Επιμέλεια: Γιώργος Τσιμπουσλής
Πηγή: www.autotriti.gr
H 5η γενιά του Honda Civic Type R δημιουργήθηκε για να ηγηθεί της κατηγορίας των προσθιοκίνητων hot hatch… Και το κάνει!- 2λιτρο turbo με 320 ίππους - Καίει 12,1 λτ./100 χλμ.
- Από 49.740 ευρώΗ ολοκαίνουρια 10η γενιά του Civic αποτέλεσε την καλύτερη βάση για την κατασκευή της πλέον σκληροπυρηνικής έκδοσής του, της Type R. Το 5ης γενιάς Type R αν και δανείζεται πολλά από τα στοιχεία της προηγούμενης, αποτελεί ένα ακόμα πιο ειδικό αυτοκίνητο το οποίο ωστόσο κατασκευάστηκε από λευκό χαρτί, δίδοντας στους μηχανικούς της εταιρείας την ευχέρεια να προσαρμόσουν ή να βελτιώσουν οποιοδήποτε «κομμάτι» ήθελαν.
Σε σχέση με το FK2 και γενικότερα με την οικογένεια των Τype R, αυτή η τελευταία του γενιά δεν φλερτάρει απλώς με τον τίτλο του καλύτερου προσθιοκίνητου hot hatch, αλλά, τον κατακτά και μάλιστα με τόσο εμφατικό τρόπο που δεν διστάζει να κοιτάξει κατάματα και τα 4κίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Εμφάνιση: ΕκκεντRικό και πληθωRικό
Εμφάνιση: ΕκκεντRικό και πληθωRικό
Σπάνια συναντάς «stock» αυτοκίνητο που να κραυγάζει τόσο έντονα για το ποιόν του, όσο το κάνει το νέο Type R. Ακόμα και η προηγούμενη γενιά που ήταν και αυτή εξεζητημένη αισθητικά, δεν μπορεί να κάνει πιο «εύπεπτη» τη νέα, αφού δεν υπάρχει κάποια συνοχή μεταξύ τους.
Φουσκωμένοι θόλοι, μεγάλες εισαγωγές αέρα, τεράστια αεροτομή και 3 κεντρικές μπούκες στον πίσω προφυλακτήρα, παρέα με το diffuser και άλλες λεπτομέρειες που μοιάζει να έχουν προστεθεί ως after market, διαμορφώνουν ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα, αλλά και επιβλητικά αυτοκίνητα του πλανήτη.
Τα αεροδυναμικά βοηθήματα από άκρη σε άκρη μπορεί να είναι υπερβολικά, όμως συμβάλλουν πραγματικά στην επίτευξη της καλύτερης αεροδυναμικής που συναντάμε στα hot hatch και δεν ενσωματώθηκαν για τα «μάτια» του κόσμου, άσχετα αν τελικά τα τραβούν με περίσσια ευκολία...
Ο δίλιτρος VTEC Turbo κινητήρας που γνωρίσαμε στην προηγούμενη γενιά του Type R έχει ανασχεδιασμένη εξάτμιση με καλύτερη ροή αλλά και ελαφρύτερο βολάν με αποτέλεσμα να αποδίδει 10 ίππους επιπλέον φτάνοντας τους 320 με χρήση βενζίνης 98 οκτανίων.
Το μοτέρ δείχνει μέσω των παραπάνω να είναι πιο γεμάτο παντού με πιο γραμμική λειτουργία και καλύτερη απόκριση χαμηλά (εκεί «έπασχε» το προηγούμενο), ενώ τα 400 Nm ροπής διατηρούνται σε μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας.
Το μοτέρ αυτό ενσωματώνει και πάλι την τεχνολογία VTEC (μεταβλητός χρονισμός και ηλεκτρονικός έλεγχος των βαλβίδων), ενώ φέρει και τεχνολογία διπλού μεταβλητού ελέγχου του χρονισμού (Dual - Variable Timing Control – VTC).
Είναι ιδιαίτερα εύστροφος για υπερτροφοδοτούμενος, ενώ ανεβάζει αβίαστα στροφές μέχρι και τον κόφτη ανεξαρτήτα από την επιλεγμένη σχέση στο 6τάχυτο θετικό και με κοντές διαδρομές κιβώτιο (short shift), το οποίο διαθέτει και πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης.
Ο ήχος του μοτέρ είναι μπάσος και γεμίζει ευχάριστα την καμπίνα χωρίς να ενοχλεί, έχει χάσει όμως όπως είναι λογικό την χροιά των VTEC συνόλων του παρελθόντος. Οι επιδόσεις και πάλι είναι καταιγιστικές με 5,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 272 χλμ./ώρα τελικής, με την κατανάλωση να πέφτει βέβαια δύσκολα κάτω από τα 12,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Το εσωτερικό του νέου Honda Civic Type R προβάλλει τον ίδιο high tech διάκοσμο με των συμβατικών εκδόσεων της 10ης γενιάς του Civic, τον συνδιάζει όμως όμορφα με έντονα σπορ στοιχεία.
Τα κόκκινα μπάκετ καθίσματα της Recaro, το τριάκτινο τιμόνι, η αλουμινένια «μπίλια» του επιλογέα και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαθέτει και μενού για να επιλέξει ο οδηγός τις ενδείξεις που θέλει να βλέπει στο κέντρο του, εκφράζουν άμεσα τον σπορ χαρακτήρα της κατασκευής και δημιουργούν ένα πολύ ελκυστικό και ξεχωριστό χώρο για να απολαύσεις την οδήγηση.
