Ανακοίνωση Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η πρωτόγνωρη για όλον τον κόσμο κατάσταση που διαμορφώνει η πανδημία του κορωνοϊού έχει σοβαρές συνέπειες στον κοινωνικό και οικονομικό τομέα αλλά και στην εκπαίδευση. Οι επιπτώσεις της ενδεχόμενης και πάλι διακοπής των εκπαιδευτικών λειτουργιών θα είναι η όξυνση των ανισοτήτων σε βάρος των μη προνομιούχων μαθητών, η κοινωνική απομόνωση, η οικονομική και ψυχολογική πίεση για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
- μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα
- κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με προσλήψεις μόνιμων καθηγητών
- προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
Και αν την πρώτη φορά στη διάρκεια της άνοιξης υπήρχε μια δικαιολογία διότι έγινε ξαφνικά, τώρα είναι προφανές πως δεν υπάρχει καμία δικαιολογία γιατί και χρόνος μεσολάβησε και λύσεις υπήρχαν. Όμως όπως φαίνεται δεν υπήρχε πολιτική βούληση για να γίνει μέσα στο καλοκαίρι μια προσπάθεια σωστής προετοιμασίας.
Δεύτερη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων και τα προβλήματα αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των σχολείων παραμένουν άλυτα: συνωστισμός ακόμα και 27 μαθητών σε μικρές σχολικές αίθουσες, ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τις 3 αίθουσες υπογείου του 1ου γυμνασίου όπου συνωστίζονται 26 και 27 μαθητές της Α γυμνασίου σε κάθε τμήμα, όπου καταστρατηγείται κάθε έννοια πρόληψης από τον ιό. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρόλες τις προσλήψεις αναπληρωτών που έχουν ήδη γίνει, φτάνουν τα 35 κενά χωρίς να συμπεριλαμβάνονται η ενισχυτική, η νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ, η εκπαίδευση των προσφυγοπαίδων και η ειδική αγωγή (παράλληλη και τμήματα ένταξης).
Πέρασαν έξι μήνες από την πρώτη φάση της πανδημίας και το μοναδικό μέτρο που πήρε το υπουργείο ήταν οι υφασμάτινες μάσκες, που δόθηκαν στο πάρα πέντε. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υποκρίνεται ότι αντιμετωπίζει τα προβλήματα με μια σειρά από ασαφείς και αλληλοσυγκρουόμενες οδηγίες και εγκυκλίους, που δημιουργούν περισσότερη σύγχυση και για άλλη μια φορά φορτώνουν με νέες ευθύνες και άγχος τους εκπαιδευτικούς και γονείς.
Στο ερώτημα αν υπήρχαν λύσεις, οι οποίες ενδεχομένως θα απέτρεπαν τις δίκαιες κινητοποιήσεις των μαθητών, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι ναι. Υπάρχουν σχολεία με άδειες αίθουσες στην περιφέρεια της πόλης του Κιλκίς και πολύ λίγους μαθητές, κλειστά δημοτικά σχολεία, το κτίριο της μητρόπολης δίπλα στην εκκλησία των 15 Μαρτύρων στα οποία θα μπορούσε να γίνει αποσυμφόρηση των μεγάλων σχολείων της πόλης.
Πέρασαν έξι μήνες από την πρώτη φάση της πανδημίας και το μοναδικό μέτρο που πήρε το υπουργείο ήταν οι υφασμάτινες μάσκες, που δόθηκαν στο πάρα πέντε. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υποκρίνεται ότι αντιμετωπίζει τα προβλήματα με μια σειρά από ασαφείς και αλληλοσυγκρουόμενες οδηγίες και εγκυκλίους, που δημιουργούν περισσότερη σύγχυση και για άλλη μια φορά φορτώνουν με νέες ευθύνες και άγχος τους εκπαιδευτικούς και γονείς.
