Δελτίο τύπου Λαίκής συσπείρωσης Δήμου Παιονίας
Oσο η Διοίκηση και η μείζονα αντιπολίτευση του Δήμου Παιονίας, μαζί με τους “αυλικούς” τους, αναζητούν τη δικαίωση στις αίθουσες των Ανώτατων Δικαστηρίων προσπαθώντας να “ματαιώσουν” τη διαδικασία λειτουργίας διοδίων στο Πολύκαστρο, παριστάνοντας το “Δον Κιχώτη” στο λαό της Παιονίας με το σύνθημα “Πρώτα δρόμος και μετά διόδια”, η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά απρόσκοπτα το διαγωνισμό παραχώρησης της “Εγνατίας Οδού” και των κάθετων αξόνων, ενός παγίου, μιας κρατικής περιουσίας αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) -EGIS PROJECTS (25%) έναντι του ευτελούς τιμήματος του 1,5 δισ ευρώ!
Η τελευταία αυτή "πράξη του δράματος" (μετά την παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ, τον πολλαπλασιασμό των σταθμών διοδίων, τη σταδιακή αύξηση του αντιτίμου ανά χλμ. και την αξιοποίηση μέρους των εσόδων για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους) προς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού φέρνει εκτός των άλλων τεράστια αύξηση του κόστους των διοδίων (από 0,03 ευρώ/χλμ. σε 0,07 ευρώ/χλμ. ή 7 ευρώ/100 χλμ. ), συνιστά τη συνέχιση και κλιμάκωση μιας εγκληματικής πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών - συγκοινωνιών απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η αρνητική αυτή εξέλιξη πραγματοποιείται στο έδαφος που έστρωσε η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και παλιότερα του ΠΑΣΟΚ.
Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι (από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης) αλλά και τράπεζες μέσω της ουσιαστικής παρακράτησης των διοδίων για αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Ταυτόχρονα, έσοδα από τα διόδια των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, ενός χρέους που όχι μόνο δεν δημιούργησε ο ελληνικός λαός, αλλά τροφοδοτήθηκε διαχρονικά από την άμεση και έμμεση στήριξη κατασκευαστικών και άλλων ομίλων.
Η κυβέρνηση όλη την προηγούμενη περίοδο δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό, ούτε τους εργαζόμενους της Εγνατίας Οδού, δεν απάντησε ούτε στις παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή όσον αφορά το ακριβές περιεχόμενο του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης σε σχέση με τον χρονικό ορίζοντα, το αντίτιμο της παραχώρησης, τα ποσά που θα δοθούν ως επιδότηση από το Δημόσιο για ανάταξη παλαιών τεχνικών έργων, το τεχνικό αντικείμενο των κατασκευών που υποχρεούται να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος, τη λεγόμενη "βαριά συντήρηση". Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αποκάλυπταν βεβαίως και το μηδενικό "επιχειρηματικό ρίσκο" το οποίο δήθεν αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι ανταγωνίζονται στον διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει το "φιλέτο" της είσπραξης των διοδίων και όχι μόνο.
Η αλήθεια σταδιακά αποκαλύπτεται. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η κοινοπραξία θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ελληνο-γαλλική κοινοπραξία θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων "Χαλάστρα-Εύζωνοι" και "Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας".
Εδώ είναι και το ζουμί της υπόθεσης που αφορά άμεσα το λαό της Παιονίας και το οποίο αποσιωπάται από τους εκπροσώπους των αστικών κομμάτων και των εκπροσώπων τους στην Τοπική Διοίκηση. Αυτοκινητόδρομο στον άξονα “Χαλάστρα – Εύζωνοι” δεν θα δούμε άμεσα, παρά μόνο “αναβάθμιση” κάποιων τμημάτων. Διόδια όμως θα δούμε σίγουρα και μάλιστα πολύ τσουχτερά, μιας και αυτά θα συνδέονται με την “αποζημίωση” της εταιρείας για τις επεμβάσεις που θα πραγματοποιήσει, τις δανειακές της υποχρεώσεις, το προσδοκόμενα μερίσματα - κέρδη των μετόχων της αλλά και την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Όσο δε για τους τοπικούς χρήστες η σύμβαση καταργεί κάθε δυνατότητα απαλλαγής διοδίων που υπήρχε.
Αποδεικνύεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα εμβληματικά έργα φορτώνονται δύο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται ο ρόλος του κράτους - συλλογικού καπιταλιστή, το οποίο αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους. Φτάνει μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τους σταθμούς διοδίων οι οποίοι θα παραχωρηθούν μαζί με τα έσοδά τους στον μελλοντικό παραχωρησιούχο.
Αυτές τις δυνάμεις έχει απέναντι του ο λαός της Παιονίας. Τη στιγμή που μαστίζεται από την ακρίβεια, τη φτώχεια, την ανεργία βλέπει, με την προσθήκη αυτής της παραχώρησης, ότι το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς ο Όμιλος κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού.
Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.
Στον δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής, την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε:
-- Για να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους.
-- Να καταργηθούν όλα τα διόδια.
-- Έργα κρίσιμα για τη ζωή και την ασφάλεια των εργαζομένων να κατασκευάζονται με ευθύνη του κράτους χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
-- Η δημοτική αρχή οφείλει άμεσα να συγκαλέσει δημοτικό συμβούλιο για να ενημερωθούν οι δημότες για τις εξελίξεις αυτές.
Τα υπόλοιπα είναι “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.