Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Ραψωδία Ω+


Του Φώτη Μισόπουλου

........κατά πού βρίσκεται το αύριο που βλέπαμε χτες;
Heiner Müller[1]
[φωτο 1]

A jump into shadow,- in one act


Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΆΟΥΤΟ: ......είναι απ' τα σχοινένια παπούτσια Κι εγώ το παθαίνω παίξε-παίξε- το φλάουτο- με πονάνε τα γόνατα [παύση]
Ο ΑΛΛΟΣ: ......αυτός, λοιπόν, Ο ΑΝΤΙΣΘΕΝΗΣ,- ο μαθητής του Γοργία,- ή ο Οδυσσέας, έλεγαν- ή ο Στήβεν-Ελπήνορας [γελάει], ο Ντόριαν Γκρέυ ή ο Τζόυς στην έσχατη ραψωδία-προδοσία,- πήρε το βραβείο ομορφιάς απ' τη μητέρα-κλώσα[γελάει ξανά], την Αρχαία Ελένη- την ξύλινη φοράδα της Τροίας που μέσα της κοιμήθηκαν ηρωικοί φαλλοί, και- το ενεχείρισε στη δύσμοιρη Πηνελόπη Είκοσι χρόνια μετά έζησε στο Λονδίνο Η τέχνη του πολύ περισσότερο κι από τέχνη φεουδαλική όπως την αποκάλεσε ο Γουόλτερ........[μικρή παύση]Γουίτμαν
Ο ΓΈΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: .....παρ' όλο το σεβασμό στις ανακρίβειες που συχνά μου έσωζαν τη ζωή πρέπει να το παραδεχτώ, υπήρξα ένας ιδανικός ασθενής με τις παγίδες μου καλά στημένες κάτω απ' την καρέκλα- Μόνο, μια λεπτομέρεια μ' ενοχλούσε: το σακάκι- Δε φαινόταν στον καθρέφτη, αφού τα πουλιά με είχαν ξεχάσει στην παιδική ηλικία[μικρή παύση]
Ο ΑΛΛΟΣ: .....όλη νύχτα τραγουδούσε ο ενοχλητικός κορυδαλλός Το χάραμα η πάχνη διάβαινε πορφυρή, έμοιαζε στο πέρασμά της με αίμα Θάναι και το καπέλο μου ή το νερό που πίνω στη βρύση, το ίδιο κόκκινα; [παύση] Έλα-έλα αν θες ξαναρχίζουμε
Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: .....να μένει- εσύ με τρως στο μυαλό κι όποιος έχει το μυαλό πάντα κερδίζει
Ο ΑΛΛΟΣ: ......είναι η τεχνουργία της αδηφαγίας: ζεστές πίτες με ρέγκες κούπες με ισπανικό κοκκινέλι σάλτσες από μέλι κι αμυγδαλωτά πέρδικες ψημένες και φραγκοστάφυλα Όταν τον συνέλαβαν φορούσε ρούχα μισό εκατομμύριο χαρτονομίσματα [γελάει] και παραπάνω Η Αλιόνα Ιβάνοβνα διέθετε περισσότερα εσώρουχα κι από την βασίλισσα του Σαββά. Νέα, φυσικά,- εννοείται......[μικρή παύση]
Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: .....ενώ βραδιάζει στο σταθμό είναι πιο όμορφα απ' ότι στην κάμαρη- άοπλος πάνω στις ράγες συνεχίζεις τ' όνειρο ή θυμάσαι τα σπίτια που έζησες και όπου οι γυναίκες άφηναν το ράψιμο μονάχα για να σ' αγκαλιάσουν.......

[ΦΩΝΗ ΑΠ' ΤΟ ΥΠΟΒΟΛΕΊΟ: .....διαβάζω ο,τι έχω γράψει πριν τρία πέντε είκοσι χρόνια Σαν κείμενα ενός άλλου τότε που μια απουσία μπορούσε να γίνει στίχος- οι επόμενοι δολοφόνοι έπαψαν να κρύβουν τα θύματά τους, ξέρω για το κείμενο που χάθηκε στη δίνη των ημερών, τον ήρωα όρθιο, εμπρός στην είσοδο της Γενέσεως- σαν όλα απ' την αρχή]

