Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Στους σημερινούς καιρούς που διανύουμε, η προσαρμοστικότητα μοιάζει να είναι πιο σημαντική από ποτέ. Για να αντιμετωπίσουμε τις αλλαγές και τις αντιξοότητες τόσο στους επαγγελματικούς χώρους, όσο και στην καθημερινή μας ζωή, θα πρέπει να έχουμε κριτική και νηφάλια σκέψη, δεξιότητες που επιτρέπουν την επίλυση των προβλημάτων και να τα εφαρμόζουμε όλα αυτά μαζί στην πράξη.
Στο Σχολείο μας επενδύουμε στην πολυεπίπεδη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών μας, προσαρμοζόμαστε και στεκόμαστε απέναντι στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς με δημιουργικότητα και αισιοδοξία.
Μια τέτοια πρόκληση ήταν και ο φετινός εορτασμός της Γιορτής της Σημαίας, αλλά και της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.
Η Σημαία παραδόθηκε στην Σημαιοφόρο και πλαισιώθηκε από τους παραστάτες, στις 27/10. Η ημέρα της γιορτής συνεχίστηκε με δραστηριότητες κατά τμήματα, το πρώτο δίωρο της σχολικής ημέρας.
Κάθε εκπαιδευτικός είχε οργανώσει ένα δίωρο αφιερωμένο στην επέτειο του ΟΧΙ και τα γεγονότα που έλαβαν χώρα την τραγική εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Διαβάστηκαν κείμενα και ποιήματα, προβλήθηκαν σχετικά βίντεο, δημιουργήθηκαν εικαστικά έργα και έγιναν βιωματικά εργαστήρια με θέμα τον Πόλεμο και την Ειρήνη. Τα ιστορικά στοιχεία συνδυάστηκαν με βιωματικές δράσεις και σχετικές συζητήσεις και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους, να μπορέσουν να δουν μια πλευρά του θέματος – αυτήν που μπορούν να κατανοήσουν.
Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιες εικόνες από την ημέρα, καθώς και τη δομή του βιωματικού εργαστηρίου «Ειρήνη και Πόλεμος» που υλοποίησαν η Β1 και η Γ1.
Βιωματική δραστηριότητα «ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ»
1ο βήμα ΕΙΡΗΝΗ: Σε μικρές ομάδες, σε χαρτί του μέτρου, τα παιδιά ζωγραφίζουν την «πόλη των ονείρων τους» υπό τους ήχους απαλής μουσικής. Πώς θα ήταν η πόλη που θα ήθελαν να ζήσουν ελεύθερα και ειρηνικά;
2ο βήμα ΠΟΛΕΜΟΣ: Αποχαιρετούν την πόλη τους και περιηγούνται για να δουν τις ζωγραφιές των υπολοίπων ομάδων, επισκέπτονται τις άλλες πόλεις.
STOP! (έντονη μουσική) Μπήκαν εισβολείς στις πόλεις! Αρχίζει ο Πόλεμος!
Στο άκουσμα της ανακοίνωσης ότι είναι εισβολείς, τα παιδιά αρχίζουν να καταστρέφουν τις ζωγραφιές των άλλων. Σκίζουν, τσαλακώνουν, μουντζουρώνουν.
3ο βήμα ΕΙΡΗΝΗ (η εισβολή τελείωσε): Ήρθε η Ειρήνη ανάμεσα στις πόλεις και κάθε ομάδα επέστρεψε στην πόλη της. Κι ενώ όλοι κατέστρεψαν, αυτό που βρήκαν επιστρέφοντας στις πόλεις τους δεν ήταν ευχάριστο. Τα παιδιά ήταν σοκαρισμένα και απογοητευμένα , κάποια και πολύ στεναχωρημένα. Τους προτρέπουμε να προσπαθήσουν να ξαναφτιάξουν ό,τι μπορούσαν. Ζητάμε από τα παιδιά να διορθώσουν τις πόλεις τους.
Τα συναισθήματα είναι διάχυτα και δεν κρύβονται. Λύπη, απελπισία, απόγνωση, θυμός, παραίτηση… Κάποια πράγματα δεν διορθώνονται και όσα διορθώνονται δεν μπορούν να ξαναγίνουν ίδια, όπως πριν. Ο φόβος είναι υπαρκτός: αν ξανασυμβεί κάτι ανάλογο;
4ο βήμα – Συζήτηση - Αποτίμηση
Συζήτηση σχετικά με τα όσα έγιναν στο εργαστήρι για να αποφορτιστούν τα παιδιά και να καταλήξουμε σε βιωματικά συμπεράσματα, όχι πια θεωρητικά.
