Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
Τη φετινή χρονιά το θέμα-σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Επανασχεδιασμός, αναδημιουργία, αποκατάσταση» (Reimagine. Recreate. Restore) και εστιάζει στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων.
Η παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος (5-6-2021), θα αποτελέσει και την απαρχή της διεθνούς δεκαετίας δράσης (2021-2030) για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων των Ηνωμένων Εθνών (UN), μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την αποκατάσταση και αναβίωση ποικίλων οικοσυστημάτων, από τις κορυφές των βουνών μέχρι τα βάθη της θάλασσας.
Ως Οικολογικό Σχολείο δεν θα μπορούσαμε παρά να τιμήσουμε την ημέρα αυτή με δράσεις, επισκέψεις, συζητήσεις και εικαστικά έργα. Οι ενέργειές μας προηγήθηκαν τη ημέρας, μιας και έπεφτε Σάββατο.
Με την ΣΤ τάξη, επισκεφτήκαμε την περιοχή του παλιού αεροδρομίου της πόλης μας. Πρόκειται για έναν χώρο που τον περιποιήθηκε ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κιλκίς και τον θεωρήσαμε ιδανικό, για να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα της αναγκαιότητας αποκατάστασης των οικοσυστημάτων και ότι η κάθε προσπάθεια μετράει!
Η θεματολογία του φετινού εορτασμού συνδυάζεται ιδανικά με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιούμε με τίτλο "Εθελοντές για την Αειφορία".
Με την Ε’ τάξη, που υλοποιεί το πρόγραμμα «Δράση για το Κλίμα» επισκεφτήκαμε το δάσος του λόφου του Αγ. Γεωργίου Κιλκίς. Παρατηρήσαμε πώς οι ανθρώπινες παρεμβάσεις επανασχεδίασαν την περιοχή, με χάραξη μονοπατιών, κοπή και απομάκρυνση των ξερών και άρρωστων δέντρων και περιφρούρηση του δάσους για την ασφάλειά του.
Είχαμε την τύχη να συναντήσουμε και έναν μελισσοκόμο, που ευχαρίστως μας είπε αρκετά πράγματα για τις μέλισσες και την μελισσοκομία. Τονίσαμε στα παιδιά ότι οι μέλισσες είναι το κατ’ εξοχήν δείγμα αειφορίας στο ζωικό βασίλειο, καθώς, από την ύπαρξή τους εξαρτώνται πάρα πολλά άλλα ζώα και φυτά.
Τέλος, επισκεφτήκαμε τον μετεωρολογικό σταθμό, που βρίσκεται στον λόφο και τα παιδιά παρουσίασαν όσα έμαθαν για τα μετεωρολογικά όργανα, κατά την υλοποίηση του προγράμματός μας.
Με την Δ΄ τάξη, που υλοποιεί το πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα Δάση», μεταβήκαμε στην περιοχή του Σπηλαίου Κιλκίς, όπου μελετήσαμε την χλωρίδα και φτιάξαμε τα «έργα της Φύσης» με υλικά που μαζέψαμε από το έδαφος. Με πολύ έμπνευση φτιάχτηκαν πίνακες, γλυπτά και κατασκευές, τα οποία εκτέθηκαν για όλες τις ομάδες, παρουσιάστηκαν και, πριν αναχωρήσουμε, επέστρεψαν στη Φύση, όπου ανήκουν.
Οι εξορμήσεις στη Φύση ήταν αυτό που έλειψε περισσότερο στα παιδιά και απόλαυσαν δεόντως την διαδικασία, που συνδύαζε μάθηση, δημιουργικότητα και αναψυχή.
Συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί: Μάρθα Αραβίδου, Ιωάννα Ευθυμιάδου, Μιχάλης Μηλιόγλου, Κατερίνα Μπόσκου, Αφροδίτη Ντίνου, Αντώνης Πάσχος και Γεωργία Σιωπίδου.
