Μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
✔Η κ. Κεραμέως αποδεικνύεται ως η χειρότερη Υπουργός Παιδείας στη διάρκεια της μεταπολίτευσης.
✔Η κ. Κεραμέως αποδεικνύεται ως η χειρότερη Υπουργός Παιδείας στη διάρκεια της μεταπολίτευσης.
✔Η υπουργός που δεν σέβεται ούτε τους μαθητές ούτε τους γονείς ούτε τους εκπαιδευτικούς.
✔Η υπουργός, που εν μέσω πανδημίας, αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο νηπιαγωγείο και στην Α’ Δημοτικού.
-που αύξησε τα εξεταζόμενα μαθήματα σε γυμνάσιο και Λύκειο και επανέφερε την τράπεζα θεμάτων.
- που ανέστειλε τη λειτουργία Πανεπιστημιακών σχολών και κατάργησε τις σχολές με ελεύθερη πρόσβαση.
- που ψήφισε την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των κρατικών πανεπιστημίων.
- που άνοιξε τα σχολεία χωρίς καμιά προετοιμασία (συγκεκριμένα με μια μάσκα- αερόστατο και ένα παγουρίνο) με αποτέλεσμα το άρον-άρον κλείσιμό τους σε ενάμισι μήνα.
- που αγνόησε τις διαμαρτυρίες των μαθητών, δεν δέχτηκε να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και απαξίωσε τον θεσμό των αιρετών.
Και τώρα ιδού τα καινούργια κατορθώματά της: Διάλυση των ΕΠΑΛ και επίθεση στον μαθητικό πληθυσμό που αγωνίζεται για μια θέση στα ΑΕΙ, εν μέσω πανδημίας.
Αρχικά το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση εισάγει την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μετά το Γυμνάσιο και υποχρεώνει τους δεκαπεντάχρονους μαθητές από την Α’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου να επιλέξουν τομέα επαγγελματικής εκπαίδευσης.
-που αύξησε τα εξεταζόμενα μαθήματα σε γυμνάσιο και Λύκειο και επανέφερε την τράπεζα θεμάτων.
- που ανέστειλε τη λειτουργία Πανεπιστημιακών σχολών και κατάργησε τις σχολές με ελεύθερη πρόσβαση.
- που ψήφισε την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των κρατικών πανεπιστημίων.
- που άνοιξε τα σχολεία χωρίς καμιά προετοιμασία (συγκεκριμένα με μια μάσκα- αερόστατο και ένα παγουρίνο) με αποτέλεσμα το άρον-άρον κλείσιμό τους σε ενάμισι μήνα.
- που αγνόησε τις διαμαρτυρίες των μαθητών, δεν δέχτηκε να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και απαξίωσε τον θεσμό των αιρετών.
Και τώρα ιδού τα καινούργια κατορθώματά της: Διάλυση των ΕΠΑΛ και επίθεση στον μαθητικό πληθυσμό που αγωνίζεται για μια θέση στα ΑΕΙ, εν μέσω πανδημίας.
Αρχικά το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση εισάγει την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μετά το Γυμνάσιο και υποχρεώνει τους δεκαπεντάχρονους μαθητές από την Α’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου να επιλέξουν τομέα επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Αντί να ενισχύσει τον μορφωτικό χαρακτήρα του επαγγελματικού Λυκείου, θεσμοθετεί τη συστηματική απομάκρυνση των μαθητών από τα θρανία προς σχολές πρόωρης κατάρτισης, που μπορούν να ιδρύονται ακόμα και από εργοδοτικούς φορείς. Μαζί δε με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και στο ΕΠΑΛ, άλλο ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού απομακρύνεται από το Λύκειο, με μόνη διέξοδο την μαθητεία πριν τα 18.
Παράλληλα, εντάσσονται ρυθμίσεις, όπως η δυνατότητα πιστοποίησης προσόντων από ιδιωτικούς φορείς, , η υποβάθμιση των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ που επανέρχονται στο μεταγυμνασιακό επίπεδο, ενώ εδώ και χρόνια σ’ αυτές φοιτούσαν ενήλικοι απόφοιτοι Λυκείου και η δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων τους από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς.
Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στα ΕΠΑΛ με τις νέες ρυθμίσεις; Συρρίκνωση ειδικοτήτων, λιγότεροι μαθητές, λιγότεροι καθηγητές, σύντομα λιγότερα ΕΠΑΛ.
Και ενώ ο ελληνικός λαός αγωνιά μπροστά στην εξέλιξη της πανδημίας και οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, βρίσκονται στο μέσον της προσπάθειάς τους, το Υπουργείο ανακοινώνει βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα ορίζεται ως μέσος όρος των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα, προσαυξημένο από ένα ποσοστό, που θα καθορίζεται με συντελεστή από το ίδιο το Τμήμα, ενώ η διαδικασία εισαγωγής τους θα γίνεται εφεξής σε δύο φάσεις, με δυσμενείς συνέπειες για τον μαθητικό πληθυσμό.
Φυσικά, ο στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ένας και μοναδικός: Η συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού μέσω της τράπεζας θεμάτων, η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ και η μετατροπή τους σε πελάτες ιδιωτικών ΙΕΚ και Ιδιωτικών Κολλεγίων.
Η υπουργός που άφησε χωρίς ουσιαστική εκπαίδευση τη νεολαία για ένα χρόνο περίπου, που αδιαφόρησε για την κάλυψη της ύλης της περσινής χρονιάς, που δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να προστατεύσει την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι στην πανδημία, έρχεται να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον μαθητικό κόσμο. Θα το επιτρέψουμε;
Παράλληλα, εντάσσονται ρυθμίσεις, όπως η δυνατότητα πιστοποίησης προσόντων από ιδιωτικούς φορείς, , η υποβάθμιση των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ που επανέρχονται στο μεταγυμνασιακό επίπεδο, ενώ εδώ και χρόνια σ’ αυτές φοιτούσαν ενήλικοι απόφοιτοι Λυκείου και η δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων τους από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς.
Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στα ΕΠΑΛ με τις νέες ρυθμίσεις; Συρρίκνωση ειδικοτήτων, λιγότεροι μαθητές, λιγότεροι καθηγητές, σύντομα λιγότερα ΕΠΑΛ.
Και ενώ ο ελληνικός λαός αγωνιά μπροστά στην εξέλιξη της πανδημίας και οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, βρίσκονται στο μέσον της προσπάθειάς τους, το Υπουργείο ανακοινώνει βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα ορίζεται ως μέσος όρος των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα, προσαυξημένο από ένα ποσοστό, που θα καθορίζεται με συντελεστή από το ίδιο το Τμήμα, ενώ η διαδικασία εισαγωγής τους θα γίνεται εφεξής σε δύο φάσεις, με δυσμενείς συνέπειες για τον μαθητικό πληθυσμό.
Φυσικά, ο στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ένας και μοναδικός: Η συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού μέσω της τράπεζας θεμάτων, η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ και η μετατροπή τους σε πελάτες ιδιωτικών ΙΕΚ και Ιδιωτικών Κολλεγίων.
Η υπουργός που άφησε χωρίς ουσιαστική εκπαίδευση τη νεολαία για ένα χρόνο περίπου, που αδιαφόρησε για την κάλυψη της ύλης της περσινής χρονιάς, που δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να προστατεύσει την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι στην πανδημία, έρχεται να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον μαθητικό κόσμο. Θα το επιτρέψουμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.