Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Εμποροπανήγυρη Κιλκίς: Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να αλλάξει ύφος και στυλ;

Γράφει ο Πάνος Μαύρος
Για τους Κιλκισιώτες, η Εμποροπανήγυρη του Σεπτεμβρίου αποτελεί αναμφισβήτητα το κορυφαίο πολιτιστικό και ψυχαγωγικό γεγονός όλης της χρονιάς. Ακόμη και οι εκδηλώσεις Χριστουγέννων, Αποκριάς, Πάσχα κτλ με τίποτα δεν μπορούν να προσεγγίσουν το ντελίριο προσμονής που πιάνει τους Κιλκισιώτες για εκείνο το πενθήμερο. 

Εκατοντάδες -αν όχι χιλιάδες- κόσμου κυρίως από τα χωριά έρχεται στο Κιλκίς, αλλά ταυτόχρονα θα δείτε και Κιλκισιώτες που ενώ δεν βγαίνουν ποτέ και κάθονται στο σπίτι όλη τη χρονιά, ξαφνικά εκείνες τις ημέρες είναι έξω για να φάνε σουβλάκια! Επί πέντε συνεχόμενες ημέρες. Και μετά ξανά σπίτι τις υπόλοιπες 360 ημέρες…

Ο αρχικός χαρακτήρας, το παρελθόν και το παρόν
Όπως λέει και η λέξη «εμποροπανήγυρη», τα πρώτα χρόνια είχε εμπορικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα με ντόπιους παραγωγούς κυρίως αγρότες-κτηνοτρόφους, επιχειρηματίες-εμπόρους αγροκτηνοτροφικών προϊόντων-μηχανημάτων κτλ. Οι παλιοί Κιλκισιώτες θα θυμάστε ότι τρώγαμε κυρίως το λουκάνικο με τη μαύρη μπύρα, βλέπαμε «το γύρο του θανάτου» με τις μοτοσυκλέτες και το θρυλικό «γορίλα-γορίλα, πίσω γορίλα», τα συγκρουόμενα που κάναμε σαν τρελοί για να ανέβουμε κ.α. 

Σήμερα το σουβλάκι στα κάρβουνα είναι το κυρίαρχο γαστρονομικό προϊόν όπου καταναλώνονται μάλλον τόνοι χοιρινού κρέατος. Στο εμπορικό κομμάτι «χωριατίλα», μιζέρια και απογοήτευση. Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου. Στοκ κάλτσες, παπούτσια, στρινγκ, χαλιά, σώβρακα και φανέλες Κινεζοτουρκοβουλγαρικής προέλευσης, καλύπτουν τις καταναλωτικές ανάγκες των επισκεπτών που πιστεύουν πως αγόρασαν σε τιμή ευκαιρίας. Για αξιόλογες εμπορικές συναντήσεις και συμφωνίες ούτε λόγος φυσικά…

Συμπεράσματα
Γενικά ο κόσμος περνά υπέροχα αφού επικρατεί κλίμα «πανηγυρικό», με βόλτες, χάζι, «μάτι», άφθονο κουτσομπολιό αφού βλέπεις τους πάντες και τα πάντα. Άλλωστε στο Κιλκίς είσαι και τα «γλωσσικά φτυάρια» θάβουν κόσμο και κοσμάκη… Η 21η Ιουνίου επιτέλους μετατρέπεται σε πεζόδρομο και οι Κιλκισιώτες απολαμβάνουν με την ψυχή τους άνετους περιπάτους στο κέντρο. Είναι απορίας άξιο γιατί ο Δήμος δεν κλείνει τα βράδια του καλοκαιριού την 21η Ιουνίου, όπως γινόταν τα παλιά χρόνια με τεράστια συμμετοχή του κόσμου, κάτι που θα έδινε μεγαλύτερη δυναμική κυρίως στα μαγαζιά εστίασης του κέντρου αλλά και στα εμπορικά. 

