Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 16 Μαΐου 2021

Περί ποινικού δικαίου και άδικου


Της Παναγίτσας Μιχαήλου
Θεμέλιο κάθε δημοκρατικής κοινωνίας είναι η ευνομία και η τάξη. Και κλειδί για την εφαρμογή της τάξης είναι η τιμωρία του κάθε παραβατικού. Όταν η τιμωρία για το έγκλημα είναι χάδι, το έγκλημα θα γίνεται όλο και πιο αδίστακτο.

Έχουν περάσει τέσσερις μέρες από το ειδεχθές έγκλημα στα Γλυκά Νερά κι ακόμα δεν έχει καταλαγιάσει ο θόρυβος.

Οδύρονται ακόμα πολιτικοί, δημοσιογράφοι και σχολιαστές των social media για τη δολοφονία της 20χρονης μητέρας, αλλά μέχρι τώρα ο καθένας με τον τρόπο του υποστηρίζει μιαν αγαπησιάρικη σωφρονιστική φιλοσοφία, η οποία θα παραλάβει τα κτήνη των Γλυκών Νερών και με στοργή και προδέρμ θα τους παραδώσει μετά από κάποια χρόνια χρήσιμα μέλη στην κοινωνία.

Δακρύβρεχτα τα ρεπορτάζ για το πώς οι υπάνθρωποι έδεσαν τον πατέρα και έπνιξαν τη γυναίκα του. Αν όμως ο 32χρονος οπλοφορούσε και τους είχε ξαπλώσει κάτω η δικαιοσύνη θα τον έσερνε στα δικαστήρια κατηγορώντας τον ότι δεν εφάρμοσε αναλογική βία.

Αν ήταν μάλιστα κι αλλοδαποί τότε δεν τον ξέπλενε τίποτα. Θα ξεσηκωνόταν ο εθνικός μηνυτής (Π. Δημητράς), οι αλληλέγγυοι (λέμε τώρα) κι όλη η προοδευτικουριά η οποία με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα θα του κόλλαγε τη ρετσινιά του ρατσιστή και σίγουρα θα είχε προφυλακιστεί όπως έγινε μ' εκείνο τον ταλαίπωρο στη Λέσβο που του είχανε ρημάξει οι αλλοδαποί το κτήμα.

Το έγκλημα στα Γλυκά Νερά έχει βασικό του συνένοχο τη ληστοπροστατευτική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία ακόμα κι όταν δέχεσαι επίθεση στο σπίτι σου από δυνητικό δολοφόνο, οφείλεις πρώτα να επιχειρήσεις να τα βρεις μαζί του με υποχώρηση συζήτηση και πειθώ.

Κι αν ο εισβολέας επιμένει να σε ληστέψει θα πρέπει να τον αντιμετωπίσεις αναλογικά.

Κατσαβίδι εκείνος, κατσαβίδι κι εσύ.

Καλάσνικωφ εκείνος, Καλάσνικωφ κι εσύ. Αλλά πρόσεχε. Μην πυροβολήσεις πρώτος. Γιατί το όπλο, μπορεί να το 'χει απλά για εκφοβισμό.

Μόνο αφού σε πυροβολήσει οφείλεις να ανταποδώσεις, αν βέβαια είσαι ακόμα ζωντανός. Αν πάλι έχει μαχαίρι, πρέπει να του πεις να στο δείξει, κι αφού το μετρήσεις να του πεις περίμενε να πάω μέχρι την κουζίνα να φέρω ένα ίδιο. Αν πάλι αυτοί είναι δύο τρεις κι εσύ ένας, υπάρχει νομικό κενό.

Επίσης αν ο επίδοξος δολοφόνος επιτεθεί με γυμνά χέρια, μόνο το Μπραντ ντε φερ μπορεί να αποδείξει το αναλογικό της ασκούμενης βίας. Είναι τραγική ειρωνεία μια 20χρονη μάνα να έχει ήδη μπει στο χώμα κι εμείς να απαριθμούμε σκωπτικά όλα τα παράλογα των νόμων που κάνουν όλους τους διαπράττοντες ειδεχθή εγκλήματα να πέφτουν στα μαλακά.

Όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αναδειχθεί όλη αυτή η νομική διαστροφή που χρόνια τώρα εφαρμόζουν κυβερνήσεις και τη στηρίζει νομολογία πλήθους δικαστικών αποφάσεων.

Σίγουρα δεν είναι το πρώτο έγκλημα των υπανθρώπων στα Γλυκά Νερά. Όλοι στα δελτία ειδήσεων έχουν παραδεχτεί ότι πρόκειται για σεσημασμένους. Γιατί όμως βρίσκονται έξω; Γιατί σίγουρα οι ευεργετικές διατάξεις ενός υπουργού, τους απελευθέρωσαν. Κι όσο οι παραβατικοί βλέπουν ότι το έγκλημα στην Ελλάδα είναι μια προσοδοφόρα δραστηριότητα με μηδαμινές ποινές τόσο αυτοί θα επεκτείνουν την δράση τους.

