Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις: Πως μπορώ να αμυνθώ;



Ο Κωνσταντίνος Τζίκας* (δικηγόρος – διαμεσολαβητής) προσκεκλημένος της πρωινής εκπομπής “Εδώ Θεσσαλονίκη” του κ. Λαζόπουλου στο ραδιόφωνο του Alpha 96,5 μίλησε για τις τηλεφωνικές κλήσεις που πραγματοποιούν οι εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στους πολίτες χωρίς αυτοί να το επιθυμούν. 

Ειδικότερα ανέλυσε τα δικαιώματα των πολιτών (κατόχων τηλεφωνικών αριθμών), σύμφωνα με τον Νόμο 3471/2006, έναντι των εταιριών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας αναφορικά με την παράνομη χρήση των αριθμών τηλεφώνου από την πλευρά των για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Η συνέντευξη

Τι προβλέπει το άρθρο 11 Νόμος 3171/2006 για την μη ζητηθείσα επικοινωνία; 


1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.

2. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.

3. Τα στοιχεία επαφής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποκτήθηκαν νομίμως, στο πλαίσιο της πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλης συναλλαγής, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την απευθείας προώθηση παρόμοιων προϊόντων ή υπηρεσιών του προμηθευτή ή για την εξυπηρέτηση παρόμοιων σκοπών, ακόμη και όταν ο αποδέκτης του μηνύματος δεν έχει δώσει εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή του, υπό την προϋπόθεση ότι του παρέχεται κατά τρόπο σαφή και ευδιάκριτο η δυνατότητα να αντιτάσσεται, με εύκολο τρόπο και δωρεάν, στη συλλογή και χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών του στοιχείων, και αυτό σε κάθε μήνυμα σε περίπτωση που ο χρήστης αρχικά δεν είχε διαφωνήσει σε αυτή τη χρήση.

4. Απαγορεύεται η αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που έχουν σκοπό την άμεση εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, όταν δεν αναφέρεται ευδιάκριτα και σαφώς η ταυτότητα του αποστολέα ή του προσώπου προς όφελος του οποίου αποστέλλεται το μήνυμα, καθώς επίσης και η έγκυρη διεύθυνση στην οποία ο αποδέκτης του μηνύματος μπορεί να ζητεί τον τερματισμό της επικοινωνίας.

5. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν και για τους συνδρομητές που είναι νομικά πρόσωπα.

Τι μπορώ να κάνω για να πάψουν να με ενοχλούν με ανεπιθύμητες κλήσεις;

Μπορώ να μεταβώ στο κατάστημα του παρόχου σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που ανήκω (ή μέσω διαδικτύου) και να ζητήσω να εγγραφώ στο μητρώο 11 (άρθρο 11, Ν 3471/2006).

Θα πάψουν να με ενοχλούν άμεσα;
Σύμφωνα με τον νόμο, μόλις κατατεθεί η αίτηση μαζί με την φωτοτυπία ταυτότητας, θα πρέπει να περάσουν 30 ημέρες. Την επομένη των 30 ημερών παύουν άμεσα οι εν λόγω κλήσεις.

Ποια είναι τα δικαιώματά μου εάν δεν πάψουν να με ενοχλούν μετά την εγγραφή μου στο μητρώο 11;

Μπορώ να ασκήσω το δικαίωμα της εναντίωσης και έπειτα να απευθυνθώ στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εν προκειμένω για την καταγγελία του συμβάντος. Επίσης μπορώ να καταθέσω αγωγή στα αστικά δικαστήρια για να αποζημιωθώ εφόσον θεμελιώνεται το δικαίωμά μου αυτό.


*Κωνσταντίνος Τζίκας
Δικηγόρος Παρ' Αρείω Πάγω
Διαμεσολαβητής Υπουργείο Δικαιοσύνης
www.tzikas-lawfirm.gr 
τηλ. 2310266849

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.