Η τσίκνα από τα ψημένα κρέατα τρυπά τα ρουθούνια, τα λαχταριστά Κιλκισιώτικα σουβλάκια τρελαίνουν τους πάντες, ενώ η βραδιά θα κλείσει συνήθως με λαδωμένους λουκουμάδες περιχυμένους από άφθονη μερέντα και αντίο δίαιτα. O Δήμος Κιλκίς κερδίζει επιπλέον χρήματα από ενοίκια στους πάγκους, κάποιοι Κιλκισιώτες επιχειρηματίες-έμποροι ( όχι όλοι) κερδίζουν από την κατανάλωση ( κρεοπωλεία, μανάβικα, εστίαση, ζαχαροπλαστεία κ.α) ενώ ακόμη πιο κερδισμένοι είναι οι ξένοι μικροπωλητές που «παίρνουν όλο το χαρτί» ή αλλιώς Κιλκισιώτικο χρήμα και εξαφανίζονται για άλλα πανηγύρια... Και κλάμα οι έμποροι της πόλης μας…

Αφού λοιπόν όλα είναι καλά και ο κόσμος είναι ευχαριστημένος για ποιο λόγο να ανοίξουμε συζήτηση ώστε να αλλάξει ύφος και στυλ το πανηγύρι μας; Αν ήμαστε όλοι ευχαριστημένοι με αυτό που ζούμε στο πανηγύρι του Κιλκίς τόσα χρόνια, τότε κακώς το συζητάμε και κλείνουμε εδώ. Αν μας αρέσει η «επαρχιώτικη νοοτροπία» και ικανοποιούμαστε με τα μέτρια και τα λίγα, τότε αν μείνει ως έχει. 

Εκτός αν θέλουμε κάτι παραπάνω και βαρεθήκαμε να ήμαστε «χωριό», κουραστήκαμε να ήμαστε «Κιλκιστάν»… Θέλουμε νέες θέσεις εργασίας; Θέλουμε καλούς τζίρους και τόνωση της αγοράς μας; Θέλουμε το Κιλκίς να ακουστεί και να προσελκύσει ξένο κόσμο;

Πρόταση
Ευτυχώς ή δυστυχώς ο κόσμος προχωράει, εξελίσσεται, εμπνέεται, σχεδιάζει, δημιουργεί καινούργιες ιδέες με στόχο το αμοιβαίο κέρδος ( πνευματικό και υλικό). Κέρδος όλων και όχι των λίγων… 

Η Εμποροπανήγυρη του Κιλκίς ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ σε ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό-ψυχαγωγικό γεγονός που θα έχει πανελλήνια αν όχι διεθνή εμβέλεια και απήχηση. Αρχικά θα πρέπει να μετονομαστεί σε «ΦΕΣΤΙΒΑΛ» και να έχει μια εύηχη ονομασία, ένα λογότυπο, ένα σλόγκαν που θα μείνουν τα ίδια για τα επόμενα χρόνια. 

Συνέταιροι-συνεργάτες θα είναι Δήμος-Εμπορικός Σύλλογος-Επιμελητήριο-μεγάλοι χορηγοί είτε από τα εργοστάσια Σταυροχωρίου-Παντελεήμονα και οινοποιεία Γουμένισσας, είτε μεγάλες εταιρείες πχ ζυθοποιείας ή πολυεθνικές αναψυκτικών κτλ, που ψάχνονται σαν τρελοί σε τέτοιες δράσεις αφού διαφημίζονται και πουλάνε.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη ταυτότητα: Το καλύτερο θα ήταν να έχει γαστρονομικό χαρακτήρα με κυρίαρχο στοιχείο το «Κιλκισιώτικο σουβλάκι». Θα το διαφημίσουμε σαν το νοστιμότερο στην Ελλάδα, φτιαγμένο από εκλεκτά ντόπια κρέατα από δικούς μας κτηνοτρόφους- παραγωγούς. Παραμύθι, αλλά κάτι πρέπει να πούμε κι εμείς για να ακουστούμε στην αρχή. Θα φέρουμε και θα φιλοξενήσουμε γνωστούς σεφ να μαγειρέψουν και να προβάλουν το «Κιλκισιώτικο σουβλάκι». 

Να γίνουν διαγωνισμοί τύπου μάστερ σεφ που αρέσει στη νεολαία, να προσπαθήσουμε να μπούμε στο Βιβλίο Γκίνες του τύπου «τα περισσότερα ψημένα σουβλάκια σε ένα βράδυ» ( χαλαρά θα κερδίσουμε..), η «το μεγαλύτερο σουβλάκι του κόσμου» και άλλες χαζομάρες που όμως αρέσουν και προσελκύουν κόσμο. 

