Γράφει ο Θεόφιλος Τιρεκίδης
Πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Μ.Α.Β.Ε και Γεν. Διευθυντής των Αντιπροσωπειών Τιρεκίδη
Παρ' όλες τις μεγάλες εθνικές, οικονομικές προκλήσεις αλλά και κρίση που περνά ο χώρος του εμπορίου από το 2009, με σοβαρά στοιχεία ύφεσης, παρ αυτά το 2018 παρουσιάστηκε αύξηση του καταναλωτικού κοινού, στην αγορά οχημάτων, η οποία άγγιξε το 15%, σε σχέση με το 2017.
Κλείνοντας το έτος 2018 θα ξεπεράσουμε το φράγμα των 100.000 καινούριων οχημάτων στον ελλαδικό χώρο. Με τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως και της ιδιαιτερότητας που εμφανίζουν όσον αφορά τον κύκλο λειτουργίας τους, τόσο των πετρελαιοκινητήρων αλλά και βενζινοκινητήρων σε συνάρτηση και με την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης με γνώμονα το eco drive.
Το οποίο αποτελεί, έναν έξυπνο τρόπο οδήγησης, για την μείωση της κατανάλωσης καύσιμου, μείωση εκπομπών καυσαερίου και περιορισμού τροχαίων ατυχημάτων, οδηγούν στην αναγκαιότητα για οικολογική οδήγηση. Η πορεία του καταναλωτικού κοινού στα συγκεκριμένου τύπου οχήματα συνεχίζει ανοδικά και το επικροτούμε.
Λόγω της συνεχούς ρυπάνσεως της ατμόσφαιρας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τα επακόλουθα ακραία και καταστροφικά φαινόμενα, της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής καθώς οι συνθήκες διαβίωσης θα γίνονταν όλο ένα πιο δύσκολες.
Λόγω της συνεχούς ρυπάνσεως της ατμόσφαιρας, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τα επακόλουθα ακραία και καταστροφικά φαινόμενα, της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής καθώς οι συνθήκες διαβίωσης θα γίνονταν όλο ένα πιο δύσκολες.
Ως εκ τούτου αυτές οι αλλαγές στον χώρο των μηχανοκίνητων οχημάτων στοχεύουν στην αναβάθμιση του χώρου της κυκλοφοριακής ασφάλειας, κάτι που αναγνωρίζει πλέον και ο καταναλωτής, ώστε να βελτιωθεί το αστικό τοπίο, βελτιώνοντας έτσι, την καθημερινότητα των κάτοικων πολιτών αυτού του τόπου. Σε ότι αφορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που φέτος έφτασαν περίπου τις 45.000.
Το 2011 επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα οχήματα που εισάγονται και ταξινομούνται είναι EURO 4 και παλαιότερα, τα συγκεκριμένα οχήματα απαγορεύονται να κυκλοφορούν γιατί ρυπαίνουν. Βρισκόμαστε με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία στο EURO 6 και ως εκ τούτου έχουμε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα που μπορούν να κυκλοφορούν ελευθέρα βάση της ισχύουσας νομοθεσίας είναι τα EURO 5 και EURO 6. Μην ξεχνάμε για τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων λεωφορείων έκτακτων διεθνών μεταφορών βάσει Συμφωνίας από 1/1/2008 θα πρέπει να είναι προδιαγραφών ΕΥΡΟ 0 και από τον Οκτώβριο του 2006 όλα τα μεγάλα οχήματα που πρωτοταξινομούνται πρέπει να έχουν εκπομπές καυσαερίου "επιπέδου" EURO 4. Θα πρέπει λοιπόν όποιος θέλει να αγοράσει μεταχειρισμένο να συμβουλευτεί την εισαγωγική εταιρία για επιπρόσθετο έλεγχο που θα πιστοποιήσει και την καταλληλότητα κυκλοφορίας οχήματος.
Σχετικά λοιπόν ,με τον προβληματισμό που υπάρχει όσον αφορά, βενζίνη ή πετρέλαιο υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση στον καταναλωτή, ότι θα απαγορευθούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Σχετικά λοιπόν ,με τον προβληματισμό που υπάρχει όσον αφορά, βενζίνη ή πετρέλαιο υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση στον καταναλωτή, ότι θα απαγορευθούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα ισχύσει αλλά θα απαγορεύουν τα παλαιάς τεχνολογίας diesel που είναι πολύ ρυπογόνα. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν μέλλον αλλά χρειάζονται υποδομές και κίνητρα που δεν υπάρχουν.
Η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον γιατί έχει άμεση σχέση με το περιβάλλον. Λόγω της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας, η πολιτεία θα πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα περιβάλλον και οχήματα δίνοντας την δέουσα "σημασία".
Παλιώνει ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων, οι έλεγχοι είναι ανεπαρκής και τα προβλήματα αυξάνονται. Όπως προανέφερα η ηλεκτροκίνηση έχει μέλλον αφού πρόκειται για οχήματα με μηδενικούς ρύπους, μηδενικούς θορύβους και έτσι η ζωή στην πόλη θα αναβαθμιστεί.
Αξίζει να σημειωθεί και ο επερχόμενος μετασχηματισμός της αυτοκίνησης μέσα από τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης ώστε να εφαρμοστεί παρόλο που βρισκόμαστε ακόμη πολύ μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και το "Όραμα Μηδενικών Ατυχημάτων".
Οι πωλήσεις οχημάτων επηρεάζονται από τις γενικές τάσεις της οικονομίας και το φορολογικό θεσμικό καθεστώς ως εκ τούτου ο καταναλωτής χρειάζεται σωστή καθοδήγηση. Εάν αυτά εξελιχτούν σωστά το επόμενο διάστημα θα έχουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής που συνεπάγεται μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων των συγκεκριμένων οχημάτων. Κλείνοντας, συνίσταται οδήγηση τηρώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Φροντίζουμε την καλή συντήρηση των οχημάτων μας, τήρηση των ορίων ταχύτητας, χρήση ζώνης ασφαλείας και όλων των προβλεπόμενων μέσων μεταφοράς επιβαινόντων, χρήση κράνους, το αλκοόλ δεν έχει θέση στο δρόμο, οδήγηση με προνοητικότητα στις καταστάσεις που εξελίσσονται εμπρός μας ώστε να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για τα πιθανά σφάλματα των άλλων με αμυντική οδήγηση.
Φροντίζουμε την καλή συντήρηση των οχημάτων μας, τήρηση των ορίων ταχύτητας, χρήση ζώνης ασφαλείας και όλων των προβλεπόμενων μέσων μεταφοράς επιβαινόντων, χρήση κράνους, το αλκοόλ δεν έχει θέση στο δρόμο, οδήγηση με προνοητικότητα στις καταστάσεις που εξελίσσονται εμπρός μας ώστε να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για τα πιθανά σφάλματα των άλλων με αμυντική οδήγηση.
Σας εύχομαι καλές γιορτές, καλά Χριστούγεννα, η νέα χρονιά να είναι χαρούμενη, δημιουργική, γεμάτη όνειρα, ευκαιρίες, με όμορφες ξεχωριστές στιγμές για όλους μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.