Ο ΑΛΛΟΣ: ......κι εγώ θα τα βολεύω με τη δουλίτσα που σχεδιάζω μια χαρά και δε θα πω λέξη σε κανένα, βρήκα ένα κόλπο να μη μάς παίρνουνε χαμπάρι Δε θα ξεσηκωνόμαστε από τόπο σε τόπο όπως τώρα- κι η Αλιόνα Ιβάνοβνα θα γίνει η Ελίζα Τυντόρ, η ξακουστή ενεχυροδανείστρια,- όταν φτάνει λοιπόν ο Ρασκόλνικοφ τη σκοτώνει- κατά λάθος Η Σόνια προσκαλεί τον ηθοποιό που έπαιζε τον Ριχάρδο τον 3ο το βράδυ, στο κρεβάτι της Η Αλιόνα το ακούει και μπαίνει κάτω απ' τα σκεπάσματα- αλλά, προλαβαίνει η Ελίζα- εκεί έγινε το φριχτό μπέρδεμα......[παύση][γελάει]
Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: ......συνήθως μ' εκτελούν κάθε πρωί, πριν την ανατολή του ήλιου, ύστερα γυρίζω στο σπίτι ενώ μεταφέρουν το πτώμα για αναγνώριση ''ναι, εγώ είμαι, τους λέω'' κι αμέσως μου δίνουν τον πρωινό καφέ......Στο τέλος όρθιος στο υπόγειο μπορεί και να τεμαχίζω τη μοίρα μου καθ' ότι στον αιώνα του Οιδίποδα, η Ορέστεια θα φαίνεται κωμωδία [γελάει][παύση]
Ο ΑΛΛΟΣ: ......θυμάσαι;- σε γνώρισα τότε που ξεκολλούσες διαφημίσεις απ' τους τοίχους και πουλούσες το χαρτί Κουβάλησα το σακί στο μισό δρόμο Με τα λεφτά αγοράσαμε φιστίκια [παύση] Το καλοκαίρι θάρχομαι να κοιμάμαι δω πλάι στο ποτάμι με την κόρη του Ερρίκου που είχε έξι συζύγους [γελάει] Θα με φωνάζουν Στήβεν ο Ελπήνορας ή αναλόγως.....
Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: .......έξι συζύγους, χωρίς να λογαριάσουμε τις άλλες κυρίες από γειτονικές περιοχές που τις ύμνησε κάποιος ευπατρίδης. Ποιητής....Όπως όλ' αυτά τα είκοσι χρόνια.....- τι φαντάζεσαι να έκανε η Πηνελόπη του Στράτφορντ, δούκισσα της Ιθάκης και των Ιονίων νήσων, πίσω απ' τα διαμαντοκομμένα τζάμια του πύργου της;
Ο ΑΛΛΟΣ: ....ποιον υποψιάζεσαι πως προκάλεσε; [κρυφογελάει] Ας πούμε ότι είναι ο απορριφθείς εραστής των σονέτων Εκείνον που υπονοεί ο Βοκκάκιος ή ο Σαίξπηρ......[παύση] Με δυο λόγια μια υπόθεση σκοτεινή: επέμεναν ότι είχαμε γνωριστεί στην Αγία Πετρούπολη, πόλη που σάς βεβαιώνω δεν πήγα ποτέ- αν και από χρόνια είμαι θαμμένος εκεί [μεγάλη παύση]
Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ: ......ο Δαντόν παρεκάθησε υπουργός Δικαιοσύνης Ο Ντεμπυσόν στη Τζαμάικα ανάμεσα στα βυζιά της μαύρης που του έταξαν Στο Παρίσι ο Ροβεσπιέρος με σπασμένο σαγόνι [παύση] Τον καιρό της προδοσίας τα τοπία φαίνονται γαλήνια......

ΑΥΛΑΙΑ


πρόσωπα

Ο ΓΕΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΛΑΟΥΤΟ
Ο ΑΛΛΟΣ
ΦΩΝΗ ΑΠ' ΤΟ ΥΠΟΒΟΛΕΊΟ


ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ-ΦΩΤΟ

[1] Heiner Müller, ΔΥΣΤΗΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, επιλογή-μτφρ-εισαγωγή Ελένη Βαροπούλου, ΆΓΡΑ 2001

ΑΝΑΦ.: Heiner Müller, ΔΥΣΤΗΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, επιλογή-μτφρ-εισαγωγή Ελένη Βαροπούλου, ΆΓΡΑ 2001//// ΤΖΑΙΗΜΣ ΤΖΌΥΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ, μτφρ. Σωκρ. Καψάσκης, ΚΕΔΡΟΣ 1992/// ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ, ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΥΘΑΝΑΣΙΑΣ, ΚΕΔΡΟΣ 1980/// ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΡΡΑΜΠΑΛ, ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ- ΤΟ ΤΡΙΚΥΚΛΟ, μτφρ. Παύλος Μάτεσις, ΔΩΔΩΝΗ 1970

https://i.pinimg.com/564x/d7/09/02/d70902eae4a64ef0f7042e541d37ca3b.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYa8q4u_w-scVm1bRpF41D-lO6LtIA4crV1w&usqp=CAU

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.