Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Κιλκίς
Όπως είναι γενικά αντιληπτό, η ελληνική κοινωνία βιώνει μια πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα ανησυχητική κατάσταση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, στη δίνη της οποίας βρίσκεται και η εκπαίδευση με την αναστολή των μαθημάτων. Στις δύσκολες και κρίσιμες στιγμές της ιστορίας της πατρίδας μας, έτσι και τώρα οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων στέκονται αλληλέγγυοι με τους υπόλοιπους Έλληνες στην κοινή προσπάθεια για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του Covid 19 στην Ελλάδα.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων της Δευτεροβάθμιας ήδη αξιοποιούν όλα τα μέσα που διαθέτουν για να διατηρήσουν την επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω blogs, Skype, mails, πλατφόρμες που ήδη αξιοποιούσαν κλπ
Στη συνέχεια και σε χρόνο πριν την ανάληψη πρωτοβουλίας από το Υ.ΠΑΙ.Θ αναπτύχθηκαν οι πρώτες διαδικτυακές κοινότητες μάθησης, με όποιο μέσο κρίθηκε κάθε φορά προσφορότερο, προκειμένου να μην αποκοπούν οι μαθητές μας από τη μαθησιακή διαδικασία.
Η στάση και η αντίδραση των εκπαιδευτικών προέκυψε όχι μόνο από την επαγγελματική τους ευσυνειδησία, αλλά και από την βαθύτερη ανάγκη τους για επικοινωνία με το σχολείο και την τάξη από την οποία ξαφνικά απομακρύνθηκαν. Δεν κάναμε απλά το καθήκον μας, κάναμε αυτό που εμείς οι ίδιοι χρειαζόμαστε, για να σταθούμε όρθιοι.
Για αυτό τον λόγο και δεν υπήρξε άρνηση από την μεριά των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν αυτή σε δεύτερο χρόνο ανακοινώθηκε από το Υπουργείο και παρά το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί μόνον επικουρικά στην πραγματική και διά ζώσης διδασκαλία.
Θεωρούμε όμως υποχρέωσή μας να επισημάνουμε ότι :
1.Προβλήματα παρουσιάζονται κατά την εγγραφή των μαθητών στο ΠΣΔ που είτε δεν τους αναγνωρίζει είτε «πέφτει» το σύστημα. Από τη Δευτέρα 23/3 που επίσημα ξεκινούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση το ΠΣΔ δεν άντεξε την υπερφόρτωση και έπεσε. Ώρες προσπαθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες να μπουν στη πλατφόρμα της ηλεκτρονικής τάξης, όταν δε το πετύχαιναν και ενώ βρίσκονταν στη διαδικασία της επεξεργασίας, τους «πετάει» ξαφνικά έξω με αποτέλεσμα να χάνουν όση εργασία είχαν κάνει. Την Τρίτη 24/3 το σύστημα ήταν τελείως ανενεργό.
2. Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό το 2018 είναι 31,8%. Όσον αφορά δε στις ηλικίες 0-17 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 33%. Ανάλογα είναι και τα ποσοστά της ευρυζωνικότητας, καθώς κατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία. (Το επιχείρημα του Υ.ΠΑΙ.Θ για συμμετοχή μέσω κλήσης από σταθερό τηλέφωνο, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία με το μαθητή να παρακολουθεί μάθημα ακούγοντάς το από τη συσκευή του τηλεφώνου).
3. H πλατφόρμα webex της εταιρείας cisco δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Tην επόμενη μέρα ζητάμε:
-Το υπουργείο πρέπει άμεσα να προβεί στη μείωση της ύλης, ιδιαίτερα για τη Γ’ Λυκείου και να ανασταλούν οι προαγωγικές εξετάσεις για τις υπόλοιπες τάξεις και η προαγωγή να γίνει μόνο με τους προφορικούς βαθμούς των μαθητών.
- Να βρεθεί άμεσα λύση για τα προβλήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να αποτραπεί η διαμόρφωση μέσα στο Δημόσιο Σχολείο μαθητών δύο ταχυτήτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών τους. Αδικία που με θεσμικό πλέον τρόπο επιβάλλεται από το ΥΠΑΙΘ. Να δοθεί σε όλα τα παιδιά η δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο και συσκευών).
Ο χειμαζόμενος κλάδος των εκπαιδευτικών έχει αποδείξει με τη στάση του ότι τιμάει το συλλογικό αγαθό της εκπαίδευσης. Καιρός είναι το ίδιο να κάνει και η πολιτική ηγεσία της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Υπ. Παιδείας, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μέχρι σήμερα έγιναν συνολικά 664.841 εγγραφές μαθητών και 166.949 εκπαιδευτικών.
