Μετά τον αιφνιδιασμό που υπέστησαν οι γονείς την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, όταν δεν πραγματοποιήθηκαν μεταφορές μαθητών με λεωφορεία, γιατί ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας και Θράκης αντέδρασε σε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που επιδίωκε να αναγκάσει τα τουριστικά λεωφορεία που συμβάλλουν στη μεταφορά μαθητών (λόγω έλλειψης σχολικών λεωφορείων), να μετατραπούν σε «σχολικά» τοποθετώντας παιδικά καθίσματα και διαφορετικού τύπου ζώνες ασφαλείας, νέα προβλήματα έχουν προκύψει πρόσφατα με τη λήξη των συμβάσεων που είχε συνάψει η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και την κήρυξη νέων διαγωνισμών ως άγονων. Και ενώ στην αρχή της χρονιάς το πρόβλημα λύθηκε με άμεση παρέμβαση προς το υπουργείο, τώρα δεν διαφαίνεται εύκολη λύση μέσω των δαιδαλωδών διαδικασιών της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.
Έναν μήνα μετά το «πρώτο κουδούνι» για περίπου 55 σχολεία και 1.000 μαθητές εξακολουθεί να μην υπάρχει μέσο μεταφοράς για να πάνε σχολείο, αφού δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες λεωφορείων να αναλάβουν το μεταφορικό έργο. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Πεζίκογλου, πρόεδρο του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού, υπάρχουν κάποια σχολεία σε όλη τη Θεσσαλονίκη για τα οποία δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον από ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων, καθώς οι τιμές που προκύπτουν δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό κόστος. Ο απαρχαιωμένος μαθηματικός τύπος που «διαμορφώνει» τις τιμές στη μεταφορά των μαθητών δεν συνυπολογίζει την τιμή του λίτρου στο πετρέλαιο, ούτε την αμοιβή οδηγού και συνοδού.
Το πρόβλημα δεν παρουσιάζεται μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στο Κιλκίς και στις Σέρρες. Τα κόμιστρα καθορίζονται από τέσσερα υπουργεία και τα τελευταία εννέα χρόνια παραμένουν σταθερά, με τους μεταφορείς, ΚΤΕΛ και ΤΑΧΙ, να στρέφουν την πλάτη τους σε ασύμφορα δρομολόγια.
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Περιφέρεια. Ωστόσο, τοπικοί παράγοντες θεωρούν ότι και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας καθυστέρησε απελπιστικά, καθώς παρότι γνώριζε εγκαίρως το πρόβλημα, περίμενε μέχρι μόλις τις αρχές Οκτωβρίου για να νομοθετήσει με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο τη δυνατότητα μίσθωσης λεωφορείων και πρόσληψης οδηγών από τους ΟΤΑ β’ βαθμού για τις μετακινήσεις μαθητών σχολείων.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε:
Γιατί δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις λήξεις των παρατάσεων των συμβάσεων και την αδυναμία πραγματοποίησης των δρομολογίων;
Από πότε ήταν γνωστά τα προβλήματα των άγονων διαγωνισμών στην Οικονομική Επιτροπή;
Γιατί το πρόβλημα με τον υπολογισμό των τιμών των καυσίμων και τον καθορισμό των κομίστρων διαπιστώθηκε τώρα, ενώ η κρίση στις τιμές των καυσίμων σοβεί εδώ και ενάμιση χρόνο;
Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα δρομολόγια που πρόκειται να λήξει άμεσα η σύμβασή τους, αλλά δεν είναι τακτοποιημένα για την επόμενη ημέρα;
Πόσα δρομολόγια βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε παύση λειτουργίας και πόσοι μαθητές μένουν ακάλυπτοι;
Προβλέπεται αποζημίωση για όσους γονείς αναγκάζονται να μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικό τους μεταφορικό μέσο, μέσα σε αυτό το μπάχαλο που δημιουργήθηκε, για το οποίο δεν ευθύνονται οι ίδιοι;