Σίγουρα κάθε κοινωνία έχει τους παραβατικούς της. Όμως εμείς πλέον κάνουμε και εισαγωγή παραβατικότητας και μάλιστα σε ποσοστά μεγαλύτερα των αυτοχθόνων. Οι φυλακές είναι γεμάτες αλλοδαπούς εγκληματίες.

Είναι περισσότεροι από τους Έλληνες ενώ προέρχονται από μικρότερη μέχρι στιγμής πληθυσμιακή ομάδα.

Ένας τυχοδιώκτης που ήρθε από την άλλη άκρη του κόσμου προσποιούμενος τον κατατρεγμένο για να μπει στην Ελλάδα, μόλις δει ότι σ αυτή τη χώρα δε λειτουργεί τίποτα,το πιθανότερο είναι να στρατολογηθεί στο έγκλημα. 

Κι εμείς θα τους πληρώνουμε τα νοσήλια ακόμα κι όταν μαχαιρώνονται μεταξύ τους, όπως ήδη πληρώνουμε την άκρως διαδεδομένη άποψη αριστερής προέλευσης που λέει πως φταίνε τα μονοπώλια ο καπιταλισμός τα μνημόνια και το κακό το ριζικό μας που ο κάθε παραβατικός, αλλοδαπός η μη, πήρε το δρόμο το στραβό και πως λίγη αλληλεγγύη να του δείξεις, θα ξυπνήσει μέσα του ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν.

Αν δεν θέλουμε να δούμε να επαναλαμβάνονται περιστατικά σαν αυτό στα Γλυκά Νερά, πρέπει κάποια πράγματα στο σωφρονιστικό σύστημα και στους νόμους να αλλάξουν άρδην.

Το σπίτι μου είναι το φρούριο μου. Μπήκες; Θα σε αντιμετωπίσω με κάθε μέσο που διαθέτω.

Για όλα τα εγκλήματα κατά ζωής και περιουσίας πρέπει να ισχύει φυλάκιση και μόνο. Ούτε εξαγορά ούτε αναστολή ούτε ανασταλτικός χαρακτήρας της έφεσης. 
Από το εδώλιο, και στη φυλακή.

Για όλους τους διαπράττοντες ειδεχθή εγκλήματα, τα ισόβια να είναι ισόβια.
Ούτε άδειες, ούτε αγροτικές φυλακές. Κελί υψίστης ασφαλείας μέχρι να βγεις από μέσα οριζόντια όποτε θέλει ο Ύψιστος.

Αλλοδαπός που παρανόμησε, μετά την έκτιση της ποινής του, να απελαύνεται. Το να συνεχίζουμε να κρατάμε στη χώρα ανθρώπους που εκτός που μπήκαν παράνομα στη χώρα κάνουν καριέρα και στην παρανομία, είναι εθνικό έγκλημα.

Και τέλος, ας εξεταστεί η περίπτωση οπλοκατοχής υπό προϋποθέσεις με τήρηση των κανονισμών ασφαλείας, για φύλαξη και χρήση του όπλου αποκλειστικά για περιπτώσεις νόμιμης άμυνας.

Πολύ φοβάμαι ότι το έγκλημα στα Γλυκά Νερά θα ξεχαστεί σε λίγες μέρες όπως ξεχάστηκαν και τόσα άλλα. Για να συνεχίσει να κυριαρχεί στο δημόσιο βίο η αντίληψη πώς η σκληρή τιμωρία του παραβατικού είναι αυταρχισμός και αυτός που την υποστηρίζει φασίστας, γιατί στους παραβατικούς πρέπει να δίνουμε μια δεύτερη, και μια τρίτη ευκαιρία.

Η μωρομάνα όμως που έπεσε νεκρή από τα χέρια των ληστών δε θα 'χει ευκαιρία να κρατήσει αγκαλιά το παιδί της που θα μεγαλώσει ορφανό σαν τα παιδιά του Μανώλη Καντάρη που σφάχτηκε για μια κάμερα.

Γι αυτό, κι οι κάθε είδους προοδευτισμοί που χαϊδεύουν την εγκληματικότητα πρέπει να σταματούν εκεί αρχίζει να διαταράσσεται η ασφάλεια και η ομαλότητα μιας κοινωνίας.

Διαφορετικά η ίδια η κοινωνία γίνεται συνένοχος στην συνέχιση της ανεξέλεγκτης παραβατικότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.