Όσο για τους «λαγούς» των Μ.Μ.Ε που, επειδή πλέον δεν μπορούν να πλήξουν το Δημόσιο Σύστημα Υγείας που κρατάει Θερμοπύλες, ψάχνουν να βρουν αποδιοπομπαίους τράγους στο πρόσωπο των εκπαιδευτικών τους παραδίδουμε στη χλεύη των μαθητών και των οικογενειών τους. Αυτοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων της Δευτεροβάθμιας ήδη αξιοποιούν όλα τα μέσα που διαθέτουν για να διατηρήσουν την επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω blogs, Skype, mails, πλατφόρμες που ήδη αξιοποιούσαν κλπ
Στη συνέχεια και σε χρόνο πριν την ανάληψη πρωτοβουλίας από το Υ.ΠΑΙ.Θ αναπτύχθηκαν οι πρώτες διαδικτυακές κοινότητες μάθησης, με όποιο μέσο κρίθηκε κάθε φορά προσφορότερο, προκειμένου να μην αποκοπούν οι μαθητές μας από τη μαθησιακή διαδικασία.
Η στάση και η αντίδραση των εκπαιδευτικών προέκυψε όχι μόνο από την επαγγελματική τους ευσυνειδησία, αλλά και από την βαθύτερη ανάγκη τους για επικοινωνία με το σχολείο και την τάξη από την οποία ξαφνικά απομακρύνθηκαν. Δεν κάναμε απλά το καθήκον μας, κάναμε αυτό που εμείς οι ίδιοι χρειαζόμαστε, για να σταθούμε όρθιοι.
Για αυτό τον λόγο και δεν υπήρξε άρνηση από την μεριά των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν αυτή σε δεύτερο χρόνο ανακοινώθηκε από το Υπουργείο και παρά το γεγονός ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί μόνον επικουρικά στην πραγματική και διά ζώσης διδασκαλία.
Θεωρούμε όμως υποχρέωσή μας να επισημάνουμε ότι :
1.Προβλήματα παρουσιάζονται κατά την εγγραφή των μαθητών στο ΠΣΔ που είτε δεν τους αναγνωρίζει είτε «πέφτει» το σύστημα. Από τη Δευτέρα 23/3 που επίσημα ξεκινούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση το ΠΣΔ δεν άντεξε την υπερφόρτωση και έπεσε. Ώρες προσπαθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες να μπουν στη πλατφόρμα της ηλεκτρονικής τάξης, όταν δε το πετύχαιναν και ενώ βρίσκονταν στη διαδικασία της επεξεργασίας, τους «πετάει» ξαφνικά έξω με αποτέλεσμα να χάνουν όση εργασία είχαν κάνει. Την Τρίτη 24/3 το σύστημα ήταν τελείως ανενεργό.
2. Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό το 2018 είναι 31,8%. Όσον αφορά δε στις ηλικίες 0-17 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 33%. Ανάλογα είναι και τα ποσοστά της ευρυζωνικότητας, καθώς κατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία. (Το επιχείρημα του Υ.ΠΑΙ.Θ για συμμετοχή μέσω κλήσης από σταθερό τηλέφωνο, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία με το μαθητή να παρακολουθεί μάθημα ακούγοντάς το από τη συσκευή του τηλεφώνου).
3. H πλατφόρμα webex της εταιρείας cisco δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Tην επόμενη μέρα ζητάμε:
-Το υπουργείο πρέπει άμεσα να προβεί στη μείωση της ύλης, ιδιαίτερα για τη Γ’ Λυκείου και να ανασταλούν οι προαγωγικές εξετάσεις για τις υπόλοιπες τάξεις και η προαγωγή να γίνει μόνο με τους προφορικούς βαθμούς των μαθητών.
- Να βρεθεί άμεσα λύση για τα προβλήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να αποτραπεί η διαμόρφωση μέσα στο Δημόσιο Σχολείο μαθητών δύο ταχυτήτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών τους. Αδικία που με θεσμικό πλέον τρόπο επιβάλλεται από το ΥΠΑΙΘ. Να δοθεί σε όλα τα παιδιά η δυνατότητα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο και συσκευών).
Ο χειμαζόμενος κλάδος των εκπαιδευτικών έχει αποδείξει με τη στάση του ότι τιμάει το συλλογικό αγαθό της εκπαίδευσης. Καιρός είναι το ίδιο να κάνει και η πολιτική ηγεσία της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το Υπ. Παιδείας, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μέχρι σήμερα έγιναν συνολικά 664.841 εγγραφές μαθητών και 166.949 εκπαιδευτικών.
Όσο για τους «λαγούς» των Μ.Μ.Ε που, επειδή πλέον δεν μπορούν να πλήξουν το Δημόσιο Σύστημα Υγείας που κρατάει Θερμοπύλες, ψάχνουν να βρουν αποδιοπομπαίους τράγους στο πρόσωπο των εκπαιδευτικών τους παραδίδουμε στη χλεύη των μαθητών και των οικογενειών τους. Αυτοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.