Δελτίο τύπου Θεματικής Παιδείας της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
H κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με υπουργική απόφαση φέρνει τον Μεγάλο Αδελφό στα σχολεία και μετατρέπει την σχολική τάξη σε reality show. Η ρύθμιση αυτή επιτρέπει τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από τη σχολική αίθουσα. Τα προβλήματα που εγείρονται από τη ρύθμιση αυτή είναι νομικής αλλά και παιδαγωγικής φύσης.
-Αρχικά, απουσιάζει από την υπουργική απόφαση η έγγραφη γνώμη και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την οποία εγκρίνει την απαιτούμενη Εκτίμηση Αντικτύπου. Κατά συνέπεια, θέτει σε κίνδυνο ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών.
-Επίσης, δεν αποδεικνύεται πως η πλατφόρμα Webex της Cisco, μια ιδιωτική εταιρεία, που έρχεται να υποκαταστήσει τους θεσμούς της Πολιτείας, διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
-Τέλος, δεν προβλέπεται η συναίνεση των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Εκείνο όμως που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, είναι οι επιπτώσεις που θα επιφέρει αυτή η ρύθμιση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι η μετάδοση θα καλύπτει την παράδοση του μαθήματος και όχι τυχόν εξέταση μαθητών. Αυτό αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι του Υπουργείου αγνοούν τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και έχουν κατά νου την σχολική τάξη του 1960-70. Τα μάθημα στην τάξη δεν είναι μια διάλεξη από καθέδρας, με πρωταγωνιστή τον δάσκαλο ή τον καθηγητή αλλά είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Συμπληρωματικά, συνιστά να μην εστιάζει η κάμερα στον μαθητή, όταν βρίσκεται στον πίνακα ή ο καθηγητής να διακόπτει τον ήχο, όταν το κρίνει απαραίτητο. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα μετατραπεί σ’ ένα τεχνικό υποστήριξης του μαθήματος αδυνατώντας να συγκεντρωθεί στην ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μια τέτοια ρύθμιση δεν μπορεί, βέβαια, να αφορά τις επόμενες 2-3 εβδομάδες που θα λειτουργήσουν τα σχολεία και ίσως ούτε μόνο ένα πιθανό επόμενο κύμα της πανδημίας. Εξάλλου οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ζητούσαν την χρήση καμερών στα σχολεία από το 2016. Πιθανόν, λοιπόν, η κυβέρνηση να στοχεύει σε μια γενίκευση της χρήσης των καμερών η οποία θα μεταλλάξει τη σχολική τάξη από ένα ζωντανό οργανισμό σε ένα αποστειρωμένο τηλεοπτικό στούντιο με άγνωστες συνέπειες για τον ψυχισμό ενός μικρού παιδιού και ενός εφήβου, που θα νιώθει ότι ελέγχεται η συμπεριφορά του σε κάθε στιγμή. Μπορεί κανείς να μιλήσει, σ’ αυτή την περίπτωση για ελεύθερη έκφραση ιδεών;
Ακόμη, είναι πολύ πιθανό την επόμενη σχολική χρονιά η αναμετάδοση του μαθήματος να αποτελέσει ένα τρόπο κάλυψης των κενών σε απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας, αντί της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, γεγονός που θα δημιουργήσει μαθητές πολλών ταχυτήτων και θα καταστρατηγήσει τον σκοπό της κοινωνικοποίησης που καλείται πρωτίστως να επιτελέσει το σχολείο.
Η κ. Κεραμέως νομοθετεί όλο το τελευταίο διάστημα με αντιδημοκρατικό τρόπο και με πρωτοφανή απαξίωση των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων τους. Η εκπαιδευτική κοινότητα θ’ απαντήσει στα σχέδια της κυβέρνησης για την διάλυση του δημόσιου σχολείου και θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.
-Αρχικά, απουσιάζει από την υπουργική απόφαση η έγγραφη γνώμη και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την οποία εγκρίνει την απαιτούμενη Εκτίμηση Αντικτύπου. Κατά συνέπεια, θέτει σε κίνδυνο ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών.
-Επίσης, δεν αποδεικνύεται πως η πλατφόρμα Webex της Cisco, μια ιδιωτική εταιρεία, που έρχεται να υποκαταστήσει τους θεσμούς της Πολιτείας, διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
-Τέλος, δεν προβλέπεται η συναίνεση των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Εκείνο όμως που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, είναι οι επιπτώσεις που θα επιφέρει αυτή η ρύθμιση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι η μετάδοση θα καλύπτει την παράδοση του μαθήματος και όχι τυχόν εξέταση μαθητών. Αυτό αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι του Υπουργείου αγνοούν τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και έχουν κατά νου την σχολική τάξη του 1960-70. Τα μάθημα στην τάξη δεν είναι μια διάλεξη από καθέδρας, με πρωταγωνιστή τον δάσκαλο ή τον καθηγητή αλλά είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Συμπληρωματικά, συνιστά να μην εστιάζει η κάμερα στον μαθητή, όταν βρίσκεται στον πίνακα ή ο καθηγητής να διακόπτει τον ήχο, όταν το κρίνει απαραίτητο. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα μετατραπεί σ’ ένα τεχνικό υποστήριξης του μαθήματος αδυνατώντας να συγκεντρωθεί στην ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μια τέτοια ρύθμιση δεν μπορεί, βέβαια, να αφορά τις επόμενες 2-3 εβδομάδες που θα λειτουργήσουν τα σχολεία και ίσως ούτε μόνο ένα πιθανό επόμενο κύμα της πανδημίας. Εξάλλου οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ζητούσαν την χρήση καμερών στα σχολεία από το 2016. Πιθανόν, λοιπόν, η κυβέρνηση να στοχεύει σε μια γενίκευση της χρήσης των καμερών η οποία θα μεταλλάξει τη σχολική τάξη από ένα ζωντανό οργανισμό σε ένα αποστειρωμένο τηλεοπτικό στούντιο με άγνωστες συνέπειες για τον ψυχισμό ενός μικρού παιδιού και ενός εφήβου, που θα νιώθει ότι ελέγχεται η συμπεριφορά του σε κάθε στιγμή. Μπορεί κανείς να μιλήσει, σ’ αυτή την περίπτωση για ελεύθερη έκφραση ιδεών;
Ακόμη, είναι πολύ πιθανό την επόμενη σχολική χρονιά η αναμετάδοση του μαθήματος να αποτελέσει ένα τρόπο κάλυψης των κενών σε απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας, αντί της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, γεγονός που θα δημιουργήσει μαθητές πολλών ταχυτήτων και θα καταστρατηγήσει τον σκοπό της κοινωνικοποίησης που καλείται πρωτίστως να επιτελέσει το σχολείο.
Η κ. Κεραμέως νομοθετεί όλο το τελευταίο διάστημα με αντιδημοκρατικό τρόπο και με πρωτοφανή απαξίωση των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων τους. Η εκπαιδευτική κοινότητα θ’ απαντήσει στα σχέδια της κυβέρνησης για την διάλυση του δημόσιου σχολείου και θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.