Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Τι μάθαμε 6 μήνες τώρα από το Σκοπιανό Ζήτημα;


* του Μαρκόπουλου Χ. Θωμά
Μια μια λέξη, μάθαμε Ιστορία! Πολύ σπουδαίο για όλες και όλους μας αυτό. 
Γιατί η Κυβέρνηση (μάλλον) συνεχίζει τον μάταιο διάλογο με την ΠΓΔΜ για το όνομα. Είναι προφανές ότι οι βόρειοι γείτονές μας στην πραγματικότητα δεν έχουν τη διάθεση να ικανοποιήσουν έστω και αυτά τα λίγα που ζητεί επισήμως η ελληνική πλευρά. Θέλουν να κερδίσουν χρόνο ορισμένοι στην Αθήνα και τα Σκόπια! Κάτι φοβούνται οι κυβερνώντες... και είναι απόλυτα λογικό. 

Πάντως η επάνοδος του θέματος στο προσκήνιο μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε ορισμένα γεγονότα και να μάθουμε χρήσιμες πληροφορίες. Να ξαναθυμηθούμε.

- Συνειδητοποιήσαμε ότι ο λαός μας δεν αδιαφορεί για τα εθνικά θέματα παρά την οικονομική κρίση. Τα δύο μεγαλειώδη συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα εξέπληξαν τους πάντες μέσα και έξω από την Ελλάδα και έδωσαν ένα ελπιδοφόρο μήνυμα εθνικής ανάτασης. Τα 24 πρόσφατα πολυπληθή μικρότερα συλλαλητήρια δώσανε παλμό και ενέργεια, ταρακούνησαν ορισμένους.

- Μάθαμε τι έγινε στο Ίλιντεν και το Κρούσοβο.

- Μάθαμε γιατί και πως έγιναν οι Μακεδονικοί Αγώνες.

- Μάθαμε (ξανά και σωστά) τοπική ιστορία οι κατά τόπους πολίτες της Μακεδονίας.

- Είδαμε ότι σε όλες τις δημοσκοπήσεις η απόρριψη της σύνθετης ονομασίας υπερβαίνει το 65%. Πολίτες και πολιτικοί από όλα τα κόμματα ζητούν μία εξωτερική πολιτική με επιχειρήματα, αξιοπρέπεια και ειλικρίνεια.

- Διαβάσαμε ότι οι ηγέτες του κράτους που διεκδικεί την μακεδονική ταυτότητα είναι οι ίδιοι απτές αποδείξεις της κατασκευής εθνοτήτων. Ο πρ. ΠτΔ της ΠΓΔΜ κ. Γκλιγκόροφ πριν 22 χρόνια ομολογεί δημόσια ότι είναι σλαβικής καταγωγής ο λαός της ΠΓΔΜ, Ο πρ. Πρωθυπουργός των Σκοπίων Λ. Γκεοργκίεφσκι δηλώνει Βούλγαρος, ο νυν Πρωθυπουργός Ζ. Ζάεφ αποκαλύπτει ότι έχει αλβανική καταγωγή κατά ένα ποσοστό, ο Υπ. Εξωτερικών Ν. Ντιμιτρόφ είχε παππού που δήλωνε Έλληνας από την Βέροια. Όλοι αυτοί οι κ.κ. και πολλοί άλλοι είναι θύματα της βίαιας... μακεδονοποιήσεως, την οποία επέβαλε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς - 80 χρόνια τώρα, αρχικά σοσιαλιστικό-κομμουνιστικό και μετά δυτικόστροφο - με κρατική βία και σκληρή προπαγάνδα.

- Μάθαμε από τον αγαπητό κύριο Γ. Μπαμπινιώτη όλο το στόρι του 1977 και κατά πόσο είναι μακεδονική/σλαβομακεδονικη η γλώσσα και η γραφή των πολιτών της ΠΓΔΜ. Η γλώσσα και η γραφή τους είναι κυριλλική και σερβο-βουλγάρικη, τέλος!

- Μάθαμε ότι κ. Ν. Κοτζιάς θεωρεί ότι οι Βλάχοι Έλληνες στο κράτος των Σκοπίων είναι μόνο 300, ενώ το 1993 ειδικοί απεσταλμένοι του Ελληνικού ΥΠΕΞ τούς είχαν υπολογίσει σε πολύ πολύ μεγαλύτερο αριθμό. Και όλους αυτούς τους έχουμε ξεχάσει σαν να μην υπάρχουν...

- Καταλήξαμε ότι η εκκλησιαστική πτυχή του προβλήματος απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Η Εκκλησία της Ελλάδος ορθώς απορρίπτει κάθε συνεργασία με τη σχισματική «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», αλλά η Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία έκανε ορισμένες παράτυπες κινήσεις... πάντα έκανε άλλωστε.

- Μελετήσαμε τον ρόλο Αμερικάνων, Ρώσων και Γερμανών στην Βαλκανική.

Όλα λοιπόν τα παραπάνω οφείλουμε να κρατήσουμε στο νου μας, όταν ξανά και όποτε γίνει ζήτημα το Σκοπιανό. Γιατί όπως φαίνεται η όλη διαδικασία πάει μάλλον για ναυάγιο. Αλλά θα ξανάρθει κάποια στιγμή στην επικαιρότητα.

Τα Σκόπια έχουν ανάγκη την ψήφο μας και την υπογραφή μας για να ενταχθούν στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ΠΓΔΜ κινδυνεύει με μελλοντική διχοτόμηση ή τριχοτόμηση. Στο χέρι τους είναι να το αποτρέψουν. Η Ελλάδα δεν απειλεί και δεν προσβάλει κανέναν.


*Ο Μαρκόπουλος Χ. Θωμάς είναι Επικοινωνιολόγος, blogger, ενεργό μέλος της ΟΝΝΕΔ Κιλκίς και στέλεχος του Κέντρου Αστικής Μεταρρύθμισης στην Θεσσαλονίκη. Ζει στο Κιλκίς και αυτό τον καιρό κάνει το μεταπτυχιακό του πάνω στις Διεθνείς Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.