Εάν κατοχυρωθεί πράγματι η δυνατότητα στην ίδια την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας να μισθώνει λεωφορεία για τις μετακινήσεις για τις οποίες δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον στον σχετικό διαγωνισμό, πόσος χρόνος εκτιμάται από τις υπηρεσίες της ΠΚΜ ότι θα μεσολαβήσει ώστε να λειτουργήσει το μέτρο και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση;
Έναν μήνα μετά το «πρώτο κουδούνι» για περίπου 55 σχολεία και 1.000 μαθητές εξακολουθεί να μην υπάρχει μέσο μεταφοράς για να πάνε σχολείο, αφού δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες λεωφορείων να αναλάβουν το μεταφορικό έργο. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Πεζίκογλου, πρόεδρο του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού, υπάρχουν κάποια σχολεία σε όλη τη Θεσσαλονίκη για τα οποία δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον από ιδιώτες ιδιοκτήτες λεωφορείων, καθώς οι τιμές που προκύπτουν δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό κόστος. Ο απαρχαιωμένος μαθηματικός τύπος που «διαμορφώνει» τις τιμές στη μεταφορά των μαθητών δεν συνυπολογίζει την τιμή του λίτρου στο πετρέλαιο, ούτε την αμοιβή οδηγού και συνοδού.
Το πρόβλημα δεν παρουσιάζεται μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στο Κιλκίς και στις Σέρρες. Τα κόμιστρα καθορίζονται από τέσσερα υπουργεία και τα τελευταία εννέα χρόνια παραμένουν σταθερά, με τους μεταφορείς, ΚΤΕΛ και ΤΑΧΙ, να στρέφουν την πλάτη τους σε ασύμφορα δρομολόγια.
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Περιφέρεια. Ωστόσο, τοπικοί παράγοντες θεωρούν ότι και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας καθυστέρησε απελπιστικά, καθώς παρότι γνώριζε εγκαίρως το πρόβλημα, περίμενε μέχρι μόλις τις αρχές Οκτωβρίου για να νομοθετήσει με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο τη δυνατότητα μίσθωσης λεωφορείων και πρόσληψης οδηγών από τους ΟΤΑ β’ βαθμού για τις μετακινήσεις μαθητών σχολείων.
Παρακαλούμε να μας απαντήσετε:
Γιατί δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις λήξεις των παρατάσεων των συμβάσεων και την αδυναμία πραγματοποίησης των δρομολογίων;
Από πότε ήταν γνωστά τα προβλήματα των άγονων διαγωνισμών στην Οικονομική Επιτροπή;
Γιατί το πρόβλημα με τον υπολογισμό των τιμών των καυσίμων και τον καθορισμό των κομίστρων διαπιστώθηκε τώρα, ενώ η κρίση στις τιμές των καυσίμων σοβεί εδώ και ενάμιση χρόνο;
Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα δρομολόγια που πρόκειται να λήξει άμεσα η σύμβασή τους, αλλά δεν είναι τακτοποιημένα για την επόμενη ημέρα;
Πόσα δρομολόγια βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε παύση λειτουργίας και πόσοι μαθητές μένουν ακάλυπτοι;
Προβλέπεται αποζημίωση για όσους γονείς αναγκάζονται να μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικό τους μεταφορικό μέσο, μέσα σε αυτό το μπάχαλο που δημιουργήθηκε, για το οποίο δεν ευθύνονται οι ίδιοι;
Εάν κατοχυρωθεί πράγματι η δυνατότητα στην ίδια την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας να μισθώνει λεωφορεία για τις μετακινήσεις για τις οποίες δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον στον σχετικό διαγωνισμό, πόσος χρόνος εκτιμάται από τις υπηρεσίες της ΠΚΜ ότι θα μεσολαβήσει ώστε να λειτουργήσει το μέτρο και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.