Στο ερώτημα αν υπήρχαν λύσεις, οι οποίες ενδεχομένως θα απέτρεπαν τις δίκαιες κινητοποιήσεις των μαθητών, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι ναι. Υπάρχουν σχολεία με άδειες αίθουσες στην περιφέρεια της πόλης του Κιλκίς και πολύ λίγους μαθητές, κλειστά δημοτικά σχολεία, το κτίριο της μητρόπολης δίπλα στην εκκλησία των 15 Μαρτύρων στα οποία θα μπορούσε να γίνει αποσυμφόρηση των μεγάλων σχολείων της πόλης.
Μια λύση θα ήταν η λειτουργία σε δύο βάρδιες με ταυτόχρονη πρόσληψη ικανού αριθμού αναπληρωτών. Επίσης θα μπορούσε να γίνει προμήθεια καινούργιων θρανίων, ώστε να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα και οι μαθητές να κάθονται ένας – ένας. Δεν θα έπρεπε επίσης όλοι οι εκπαιδευτικοί να κάνουν δωρεάν τεστ του ιού πριν ανοίξουν τα σχολεία;
Στο μείζον θέμα της καθαριότητας καθυστέρησαν οι προσλήψεις καθαριστριών και οι συμβάσεις τους τελικά είναι μειωμένου ωραρίου με ελάχιστες αποδοχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον πλημμελή καθαρισμό των σχολείων.
Κάτι που απευχόμαστε είναι το τι θα γίνει αν κλείσουν τα σχολεία λόγω εμφάνισης κρουσμάτων. Πως θα λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση χωρίς υποδομές; Έχουν όλοι Laptop και γρήγορο internet; Έχει φροντίσει για αυτό το υπουργείο; Αναβαθμίστηκε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο ή θα κολλάει πάλι όπως την άνοιξη;
Θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά , τους μαθητές κοντά μας. Γιατί πρέπει να βρίσκονται κοντά μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Για να τους στηρίξουμε όχι μόνον γνωστικά, αλλά και παιδαγωγικά - ψυχολογικά στην εποχή της αλλαγής της καθημερινότητάς μας.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να εξασφαλίσει τις υλικές συνθήκες, τα ελάχιστα προαπαιτούμενα για τη διδασκαλία, την ομαλή συνέχιση της λειτουργικής σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών.
Απλά πράγματα:
Προσωπικό καθαριότητας, μέτρα για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων, διασφάλιση όρων υγιεινής και ασφάλειας, περιοδικούς ελέγχους – τεστ κ.ά
Περιμέναμε από την Πολιτεία, υποστήριξη νομική, ηθική, ουσιαστική στη βία που δεχόμαστε καθημερινά από εμπλεκόμενους και μη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Απλά πράγματα:
Να μην μας χρησιμοποιήσει ως κυματοθραύστες αντιδράσεων για τις δικές της πράξεις και παραλείψεις.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να μας κατευθύνει με ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.
Απλά πράγματα:
Να υπάρχουν σαφείς οδηγίες και στελεχωμένες δομές για την αντιμετώπιση κρουσμάτων πανδημίας, ένας αναλυτικός οδηγός για το τι θα διδάξουμε και πώς θα διαχειριστούμε την ύλη.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης του έργου μας (είμαστε οι μοναδικοί λειτουργοί του Δημοσίου που καθημερινά συγχρωτιζόμαστε με 25 και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα).
Απλά πράγματα:
Να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διευρύνοντας και όχι όπως τελικά γίνεται περιορίζοντας τις περιπτώσεις των συναδέλφων που δικαιούνται ειδικής άδειας.
Περιμέναμε να στηριχτούν και να ενισχυθούν σε όλο αυτό το διάστημα, οι υποδομές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Απλά πράγματα:
Να διαθέσουν χρήματα για την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού και την ακόμη πιο αναγκαία συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Περιμέναμε να εξασφαλίσει ένα κλίμα συνεννόησης και διαλόγου με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Απλά πράγματα:
Να ρωτήσει, να συνδιαλεχθεί, να ενημερώσει, να μην εξωθήσει σε οργισμένες αντιδράσεις.
