Η εκδήλωση άνοιξε με την παρουσίαση της συγγραφέως, Κωνσταντίας Κοζανίτου, στο κοινό από τον δημοσιογράφο, Θάνο Χερχελετζή:
«Η Κωνσταντία Κοζανίτου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη αγγλικής φιλολογίας του ΑΠΘ, εργάστηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και διευθύντρια λυκείου. Έχει γράψει το μυθιστόρημα Μια ανάσα η ζωή, καθώς και ποιήματα και διηγήματα, που έχουν εκδοθεί σε συλλογικά έργα. Στην Ελλάδα έχει τιμηθεί με διακρίσεις σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς διηγήματος. Στο βιβλίο Οι φωνές της Πολυνίκης, το 2ο της πνευματικό παιδί, φαίνεται ξεκάθαρα η συγγραφική εξέλιξη της κινηματογραφικής γραφής της συγγραφέως. Το μυθιστόρημα από τις πρώτες σελίδες του καθηλώνει τον αναγνώστη».
Μετά τις απαραίτητες συστάσεις η συγγραφέας πήρε τον λόγο και μίλησε για το βιβλίο.
Η Κ. Κοζανίτου αποκάλυψε την περιπέτεια της συγγραφής του βιβλίου. Σε σεμινάρια δημιουργικής γραφής το 2019, γεννήθηκε η ιδέα. -Σε αυτό το σημείο προβλήθηκαν και σχετικές διαφάνειες των ομάδων δημιουργικής γραφής- Με τη συνέχιση των μαθημάτων , διαδικτυακά, εν μέσω της πανδημίας του covid 19, το βιβλίο πήρε σάρκα και οστά. Αφού ‘ξεκουράστηκε’ στο συρτάρι για λίγους μήνες κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2023.
"Βάπτιση" του μυθιστορήματος
Η κ. Κοζανίτου συνέχισε με την βάπτιση του μυθιστορήματος. Ο τίτλος, είπε συγκεκριμένα, ξεπήδησε αυθόρμητα από μέσα της αφού αντιπροσωπεύει τις φωνές, τις αφηγήσεις τρίτων, που μαζί με την ίδια της φωνή της Πολυνίκης, συνθέτουν την ιστορία της ηρωίδας.
Ένα μυθιστόρημα ταξίδι, ψυχογραφικό αποτύπωμα της εποχής του
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η παιδίατρος Εύη Γιαλαμά. Με παραστατικό τρόπο διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο, πετυχαίνοντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να το οδηγήσει σε ένα μοναδικό ταξίδι στις εσωτερικές σελίδες του βιβλίου. Κατάφερε να ζωντανέψει στα μάτια των αναγνωστών εικόνες και σκηνές του μυθιστορήματος που την συγκίνησαν και με τις οποίες η ίδια ταυτίστηκε. Παρουσίασε και ανέλυσε με επιτυχία τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις ανησυχίες της ηρωίδας. Ολοκλήρωσε την εισήγησή της χαρακτηρίζοντας το μυθιστόρημα πολυφωνικό, ανθρωπογνωστικό, ένα ψυχογραφικό αποτύπωμα της εποχής του, ένα μυθιστόρημα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη του χθες..
Κατόπιν προβλήθηκε το εκπληκτικό Βίντεο παρουσίασης του βιβλίου που δημιούργησε η φίλη της συγγραφέως Γεωργία Ταουσιάνη.
Ένα μυθιστόρημα ταξίδι, ψυχογραφικό αποτύπωμα της εποχής του
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η παιδίατρος Εύη Γιαλαμά. Με παραστατικό τρόπο διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο, πετυχαίνοντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να το οδηγήσει σε ένα μοναδικό ταξίδι στις εσωτερικές σελίδες του βιβλίου. Κατάφερε να ζωντανέψει στα μάτια των αναγνωστών εικόνες και σκηνές του μυθιστορήματος που την συγκίνησαν και με τις οποίες η ίδια ταυτίστηκε. Παρουσίασε και ανέλυσε με επιτυχία τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις ανησυχίες της ηρωίδας. Ολοκλήρωσε την εισήγησή της χαρακτηρίζοντας το μυθιστόρημα πολυφωνικό, ανθρωπογνωστικό, ένα ψυχογραφικό αποτύπωμα της εποχής του, ένα μυθιστόρημα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη του χθες..
