Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Η ταινία ΞΕΡΑ ΧΟΡΤΑ (Kuru Otlar Üstüne/About Dry Grasses) στο Σινεμά της ΤΕΧΝΗΣ ΚΙΛΚΙΣ


- Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024 στις 8:00μ.μ.
Μια καθηλωτική ταινία από έναν μοναδικό δημιουργό, ίσως τον κορυφαίο εν ζωή Τούρκο σκηνοθέτη
ΞΕΡΑ ΧΟΡΤΑ (Kuru Otlar Üstüne/About Dry Grasses)
Αίθουσα “Μανόλης Ανδρόνικος” της ΜΚΕ Τέχνη Κιλκίς
25ης Μαρτίου 20 • Τηλ.: 23410 24217 & 6946 253 961
Ψηφιακή προβολή και ήχο DOLBY DIGITAL • SURROUND EX

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Νίνος Φένεκ Μικελιδης / Enetpress
Ο Τσεϊλάν έφτιαξε μια δυνατή, με ποιητική πνοή και με ολοκληρωμένους χαρακτήρες, ταινία, μέσα από σκηνές στημένες με εξαιρετική δεξιοτεχνία και εικαστική πάντα ομορφιά, με πρόσωπα που ζουν τη δική τους χειμερία νάρκη (φέρνοντας στο νου τους χαρακτήρες στα έργα του Τσέχοφ).
------------------------------------------------
Θόδωρος Γιαχουστίδης /Movies Ltd
Κάντε ένα δώρο στον εαυτό σας και δείτε την ταινία. Και μην σας τρομάζει η plus διάρκειά της. Ούτε που θα το καταλάβετε πώς θα περάσει η ώρα.
------------------------------------------------
Στράτος Κερσανίδης /kersanidis.wordpress.com
Η ταινία είναι καθηλωτική, ο Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν υφαίνει ένα κινηματογραφικό
διαμάντι που λάμπει.
------------------------------------------------
Χρυσοστομάκης Λακταρίδης / DOC TV
Το ακαταμάχητο αφηγηματικό στυλ του κορυφαίου σκηνοθέτη ξεδιπλώνεται μέσα από μεγάλες λυρικές εικόνες που συλλαμβάνουν την ουσία ενός φλογερού δράματος σε όλη του την έκταση.
------------------------------------------------
Μανώλης Κρανάκης / FLIX
Ο Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν επιστρέφει, αναζητώντας στα «ξερά χόρτα» την Ανοιξη μιας ολόκληρης χώρας. Με ακόμη μια πολύτιμη πράξη επικής διάρκειας και ενδοσκόπησης μιας ολόκληρης χώρας και των ανθρώπων της, βραβευμένη στις Κάννες για την εξαιρετική του πρωταγωνίστρια.
-----------------------------------------------
Κώστας Γ. Καρδερίνης / MiC - GREEK MUSIC MAGAZINE
Οι ώρες περνούν σαν νερό και ό,τι είναι τοπικό και φαίνεται εφήμερο, γίνεται παγκόσμιο και πανανθρώπινο και θεριό ανήσυχο μέσα μας.
-----------------------------------------------
Αγγελική Καρυστινού / BOVARY
Σε αυτό το έπος, ο Τούρκος δημιουργός υπογράφει ίσως την πιο δύσκολη αλλά πιο μεστή δημιουργία της καριέρας του, χρησιμοποιώντας τον Σάμετ, έναν χαρακτήρα που γίνεται έως και αντιπαθής, ο οποίος έχει χάσει την πίστη του στους ανθρώπους και σε κάθε είδους Ιδεολογία, ως μία εκδοχή του ίδιου του εαυτού.
-----------------------------------------------
Άκης Καπράνος / naftemporiki.gr
Για άλλη μια φορά, οι διάλογοι εδώ οδηγούν το όχημα, και ειλικρινά θεωρώ πως σήμερα, μόνο ο Ταραντίνο και ο Τζεϊλάν κατέχουν αυτή τη μοναδική τέχνη του απολύτως κινηματογραφικού διαλόγου, του διαλόγου δηλαδή που από μόνος του συνιστά μια αφήγηση – δίχως να παραγνωρίζουμε προφανώς τις Τσέχοφ-ικές καταβολές του δράματος.
-------------------------------------------------
Βαρβάρα Κοντονή / cinemagazine.gr
Ένα δράμα «λεπτοβελονιά» που ξεγελά και αποπροσανατολίζει με την ίδια ευκολία που ανοίγει τη συζήτηση για τα πραγματικά σημαντικά αυτής της ζωής.
-------------------------------------------------
Γιώργος Ρούσσος / groussos.net
Τα «Ξερά Χόρτα» φέρουν σε κάθε καρέ της επικής διάρκειάς τους, την σφραγίδα ενός εκ των σημαντικότερων σύγχρονων δημιουργών. Το ακαταμάχητο αφηγηματικό στυλ του κορυφαίου σκηνοθέτη από την Τουρκία, ξεδιπλώνεται μέσα από πελώριες λυρικές εικόνες που συλλαμβάνουν την ουσία ενός φλογερού δράματος σε όλη του την έκταση.
-------------------------------------------------
Χάρης Αναγνωστάκης / ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η αφηγηματική ικανότητα του Τούρκου σκηνοθέτη είναι συναρπαστική, που κάνει την διάρκειας της ταινίας να φαίνεται μικρή, καθώς καταφέρνει να απλώσει το πορτρέτο μίας ολόκληρης χώρας, που βρίσκεται στο μεταίχμιο της ιστορίας, αλλά με απαισιόδοξη προοπτική.
-------------------------------------------------
Παναγιώτης Τιμογιαννάκης / pantimo.gr
Όλα τα κάδρα της ταινίας είναι διαποτισμένα με αισθήματα. Κι αυτό φυσικά είναι σκηνοθεσία.
-------------------------------------------------
Παύλος Γκουγιάννος / MOVE IT
Ένα οπτικό κομψοτέχνημα με υπέροχης τεχνικής καδραρίσματα και πολύ εναρμονισμένες με τον κόσμο της ταινίας ερμηνείες.
-------------------------------------------------
Σωτήρης Ζήκος / Σινεφίλια
Συνήθως στις ταινίες του Τζεϊλάν υπάρχει κι ένα δεύτερο κι ένα τρίτο συμπληρωματικό φινάλε, εδώ υπάρχουν περισσότερα, τόσα και εναλλακτικά που έχεις την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να συνεχίζονται ιδεατά επ' άπειρον, μέχρι και την ενηλικίωση της μαθήτριας Σεβίμ... κάποιον επόμενο χειμώνα ή κάποιο επόμενο καλοκαίρι, χωρίς ενδιάμεση άνοιξη!!!
------------------------------------------------
Γιάννης Ζουμπουλάκης / Το Βήμα
Ταινία που σε παρασύρει με την ρευστότητά της, σαν να βυθίζεσαι και εσύ μέσα στο χιόνι της, περιμένοντας όπως ο δάσκαλος, την ηλιαχτίδα που θα μετατρέψει τα ξερά χόρτα σε φρέσκα.
------------------------------------------------
Χρήστος Μήτσης / Αθηνόραμα
Α΄Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες για ένα δράμα τσεχοφικής κοπής, Αγγελοπουλικών ρυθμών και αλληγορικών διαθέσεων με έντονο σκηνοθετικό στιλιζάρισμα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.