Δεν περιμένουμε τίποτε πλέον
Απλά πράγματα:
Αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δεν κάνει για τα απλά και πολύ περισσότερο δεν κάνει για τα δύσκολα.
Ανέλαβαν ευθύνες σημαντικές, με βαθμό πολύ κάτω από τη βάση.
Οι εκπαιδευτικοί μπροστά σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση στηρίζουν τα δίκαια αιτήματα των μαθητών για:
Στο μείζον θέμα της καθαριότητας καθυστέρησαν οι προσλήψεις καθαριστριών και οι συμβάσεις τους τελικά είναι μειωμένου ωραρίου με ελάχιστες αποδοχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον πλημμελή καθαρισμό των σχολείων.
Κάτι που απευχόμαστε είναι το τι θα γίνει αν κλείσουν τα σχολεία λόγω εμφάνισης κρουσμάτων. Πως θα λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση χωρίς υποδομές; Έχουν όλοι Laptop και γρήγορο internet; Έχει φροντίσει για αυτό το υπουργείο; Αναβαθμίστηκε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο ή θα κολλάει πάλι όπως την άνοιξη;
Θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά , τους μαθητές κοντά μας. Γιατί πρέπει να βρίσκονται κοντά μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Για να τους στηρίξουμε όχι μόνον γνωστικά, αλλά και παιδαγωγικά - ψυχολογικά στην εποχή της αλλαγής της καθημερινότητάς μας.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να εξασφαλίσει τις υλικές συνθήκες, τα ελάχιστα προαπαιτούμενα για τη διδασκαλία, την ομαλή συνέχιση της λειτουργικής σχέσης εκπαιδευτικών – μαθητών.
Απλά πράγματα:
Προσωπικό καθαριότητας, μέτρα για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων, διασφάλιση όρων υγιεινής και ασφάλειας, περιοδικούς ελέγχους – τεστ κ.ά
Περιμέναμε από την Πολιτεία, υποστήριξη νομική, ηθική, ουσιαστική στη βία που δεχόμαστε καθημερινά από εμπλεκόμενους και μη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Απλά πράγματα:
Να μην μας χρησιμοποιήσει ως κυματοθραύστες αντιδράσεων για τις δικές της πράξεις και παραλείψεις.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να μας κατευθύνει με ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες.
Απλά πράγματα:
Να υπάρχουν σαφείς οδηγίες και στελεχωμένες δομές για την αντιμετώπιση κρουσμάτων πανδημίας, ένας αναλυτικός οδηγός για το τι θα διδάξουμε και πώς θα διαχειριστούμε την ύλη.
Περιμέναμε από την Πολιτεία να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης του έργου μας (είμαστε οι μοναδικοί λειτουργοί του Δημοσίου που καθημερινά συγχρωτιζόμαστε με 25 και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα).
Απλά πράγματα:
Να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διευρύνοντας και όχι όπως τελικά γίνεται περιορίζοντας τις περιπτώσεις των συναδέλφων που δικαιούνται ειδικής άδειας.
Περιμέναμε να στηριχτούν και να ενισχυθούν σε όλο αυτό το διάστημα, οι υποδομές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Απλά πράγματα:
Να διαθέσουν χρήματα για την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού και την ακόμη πιο αναγκαία συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Περιμέναμε να εξασφαλίσει ένα κλίμα συνεννόησης και διαλόγου με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Απλά πράγματα:
Να ρωτήσει, να συνδιαλεχθεί, να ενημερώσει, να μην εξωθήσει σε οργισμένες αντιδράσεις.
Δεν περιμένουμε τίποτε πλέον
Απλά πράγματα:
Αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δεν κάνει για τα απλά και πολύ περισσότερο δεν κάνει για τα δύσκολα.
Ανέλαβαν ευθύνες σημαντικές, με βαθμό πολύ κάτω από τη βάση.
Οι εκπαιδευτικοί μπροστά σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση στηρίζουν τα δίκαια αιτήματα των μαθητών για:
- μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα
- κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με προσλήψεις μόνιμων καθηγητών
- προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.