Κατόπιν προβλήθηκε το εκπληκτικό Βίντεο παρουσίασης του βιβλίου που δημιούργησε η φίλη της συγγραφέως Γεωργία Ταουσιάνη.
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης υπήρξε διάλογος της συγγραφέως και των ομιλητών με το κοινό, ένας διάλογος που βοήθησε να ξεδιπλωθεί η γοητεία του βιβλίου της Κωνσταντίας Κοζανίτου σε όλο της το μεγαλείο, διατυπώνοντας παράλληλα και τις απόψεις της για την συγγραφή καθώς και τα επόμενα συγγραφικά της σχέδια.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Πολυνίκη αφηγείται την πολυτάραχη ζωή της ή αφήνει κι άλλες φωνές να μιλήσουν για την ίδια. Οι συγκρούσεις με την οικογένειά της, η σκληρή αδελφή, η κακοπαθημένη μάνα, ο αμφιλεγόμενος πατέρας, ο προστάτης νονός της διαμορφώνουν τον χαρακτήρα της.
Η νεαρή γυναίκα αφιερώνεται ολοκληρωτικά στην επαγγελματική της ανέλιξη, ενώ συγχρόνως ζει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Και ενώ όλα μοιάζουν ιδανικά, η χρυσόσκονη σκορπίζει και χάνεται, ο καθρέφτης γίνεται χίλια κομμάτια και όλα γύρω της ανατρέπονται.
Πίσω από την προσωπική της ιστορία αναφαίνονται τα ιστορικά γεγονότα: η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς, ο Εμφύλιος, η δύσκολη δεκαετία του ’50, η περίοδος της Xούντας, η Μεταπολίτευση, οι ραγδαίες κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές στην Ελλάδα. Η ηρωίδα βιώνει συνταρακτικές εξελίξεις και κάνει προσωπικές επιλογές που τη σημαδεύουν.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Πολυνίκη αφηγείται την πολυτάραχη ζωή της ή αφήνει κι άλλες φωνές να μιλήσουν για την ίδια. Οι συγκρούσεις με την οικογένειά της, η σκληρή αδελφή, η κακοπαθημένη μάνα, ο αμφιλεγόμενος πατέρας, ο προστάτης νονός της διαμορφώνουν τον χαρακτήρα της.
Η νεαρή γυναίκα αφιερώνεται ολοκληρωτικά στην επαγγελματική της ανέλιξη, ενώ συγχρόνως ζει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Και ενώ όλα μοιάζουν ιδανικά, η χρυσόσκονη σκορπίζει και χάνεται, ο καθρέφτης γίνεται χίλια κομμάτια και όλα γύρω της ανατρέπονται.
Πίσω από την προσωπική της ιστορία αναφαίνονται τα ιστορικά γεγονότα: η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς, ο Εμφύλιος, η δύσκολη δεκαετία του ’50, η περίοδος της Xούντας, η Μεταπολίτευση, οι ραγδαίες κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές στην Ελλάδα. Η ηρωίδα βιώνει συνταρακτικές εξελίξεις και κάνει προσωπικές επιλογές που τη σημαδεύουν.
Αδύναμο πιόνι, αποδέκτης άλλων φωνών και φύλακας ανομολόγητων μυστικών, σκοινοβατεί ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι, στο συνειδητό και στο ασυνείδητο.
Θα καταφέρει τελικά να ισορροπήσει; Να νικήσει τη μοίρα και να επιβληθεί σε ό,τι την καθορίζει προδιαγράφοντας την πορεία της;
Θα καταφέρει τελικά να ισορροπήσει; Να νικήσει τη μοίρα και να επιβληθεί σε ό,τι την καθορίζει προδιαγράφοντας την πορεία της;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.