Στο Σχολείο μας επενδύουμε στην πολυεπίπεδη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών μας, προσαρμοζόμαστε και στεκόμαστε απέναντι στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς με δημιουργικότητα και αισιοδοξία.
Μια τέτοια πρόκληση ήταν και ο φετινός εορτασμός της Γιορτής της Σημαίας, αλλά και της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.
Η Σημαία παραδόθηκε στην Σημαιοφόρο και πλαισιώθηκε από τους παραστάτες, στις 27/10. Η ημέρα της γιορτής συνεχίστηκε με δραστηριότητες κατά τμήματα, το πρώτο δίωρο της σχολικής ημέρας.
Κάθε εκπαιδευτικός είχε οργανώσει ένα δίωρο αφιερωμένο στην επέτειο του ΟΧΙ και τα γεγονότα που έλαβαν χώρα την τραγική εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Διαβάστηκαν κείμενα και ποιήματα, προβλήθηκαν σχετικά βίντεο, δημιουργήθηκαν εικαστικά έργα και έγιναν βιωματικά εργαστήρια με θέμα τον Πόλεμο και την Ειρήνη. Τα ιστορικά στοιχεία συνδυάστηκαν με βιωματικές δράσεις και σχετικές συζητήσεις και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους, να μπορέσουν να δουν μια πλευρά του θέματος – αυτήν που μπορούν να κατανοήσουν.
Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιες εικόνες από την ημέρα, καθώς και τη δομή του βιωματικού εργαστηρίου «Ειρήνη και Πόλεμος» που υλοποίησαν η Β1 και η Γ1.
Βιωματική δραστηριότητα «ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ»
1ο βήμα ΕΙΡΗΝΗ: Σε μικρές ομάδες, σε χαρτί του μέτρου, τα παιδιά ζωγραφίζουν την «πόλη των ονείρων τους» υπό τους ήχους απαλής μουσικής. Πώς θα ήταν η πόλη που θα ήθελαν να ζήσουν ελεύθερα και ειρηνικά;
2ο βήμα ΠΟΛΕΜΟΣ: Αποχαιρετούν την πόλη τους και περιηγούνται για να δουν τις ζωγραφιές των υπολοίπων ομάδων, επισκέπτονται τις άλλες πόλεις.
STOP! (έντονη μουσική) Μπήκαν εισβολείς στις πόλεις! Αρχίζει ο Πόλεμος!
Στο άκουσμα της ανακοίνωσης ότι είναι εισβολείς, τα παιδιά αρχίζουν να καταστρέφουν τις ζωγραφιές των άλλων. Σκίζουν, τσαλακώνουν, μουντζουρώνουν.
3ο βήμα ΕΙΡΗΝΗ (η εισβολή τελείωσε): Ήρθε η Ειρήνη ανάμεσα στις πόλεις και κάθε ομάδα επέστρεψε στην πόλη της. Κι ενώ όλοι κατέστρεψαν, αυτό που βρήκαν επιστρέφοντας στις πόλεις τους δεν ήταν ευχάριστο. Τα παιδιά ήταν σοκαρισμένα και απογοητευμένα , κάποια και πολύ στεναχωρημένα. Τους προτρέπουμε να προσπαθήσουν να ξαναφτιάξουν ό,τι μπορούσαν. Ζητάμε από τα παιδιά να διορθώσουν τις πόλεις τους.
Τα συναισθήματα είναι διάχυτα και δεν κρύβονται. Λύπη, απελπισία, απόγνωση, θυμός, παραίτηση… Κάποια πράγματα δεν διορθώνονται και όσα διορθώνονται δεν μπορούν να ξαναγίνουν ίδια, όπως πριν. Ο φόβος είναι υπαρκτός: αν ξανασυμβεί κάτι ανάλογο;
4ο βήμα – Συζήτηση - Αποτίμηση
Συζήτηση σχετικά με τα όσα έγιναν στο εργαστήρι για να αποφορτιστούν τα παιδιά και να καταλήξουμε σε βιωματικά συμπεράσματα, όχι πια θεωρητικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.