Σε αυτό συμβάλλει και η χαμηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης σε συνάρτηση με τα εκπληκτικά σε στήριξη και άνεση μπάκετ καθίσματα. Όταν δεν οδηγείς όμως, όπως αρμόζει στο Type R, θα ενοχληθείς από την εργονομία και την πολυπλοκότητα των χειριστηρίων και των μενού του συστήματος infotainment.
Σε αυτό συμβάλλει και η χαμηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης σε συνάρτηση με τα εκπληκτικά σε στήριξη και άνεση μπάκετ καθίσματα. Όταν δεν οδηγείς όμως, όπως αρμόζει στο Type R, θα ενοχληθείς από την εργονομία και την πολυπλοκότητα των χειριστηρίων και των μενού του συστήματος infotainment.
Η ποιότητα παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα με αντίστοιχα καλό επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος, ενώ οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς για 4 επιβάτες και για τις αποσκευές τους.Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το Τype R είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερη και κατά 38% πιο στιβαρή από του προηγούμενου που επιτεύχθηκε μέσω των ενισχυμένων συγκολλήσεων. Προίκα αυτής εκτός των άλλων, είναι η πολύ «ψαγμένη» ως προς την οδηγοκεντρική συμπεριφορά του Civic, προσέγγιση, ενώ στοιχεία από το πολύ καλό Type R της προηγούμενης γενιάς πέρασαν και εδώ αλλά και αυτά βελτιωμένα.
Τα μπροστινά γόνατα Dual Axis της ανάρτησης, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, ο πιο γραμμικός κινητήρας VTEC Turbo, το πιο «κοντό» γρανάζωμα του σασμάν και τα νέα στοιχεία που προίκισε η 10η γενιά του Civic, όπως το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.699 χλστ.) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (1.599 χλστ. εμπρός και 1.593 χλστ. πίσω), καθιστούν αυτό το Type R πιο αποτελεσματικό από το προηγούμενο σε πίστα ή σε απαιτητικές διαδρομές, αλλά και σημαντικά πιο πολιτισμένο στο δρόμο και την καθημερινότητα.
Κύριο συστατικό για την εικόνα του στο δρόμο αποτελεί η προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive Damper System η οποία προσφέρει 3 επιλογές ανάλογα με τη χρήση. Η προσθήκη της θέσης «Comfort» είναι η ειδοποιός διαφορά, προσφέροντας εξαιρετική άνεση δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου και των 20ιντσων με 30άρι προφίλ ελαστικών.
Κύριο συστατικό για την εικόνα του στο δρόμο αποτελεί η προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive Damper System η οποία προσφέρει 3 επιλογές ανάλογα με τη χρήση. Η προσθήκη της θέσης «Comfort» είναι η ειδοποιός διαφορά, προσφέροντας εξαιρετική άνεση δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου και των 20ιντσων με 30άρι προφίλ ελαστικών.
Ακόμα και στη θέση «Sport» μπορείς να κινηθείς πιο «ανθρώπινα» με το αμάξωμα να εμφανίζει ελάχιστη νευρικότητα. Σε κάθε θέση του συστήματος παραμετροποίησης διαμορφώνεται ανάλογα η ανάρτηση, το τιμόνι βαραίνει, το γκάζι αποκτά καλύτερη απόκριση, το κιβώτιο χρησιμοποιεί λειτουργία «ταιριάσματος στροφών» σε κάθε κατέβασμα (rev matching) και τα συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται για πιο παιχνιδιάρικη ή πιο «πιστάδικη» συμπεριφορά.
Θα θέλαμε πάντως και μια επιλογή individual ώστε να μπορείς να «ρυθμίσεις» τα 5 επιμέρους συστήματα όπως ακριβώς θέλεις. Η επιλογή «+R» είναι και πάλι εκείνη που μεταμορφώνει το ευχάριστο και υπερβολικά γρήγορο για προσθιοκίνητο Type R, σε ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης.
Σε κάθε περίπτωση η οδική του συμπεριφορά εντυπωσιάζει, με τον κινητήρα να είναι τόσο ραφιναρισμένος στην απόδοση, ώστε να επιτρέπει σε όλο το «οπλοστάσιο» που ενσωματώνει το Type R, να κάνει τη δουλειά του.
Σε κάθε περίπτωση η οδική του συμπεριφορά εντυπωσιάζει, με τον κινητήρα να είναι τόσο ραφιναρισμένος στην απόδοση, ώστε να επιτρέπει σε όλο το «οπλοστάσιο» που ενσωματώνει το Type R, να κάνει τη δουλειά του.
Τo μηχανικό μπλοκέ δουλεύει εκπληκτικά σε δρόμο με καλή πρόσφυση χωρίς ωστόσο να έχει τόσο ψηλό βαθμό εμπλοκής που να απαιτεί εμπειρία. Το τιμόνι είναι βαρύ αλλά άμεσο, το πίσω μέρος που πλέον και για πρώτη φορά ενσωματώνει σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων είναι απόλυτα σταθερό αλλά και ρυθμίσιμο αν το επιδιώξεις και τα φρένα με 4πίστονες δαγκάνες της brembo εγγυώνται την άμεση, ακόμα και σε συχνή σκληρή χρήση, ακινητοποίηση.
Το νέο Type R είναι ένα αυτοκίνητο που ανά συνθήκη μπορεί να ντροπιάσει ακόμα και 4κίνητα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας ενώ παραμένει το πιο «ανθεκτικό» στο «ξύλο» και αξιόπιστο μηχάνημα οδήγησης της κατηγορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.