Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Περί μεταθέσεων Αστυνομικών του Κιλκίς

Ερώτηση ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ με θέμα 
«Πρόταση θέσπισης αντικειμενικών κριτηρίων στην επιλογή αιτούντων απόσπασης με δαπάνες δημοσίου από την Ε.ΑΣ.Υ.Ν. Κιλκίς»

Κύριε Υπουργέ,
Συμφώνως εγγράφου της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν. Κιλκίς (Ε.ΑΣ.Υ.Ν. Κιλκίς) με Αρ. Πρωτ.: 9/19-07-2024, η εν λόγω αιτείται τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων στην επιλογή αιτούντων απόσπασης με δαπάνες δημοσίου. Όπως τονίζει, «…παρατηρούμε την απουσία ενός σαφούς και ξεκάθαρου τρόπου επιλογής, με αποτέλεσμα κάποιοι αστυνομικοί να αποσπώνται κατ’ επανάληψη, ενώ οι αιτήσεις άλλων απορρίπτονται συνεχώς και άνευ αιτιολογίας. Αυτή η κατάσταση διαστρεβλώνει το Π.Δ. 100/2003…».

Σε συνέχεια του εγγράφου της παρουσιάζει το ακατανόητο δεδομένο της υποχρέωσης μελών της, άνευ υποβολής αίτησης, να αποσπώνται στη Διεύθυνση Ασφαλείας Αττικής προς ενίσχυση ομάδων ΟΠΚΕ. Δια τούτου, προτείνει μεταξύ των άλλων:

α) την εξαγωγή αριθμού σειράς προτεραιότητας προ των αποσπάσεων, 

β) την παρακολούθηση και υλοποίηση του συστήματος επιλογής αποσπάσεων, μέσω Ηλεκτρονικής Εφαρμογής στο POL, 

γ) την καθιέρωση συμβουλίου αποσπάσεων κ. ά.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε όπως λάβετε υπόψη σας τις προτάσεις της Ε.ΑΣ.Υ.Ν. Κιλκίς κι αναλόγως να τις υιοθετήσετε, ώστε να θεσπιστούν αντικειμενικά κριτήρια στην επιλογή αιτούντων απόσπασης με δαπάνες δημοσίου;

Ο ερωτών Βουλευτής
ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Η απάντηση του υπουργού

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και πλέον των ειρηθέντων κατά την ενημέρωση της Εθνικής Αντιπροσωπείας επί της υπ’ αριθ. 1321/ 27-08-2024 (ΠΗ’ Συνεδρίαση της 29-01-2024) Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή κ. Α. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ (www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias), σας γνωρίζουμε ότι η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. 

Τονίζεται ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών εξαρτάται από έναν συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, από το Αρχηγείο καταβάλλονται προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. 

Ενταύθα, γίνεται μνεία ότι τα θέματα των τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και λοιπών μετακινήσεων τόσο του αστυνομικού προσωπικού, όσο και των ειδικών φρουρών ρυθμίζονται με τις διατάξεις των π.δ/των 100/2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 94) και 211/2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 254), ως ισχύουν, αντίστοιχα, πάντοτε με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, την προστασία των δικαιωμάτων του προσωπικού και την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών.

Κατόπιν αυτών και αναφορικά με τις μνημονευόμενες στην εν θέματι Ερώτηση μετακινήσεις προσωπικού από λοιπές Διευθύνσεις Αστυνομίας της χώρας, με δαπάνες δημοσίου, για την κάλυψη έκτακτων και αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και συγκεκριμένα προς τον σκοπό της περαιτέρω στελέχωσης των Ομάδων Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) της εν λόγω Διεύθυνσης με αστυνομικούς και ειδικούς φρουρούς, σημειώνεται ότι αυτές ενεργούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 19 [παρ. 2 (περ. γ’) και 3], 20 και 25 (παρ. 1) του π.δ/τος 100/2003, καθώς και στις διατάξεις των άρθρων 15 (παρ. 3 και 4), 16 και 17 του π.δ/τος 211/2005.

Πλέον των προεκτεθέντων, επισημαίνεται ότι η αναθεώρηση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου για τις τοποθετήσεις - μεταθέσεις του ένστολου προσωπικού και ο εξορθολογισμός του συστήματος των αποσπάσεων - μετακινήσεων αυτού έχουν ενταχθεί στις κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου μας και του Αρχηγείου, με στόχο τον οργανωτικό και διοικητικό εκσυγχρονισμό του Σώματος, γεγονός που αποτυπώνεται σαφώς στο υλοποιούμενο Πρόγραμμα Αντεγκληματικής Πολιτικής (2020-2024) και το Στρατηγικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας (2021-2025).

Καθίσταται δε γνωστό ότι, από την αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου μελετάται το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, που ρυθμίζει τα θέματα των τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και λοιπών μετακινήσεων του ένστολου προσωπικού, για τυχόν τροποποίηση των διατάξεών του, που ήθελε κριθεί ότι χρήζουν συμπλήρωσης ή/και την αντιμετώπιση ζητημάτων που ανακύπτουν κατά την πρακτική εφαρμογή τους, με γνώμονα την εξυπηρέτηση του ανωτέρω προσωπικού, αλλά και του υπηρεσιακού και δημόσιου συμφέροντος εν γένει, ενώ παράλληλα, μελετώνται και αξιολογούνται -μεταξύ άλλων- οι προτάσεις που υποβάλλονται, τόσο από τους συνδικαλιστικούς Φορείς του Σώματος, όσο και από το ίδιο το προσωπικό, για την κάλυψη των σύγχρονων απαιτήσεων και την εξασφάλιση της ισονομίας και της αξιοκρατικής αντιμετώπισης αυτού.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι πρόθεση του Υπουργείου μας είναι η προώθηση και η θετική αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν το προσωπικό των Υπηρεσιών μας και προς τούτο παρέχεται η απαραίτητη στήριξη για τη διασφάλιση της συνοχής του, την ανύψωση του ηθικού του, καθώς και την εξυπηρέτηση και επίλυση των όποιων ανακυπτόντων προβλημάτων και δυσκολιών αυτού.

O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.