του Παύλου Βρέλλη. Θαυμάσαμε το έργο του εξαίρετου ανθρώπου και καλλιτέχνη, που στα 60 του χρόνια, Γυμνασιάρχης πια, σχεδίασε το κτίριο του Μουσείου, συγκέντρωσε ιστορικό και λαογραφικό υλικό και "ζωντάνεψέ" με κέρινα ομοιώματα στο φυσικό τους μέγεθος, 36 θέματα της Ιστορίας μας από τα αρχαία χρόνια ως την κυρά της Ρω (1982). Λυπηθήκαμε όταν μας ανακοινώθηκε ότι πριν λίγους μήνες ο Βρέλλης έφυγε απ' την ζωή, παρηγορηθήκαμε όμως απ' το γεγονός, ότι το έργο του θα συνεχιστεί να παρουσιάζεται, ώστε να βιώνουν και οι επερχόμενες γενεές γεγονότα της ιστορίας μας με αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο.
Εντυπωσιασμένοι ανεβήκαμε στο λεωφορείο σχολιάζοντας όλα όσα είδαμε. Διασχίσαμε την πόλη των Ιωαννίνων και καταλύσαμε στο ξενοδοχείο "PALLADION" που βρίσκεται στο κέντρο της και σύμφωνα με το πρόγραμμα το μεσημέρι ξεκινήσαμε για τη λίμνη. Πήραμε το καραβάκι της γραμμής και φτάσαμε στο νησάκι της κυρά - Φροσύνης, που μέχρι και σήμερα κατοικείται, φαινόμενο σπάνιο παγκοσμίως για λίμνη. Αφού γευματίσαμε, περιηγηθήκαμε το νησί το όποιο ολόκληρο είναι ένα αξιοθέατο με την οργιώδη βλάστηση, τα πέτρινα στενά καντούνια, τις παλιές εκκλησίες με τα καμπαναριά τους, τα παραδοσιακά γεμάτα λουλούδια σπίτια, τα μαγαζάκια με τα είδη λαϊκής τέχνης και ότι απέμεινε απ' το Σεράι του Αλή Πασά.
Επιστρέψαμε ικανοποιημένοι στο ξενοδοχείο για ξεκούραση, αφού το βραδινό πρόγραμμα είχε γλέντι σε παραλίμνια ταβέρνα των Ιωαννίνων.
Στο κέντρο "ΦΙΛΙΠΠΑΣ" στις 09:00 το βράδυ ξεκίνησε το φαγοπότι με τοπικούς μεζέδες και κρασί, υπό τους ήχους του ακορντεόν του Σταύρου Ελευθεριάδη και το τραγούδι αρκετών καλλίφωνων εκδρομέων. Συμπλήρωμά αποτέλεσε για αρκετούς ποδοσφαιρόφιλους και ο τελικός του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Μπαρτσελόνα - Μαντσεστερ, που παρακολουθήσαμε στη γιγάντια οθόνη του κέντρου. Κουρασμένοι απ' τη "γεμάτη μέρα", που όμως μας ικανοποίησε, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και παραδοθήκαμε στην "αγκαλιά" του Μορφέα.
Το πρωί της Κυριακής 29 Μαΐου, μετά το πρωινό, μας δόθηκε η ευκαιρία μέχρι τις 11:00 να περπατήσουμε στην πόλη, να επισκεφθούμε το κάστρο της, να πιούμε καφέ στην κεντρική πλατεία, να ψωνίσουμε σουβενίρ κ.α.
Τηρώντας κατά γράμμα το πρόγραμμα, στις 11:00 ακριβώς ξεκινήσαμε για επίσκεψη στο σπήλαιο του Περάματος. Ξεναγηθήκαμε στο μικρό μουσειακό χώρο του σπηλαίου και παρακολουθήσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα προβολή γενικά για τα σπήλαια. Δυστυχώς τα 500 τόσα σκαλοπάτια του σπηλαίου και ιδιαίτερα τα τελευταία 163 σε ανάβαση κατά την έξοδο, έκαναν αρκετούς να μην επιχειρήσουν να το επισκεφθούν. Όσοι το τολμήσαμε ανεβήκαμε στο τρενάκι, που οδηγεί στην είσοδο του σπηλαίου και με παρέα κάποιο σχολείο μπήκαμε στο εσωτερικό του. Μπροστά η ξεναγός, που κάθε τόσο σταματούσε και μας περιέγραφε τις αίθουσες που διασχίζαμε και πίσω ακολουθούσαμε όλοι εμείς γοητευμένοι από το θαύμα αυτό της φύσης με τους σταλακτίτες και τους σταλαγμίτες. Ο σχολιασμός κατά την έξοδο ποικίλος, ιδιαίτερα απ' αυτούς, που για πρώτη φορά το περπάτησαν.
Γύρω στις 1:30μ.μ. το λεωφορείο πήρε τον δρόμο της επιστροφής. Αφήσαμε τα πανέμορφα Γιάννενα ηλιόλουστα και φτάσαμε ψηλά στο Μέτσοβο υπό συνεχή βροχή. Η πόλη των εθνικών ευεργετών, όπως οι Γεώργιος Αβέρωφ, Νικόλαος Στουρνάρας, Μιχαήλ Τοσίτσας, Τριαντάφυλλος Τσουμάγκας, Κυριάκος Φλόκας και Μιχαήλ Αβέρωφ Τοσίτσας, παρά το "θλιμμένο" εξαιτίας της βροχής πρόσωπο της, μας γοήτευσε με την γραφικότητα της, τα παραδοσιακά της κτίσματα, την εμπορική, οικονομική και πολιτιστική της πρόοδο. Η βραστή γίδα, το κοντοσούβλι, το κοκορέτσι και το γαλοτύρι συμπλήρωσαν γευστικά τις άριστες εντυπώσεις μας, όταν γευματίσαμε στα παραδοσιακά ταβερνάκια της.
Η βροχή όμως συνέχιζε να πέφτει και κατά την διαδρομή προς την Κοζάνη. Πιστεύοντας ότι μπορούσε να σταματήσει, μπήκαμε στην Κοζάνη, αφού συμφωνά με το πρόγραμμά, θα επισκεπτόμασταν το Λαογραφικό, Ιστορικό και Φυσ. Ιστορίας Μουσείο της και το ιστορικό Μητροπολιτικό ναό του Αγ. Νικολάου (17ος αιώνας). Δυστυχώς η καταιγιστική βροχή και οι εργασίες του Σαββατοκύριακου που έγιναν στο Μουσείο, στάθηκαν φραγμός στην επιθυμία μας.
Ο βροχερός καιρός συνεχίστηκε με μικρές διακοπές μέχρι την επιστροφή μας στο Κιλκίς. Τα ανέκδοτα όμως κάποιων ταλαντούχων συνταξιδιωτών, μας διασκέδασαν, συμπληρώνοντας την άριστη εικόνα της διήμερης εκδρομής. Απόδειξή; Οι ειλικρινείς δηλώσεις που ακούστηκαν στο μικρόφωνο του λεωφορείου.