Τη φετινή χρονιά το θέμα-σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Επανασχεδιασμός, αναδημιουργία, αποκατάσταση» (Reimagine. Recreate. Restore) και εστιάζει στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων.
Η παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος (5-6-2021), θα αποτελέσει και την απαρχή της διεθνούς δεκαετίας δράσης (2021-2030) για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων των Ηνωμένων Εθνών (UN), μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την αποκατάσταση και αναβίωση ποικίλων οικοσυστημάτων, από τις κορυφές των βουνών μέχρι τα βάθη της θάλασσας.
Ως Οικολογικό Σχολείο δεν θα μπορούσαμε παρά να τιμήσουμε την ημέρα αυτή με δράσεις, επισκέψεις, συζητήσεις και εικαστικά έργα. Οι ενέργειές μας προηγήθηκαν τη ημέρας, μιας και έπεφτε Σάββατο.
Με την ΣΤ τάξη, επισκεφτήκαμε την περιοχή του παλιού αεροδρομίου της πόλης μας. Πρόκειται για έναν χώρο που τον περιποιήθηκε ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κιλκίς και τον θεωρήσαμε ιδανικό, για να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα της αναγκαιότητας αποκατάστασης των οικοσυστημάτων και ότι η κάθε προσπάθεια μετράει!
Η θεματολογία του φετινού εορτασμού συνδυάζεται ιδανικά με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιούμε με τίτλο "Εθελοντές για την Αειφορία".
Με την Ε’ τάξη, που υλοποιεί το πρόγραμμα «Δράση για το Κλίμα» επισκεφτήκαμε το δάσος του λόφου του Αγ. Γεωργίου Κιλκίς. Παρατηρήσαμε πώς οι ανθρώπινες παρεμβάσεις επανασχεδίασαν την περιοχή, με χάραξη μονοπατιών, κοπή και απομάκρυνση των ξερών και άρρωστων δέντρων και περιφρούρηση του δάσους για την ασφάλειά του.
Είχαμε την τύχη να συναντήσουμε και έναν μελισσοκόμο, που ευχαρίστως μας είπε αρκετά πράγματα για τις μέλισσες και την μελισσοκομία. Τονίσαμε στα παιδιά ότι οι μέλισσες είναι το κατ’ εξοχήν δείγμα αειφορίας στο ζωικό βασίλειο, καθώς, από την ύπαρξή τους εξαρτώνται πάρα πολλά άλλα ζώα και φυτά.
Τέλος, επισκεφτήκαμε τον μετεωρολογικό σταθμό, που βρίσκεται στον λόφο και τα παιδιά παρουσίασαν όσα έμαθαν για τα μετεωρολογικά όργανα, κατά την υλοποίηση του προγράμματός μας.
Με την Δ΄ τάξη, που υλοποιεί το πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα Δάση», μεταβήκαμε στην περιοχή του Σπηλαίου Κιλκίς, όπου μελετήσαμε την χλωρίδα και φτιάξαμε τα «έργα της Φύσης» με υλικά που μαζέψαμε από το έδαφος. Με πολύ έμπνευση φτιάχτηκαν πίνακες, γλυπτά και κατασκευές, τα οποία εκτέθηκαν για όλες τις ομάδες, παρουσιάστηκαν και, πριν αναχωρήσουμε, επέστρεψαν στη Φύση, όπου ανήκουν.
Οι εξορμήσεις στη Φύση ήταν αυτό που έλειψε περισσότερο στα παιδιά και απόλαυσαν δεόντως την διαδικασία, που συνδύαζε μάθηση, δημιουργικότητα και αναψυχή.
Συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί: Μάρθα Αραβίδου, Ιωάννα Ευθυμιάδου, Μιχάλης Μηλιόγλου, Κατερίνα Μπόσκου, Αφροδίτη Ντίνου, Αντώνης Πάσχος και Γεωργία Σιωπίδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.