Γιατί όχι να μην καθιερώσουμε παραδοσιακές στολές για όλους τους σερβιτόρους πχ Ποντιακές, Σαρακατσάνικες, Θρακιώτικες κτλ σε αντιγραφή του Octoberfest που γίνεται στο Μόναχο με κατανάλωση εκατομμυρίων λίτρων μπύρας και λουκάνικων, χιλιάδες επισκέπτες και εκατομμύρια έσοδα. Πανεύκολο να γίνει και με πολλαπλά κέρδη. Λουκάνικο οι Γερμανοί; Σουβλάκι εμείς. Μπύρα αυτοί; Κρασί και τσίπουρο από Γουμένισσα εμείς. Και έχουμε και ομορφότερα κορίτσια...

Μπορούμε να τα συνδυάσουμε με την Ποντιακή προσφυγιά και τις χαμένες πατρίδες. Η Ποντιακή κουζίνα είναι εκπληκτική αλλά ποιος το ξέρει πραγματικά; Μπορούμε να δημιουργήσουμε παράλληλα ένα γαστρονομικό φεστιβάλ με κουζίνες του κόσμου αφού σήμερα στο Κιλκίς ζουν χιλιάδες Αλβανοί, άλλοι Βαλκάνιοι, Σύριοι, Έλληνες μετανάστες που έζησαν Σουηδία, Γερμανία, ΗΠΑ και γνωρίζουν συνταγές από εκεί κτλ. Όλο το Κιλκίς μπορεί για λίγες ημέρες να γίνει σύμβολο γεύσης, συμφιλίωσης, γνωριμίας με το άγνωστο και διαφορετικό έστω και μέσα από το φαγητό.

Οι μεγάλοι αδικημένοι οι έμποροι του Κιλκίς, θα πρέπει να βοηθηθούν ώστε εκείνο το πενθήμερο να πουλήσουν με ειδικές τιμές, εκπτώσεις, προσφορές κτλ ανοίγοντας τα μαγαζιά τους ακόμη και τις βραδινές ώρες που έχει κόσμο το πανηγύρι. Γιατί να δώσουμε τα χρήματα μας στα στοκ και μέτρια ποιοτικά προϊόντα στον ξένο και να μην τα δώσουμε στο Κιλκισιώτικο μαγαζί που βογκάει; Να γίνει ένα ιδιαίτερο εκπτωτικό πενθήμερο παράλληλα με το πανηγύρι ώστε να έρθουν επισκέπτες από Θεσσαλονίκη ή άλλες πόλεις για φτηνά ψώνια στο Κιλκίς.

Μπορούμε επίσης την άθλια και κακάσχημη Πλατεία Δημαρχείου που δεν πατά κανείς όλο το χρόνο, να την κάνουμε εκείνες τις ημέρες έναν τεράστιο χώρο αφιερωμένο στο παιδί. Έχουμε εξαιρετικούς πιστοποιημένους παιδότοπους με φουσκωτά και άλλα παιχνίδια, έχουμε ΚΔΑΠ ( Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) με δεκάδες έμπειρους εργαζόμενους, έχουμε αθλητικούς-πολιτιστικούς-χορευτικούς συλλόγους με παιδικά τμήματα, έχουμε ιδιωτικές σχολές χορού, ωδεία την Τέχνη και το Λύκειο Ελληνίδων και τόσα άλλα που έχουν να παρουσιάσουν θαυμάσιο έργο χρόνων και γνωρίζουν άριστα τι σημαίνει «παιδί». 

Όλοι οι παραπάνω θα μπορούσαν μαζί να προσφέρουν απίστευτες δημιουργικές στιγμές στα παιδιά μας εκείνο το πενθήμερο.

Πολλά μπορούμε να κάνουμε στο Κιλκίς γιατί σίγουρα ΜΠΟΡΟΥΜΕ αλλά μάλλον ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ….

ΥΓ Κύριε Δήμαρχε, αγαπητέ Δημήτρη Κυριακίδη, η ζωή σου έδωσε μια μεγάλη ευκαιρία ώστε να σε γράψει η ιστορία. Στο χέρι σου είναι να κάνεις το Κιλκίς καλύτερο και φυσικά δε μιλάμε μόνο στο πανηγύρι. Εμείς θα σε στηρίξουμε, εμείς και θα σε κρίνουμε με ένα και μοναδικό στόχο. Τη βελτίωση της θλιβερής μας ζωής….














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.