Δελτίο τύπου Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής
Με την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας υποβολής αίτησης Κοινωνικού Μερίσματος διαπιστώθηκε ότι, πολλοί ασφαλισμένοι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία καθώς το σύστημα δεν «διαβάζει» το χρόνο ασφάλισής τους ο οποίος αποτελεί βασική προϋπόθεση για την διεκδίκηση του Μερίσματος. Το μήνυμα που εμφανίζεται παραπέμπει τον ασφαλισμένο στον ΕΦΚΑ παρότι δεν είχε δοθεί καμία σχετική οδηγία στους συναδέλφους μέχρι τις 12/12/2018 το μεσημέρι.
Το ίδιο πρόβλημα είχε εμφανιστεί και πέρσι και ως λύση είχε προκριθεί η χειρόγραφη καταγραφή των περιστατικών και η αποστολή αρχείου στην ΗΔΙΚΑ, μια απίστευτα γραφειοκρατική διαδικασία και ταυτόχρονα μια πρακτική που οδηγούσε στην άνιση μεταχείριση των ασφαλισμένων, αφού όσοι έτυχε να πληροφορηθούν τη δυνατότητα αυτή προσήλθαν στον ΕΦΚΑ και εξυπηρετήθηκαν ΕΝΏ ΟΙ ΆΛΛΟΙ ΌΧΙ!
Η εμπειρία του 2017 δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε. ΚΑΙ φέτος λοιπόν, όψιμα όπως πάντα, με την 1175/1479886/12-12-218 εγκύκλιο δίνεται οδηγία για εφαρμογή της περσινής χειρόγραφης διαδικασίας. Πολλοί ασφαλισμένοι που προσήλθαν και έφυγαν άπρακτοι δεν θα το μάθουν, ενώ για τους υπόλοιπους η διαχείριση μεταφέρεται πάλι στα χέρια των ήδη επιβεβαρυμμένων υπαλλήλων στα Μητρώα του ΕΦΚΑ, όταν θα έπρεπε ΗΔΗ οι ροές της ασφαλιστικής πληροφορίας ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ να έχουν πραγματοποιηθεί προς την ΗΔΙΚΑ.
Τα γκισέ των «κολαστηρίων» των Μητρώων του ΕΦΚΑ δεν έχουν σταματήσει να στενάζουν. Μετά τον ορυμαγδό της ταυτοποίησης των συνταξιούχων που δεν μπορούσαν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση μη παραγραφής για τη διεκδίκηση δώρων, περικοπών κλπ έρχεται η ταυτοποίηση των δικαιούχων του Κοινωνικού Μερίσματος και η χειρόγραφη αποστολή αρχείων για την ανάγνωση του χρόνου ασφάλισής τους.
Είναι απαράδεκτο λοιπόν το γεγονός ότι η προηγούμενη γνώση δεν αξιοποιήθηκε και είναι απαράδεκτη έως ύποπτη η αδιαφορία για την ταλαιπωρία κοινού και υπαλλήλων που πολλές φορές καταλήγει σε περιστατικά βίας κατά των συναδέλφων. Η Διοίκηση και το αρμόδιο Υπουργείο έχουν εγκαταλείψει τους εργαζομένους μόνους, ως «κυματοθραύστη» της δικής τους ανεπάρκειας και ανευθυνότητας απέναντι στους πολίτες.
Το ίδιο πρόβλημα είχε εμφανιστεί και πέρσι και ως λύση είχε προκριθεί η χειρόγραφη καταγραφή των περιστατικών και η αποστολή αρχείου στην ΗΔΙΚΑ, μια απίστευτα γραφειοκρατική διαδικασία και ταυτόχρονα μια πρακτική που οδηγούσε στην άνιση μεταχείριση των ασφαλισμένων, αφού όσοι έτυχε να πληροφορηθούν τη δυνατότητα αυτή προσήλθαν στον ΕΦΚΑ και εξυπηρετήθηκαν ΕΝΏ ΟΙ ΆΛΛΟΙ ΌΧΙ!
Η εμπειρία του 2017 δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε. ΚΑΙ φέτος λοιπόν, όψιμα όπως πάντα, με την 1175/1479886/12-12-218 εγκύκλιο δίνεται οδηγία για εφαρμογή της περσινής χειρόγραφης διαδικασίας. Πολλοί ασφαλισμένοι που προσήλθαν και έφυγαν άπρακτοι δεν θα το μάθουν, ενώ για τους υπόλοιπους η διαχείριση μεταφέρεται πάλι στα χέρια των ήδη επιβεβαρυμμένων υπαλλήλων στα Μητρώα του ΕΦΚΑ, όταν θα έπρεπε ΗΔΗ οι ροές της ασφαλιστικής πληροφορίας ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ να έχουν πραγματοποιηθεί προς την ΗΔΙΚΑ.
Τα γκισέ των «κολαστηρίων» των Μητρώων του ΕΦΚΑ δεν έχουν σταματήσει να στενάζουν. Μετά τον ορυμαγδό της ταυτοποίησης των συνταξιούχων που δεν μπορούσαν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση μη παραγραφής για τη διεκδίκηση δώρων, περικοπών κλπ έρχεται η ταυτοποίηση των δικαιούχων του Κοινωνικού Μερίσματος και η χειρόγραφη αποστολή αρχείων για την ανάγνωση του χρόνου ασφάλισής τους.
Είναι απαράδεκτο λοιπόν το γεγονός ότι η προηγούμενη γνώση δεν αξιοποιήθηκε και είναι απαράδεκτη έως ύποπτη η αδιαφορία για την ταλαιπωρία κοινού και υπαλλήλων που πολλές φορές καταλήγει σε περιστατικά βίας κατά των συναδέλφων. Η Διοίκηση και το αρμόδιο Υπουργείο έχουν εγκαταλείψει τους εργαζομένους μόνους, ως «κυματοθραύστη» της δικής τους ανεπάρκειας και ανευθυνότητας απέναντι στους πολίτες.
Απαιτείται η άμεση ενίσχυση με προσωπικό όλων των σχετικών υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και γενικότερα των δομών εξυπηρέτησης του κοινού, ζήτημα το οποίο αποτέλεσε και το βασικό αίτημα των πρόσφατων κινητοποιήσεων του ΠΣΕ ΟΑΕΕ και του ΠΣΕ ΟΓΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.