Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021

Η ανεξάρτητη βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνα Αδάμου, μιλά στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και τη ΓΝΩΜΗ


Η ανεξάρτητη βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης, Ιστορικός-Φιλόλογος, Ιδιοκτήτρια Φιλολογικού Φροντιστηρίου και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος εκ του Παν. Μακεδονίας-Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, κυρία Κωνσταντίνα Αδάμου, μιλά στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και τη ΓΝΩΜΗ

Ποιοι είναι οι λόγοι -ή αν θέλετε ποτέ φάνηκαν τα πρώτα γκρίζα σύννεφα- που οδήγησαν προς την πολιτικά αποδεκτή και κοινοβουλευτικά ορθή απόφαση σας για την ανεξαρτητοποίηση;

Η απόφαση ανεξαρτητοποίησης μου σχετίζεται καθαρά με επαναλαμβανόμενες, αντιδημοκρατικές, αντιδεοντολογικές, αντισυντροφικές και αυταρχικές συμπεριφορές και καμία σχέση δεν έχει με κάποια φερόμενη παραπομπή μου, κλήση για την οποία έλαβα 3 μέρες μετά την ανεξαρτητοποίηση μου. 

Έγινα δέκτης αυταρχικών και σεξιστικών συμπεριφορών, σχεδόν από την αρχή, ενώ ήμουν έγκυος και έπειτα ως λεχώνα και ως θηλάζουσα μητέρα. Έκανα υπομονή, προσπαθώντας με διάλογο να επισημάνω τις εν λόγω συμπεριφορές και να εξυγιανθούν πρακτικές που παραπέμπουν σε άλλου είδους καθεστώτα και όχι σε ένα κόμμα που διακηρύττει τη Δημοκρατία και τον σεβασμό απέναντι στις γυναίκες. 
Όμως φωνή βοώντος εν τη ερήμω… ήταν η φωνή μου, τις ελάχιστες φορές που μου επετράπη να μιλήσω, χωρίς να μου αφαιρεθεί ο λόγος απότομα και αυταρχικά.

Συστηματικά λάμβαναν χώρα συμπεριφορές που προσβάλλουν τη δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου. Γι αυτό και είχαν υπάρξει αρκετές αποχωρήσεις από το κόμμα από πρόσωπα που είχαν εντοπίσει και επισημάνει τέτοιου είδους συμπεριφορές (καθηγητές πανεπιστημίου, άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.α.)

Επιπροσθέτως, με αντικαθιστούσαν επανειλημμένως στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων –τη μοναδική Επιτροπή στην οποία με τοποθετήσαν, παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις μου για συμμετοχή μου και σε άλλες Επιτροπές, αφού στον κάθε έναν βουλευτή από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΜέΡΑ25 αντιστοιχούσαν 4 και 5 επιτροπές. 

Η αντικατάσταση αυτή γινόταν αυθαίρετα, εν αγνοία μου, χωρίς να ερωτηθώ, χωρίς να υφίσταται λόγος αντικατάστασης μου, χωρίς να υπάρχει κώλυμα από μέρους μου και χωρίς να έχω διαφοροποιηθεί από τη γραμμή του κόμματος. Και έπειτα με κατηγορούσαν ότι δήθεν δε συμμετέχω… (αφού βέβαια δεν ανέβαζαν σχεδόν τίποτα απ' όσα έκανα –ερωτήσεις στη Βουλή, ομιλίες στη Βουλή, άρθρα, δηλώσεις, συνεντεύξεις κτλ- στις επίσημες σελίδες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κόμματος). Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι δε συνάδουν οι διακηρύξεις του κόμματος περί ισότητας, ισηγορίας και δημοκρατίας με τις συμπεριφορές του πυρήνα του κόμματος.

Τέλος, γεννάται το ερώτημα πως μπορεί ένα κόμμα να στηρίξει την ισότητα και δη τις γυναίκες –π.χ. σε όποια επιλογή κάνουν σχετικά με τη μητρότητα-, όταν φέρονται με τόσο επαίσχυντο τρόπο σε μία συνοδοιπόρο τους, η οποία προσέφερε τόσα πολλά στο κόμμα, στην πιο ευάλωτη περίοδο της ζωής της (εγκυμοσύνη, λοχεία, προσβολή από Η1Ν1, θηλασμός και πανδημία)

Ποιο ήταν το feedback είχατε τις πρώτες ώρες και μέρες και μέχρι σήμερα, από την οικογένεια σας, τους φίλους σας, τους ψηφοφόρους σας, τον κύκλο σας και τον Λαό της Β' Θεσσαλονίκης;

Γνώριζα ότι θα γινόμουν στόχος από το κόμμα και τα μέλη του κόμματος, αλλά αυτό δεν ήταν κάτι καινούριο για μένα, αφού το τόσο τοξικό και υποκριτικό περιβάλλον ήταν ουσιαστικά αυτό που με οδήγησε στην απόφαση μου να αποχωρήσω από το κόμμα. Εξεπλάγην όμως από τα τόσα και τόσο ενθαρρυντικά και υποστηρικτικά μηνύματα που έλαβα από τον κόσμο και πραγματικά τους ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για τη συμπαράσταση τους. 

Ξέρετε οι αποφάσεις που παίρνονται με γνώμονα την ηθική και τις ανθρωπιστικές αξίες σχεδόν ποτέ δεν είναι εύκολες, πολλές φορές μάλιστα συνοδεύονται από προσωπικό κόστος. Οπότε η στήριξη που δέχθηκα αυτές τις μέρες από τους συμπολίτες και τους συντοπίτες μου είναι ιδιαίτερα σημαντική και τους ευχαριστώ πολύ!

Η κοινοβουλευτική έδρα ανήκει πρώτα στον Λαό και τον Βουλευτή και μετά στο Κόμμα, ορθή άποψη και την συμμεριζόμαστε. Ποια θα είναι η επόμενη πολιτική κίνηση σας; Κάποια στροφή πιο ''κεντροαριστερά''; ''κεντροδεξιά''; Ή θα μείνετε για ένα διάστημα σταθερή στις απόψεις σας και θα κριθεί εν καιρώ το τι θα πράξετε; Οι εθνικές εκλογές φυσικά απέχουν πολλούς μήνες, σχεδόν 2 ολόκληρα χρόνια.

Κοιτάξτε, για εμένα εν αρχή ην ο άνθρωπος… οπότε όσο μπορώ να υπηρετώ τους συνανθρώπους μου θα το κάνω, μένοντας πιστή στις αξίες μου. Η ανεξαρτητοποίηση μου δεν υποκινήθηκε από κανέναν λόγο συμφέροντος ή στρατηγικής. Τουναντίον, οφείλεται αποκλειστικά στην πρόθεση μου να παραμείνω πιστή στο αξιακό σύστημα αρχών μου, που διέπεται από άκρως δημοκρατικές και ανθρωπιστικές αξίες. 

Δε γνωρίζω πότε και εάν θα ενταχθώ κάπου αλλού, αλλά εάν γίνει αυτό θα πρέπει πρώτα να έχω επαληθεύσει ότι πρεσβεύονται πραγματικά οι ανθρωπιστικές αξίες, αρχή των οποίων αποτελεί ο σεβασμός προς τον άνθρωπο. Προς το παρόν προέχει το κοινοβουλετικό έργο που έχω αναλάβει και που θα μπορώ πλέον να εκτελώ απρόσκοπτα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.