Δελτίο τύπου
5ου Δημοτικού
Σχολείου Κιλκίς
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε σχολεία της χώρας, το 10% του συνόλου των μαθητών πέφτουν θύματα ενδοσχολικής βίας από συνομηλίκους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών. Το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού και η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών-κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, οργανώνουμε δράσεις κατά της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο μας, όπου οι Ομότιμοι της ΣΤ’ αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν βιωματικά εργαστήρια κατά τάξεις, ενώ κάνουμε και δράσεις με το σύνολο των μαθητών και μαθητριών του σχολείου να συμμετέχουν.
Την Δευτέρα 6 Μαρτίου αφιερώσαμε ένα δίωρο στα βιωματικά εργαστήρια, την 5η ώρα κάναμε την αποτίμηση της δράσης κατά τάξεις με τους εκπαιδευτικούς που είχαν μάθημα εκείνη την ώρα, ενώ την 6η ώρα γράψαμε τις σκέψεις μας σε 2 ταμπλό με τίτλο «Αντίδοτο στη Βία είναι η Φιλία» και «Αντίδοτο στη Βία είναι η Ευγένεια» , όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους, τις οποίες είχαν συζητήσει την προηγούμενη ώρα στην ολομέλεια του τμήματός τους.
Φαινόμενα βίας κι επιθετικής συμπεριφοράς υπάρχουν και θα υπάρχουν όσο υπάρχουν άνθρωποι. Το ζητούμενο είναι να μάθουν τα παιδιά να τα αποφεύγουν ή να εκφράζουν τα συναισθήματά τους πιο εποικοδομητικά για τα ίδια και για τους άλλους και ΚΥΡΙΩΣ να ενδυναμώσει η προσωπικότητά τους ώστε να μην γίνουν θύματα.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε σχολεία της χώρας, το 10% του συνόλου των μαθητών πέφτουν θύματα ενδοσχολικής βίας από συνομηλίκους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών. Το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού και η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών-κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, οργανώνουμε δράσεις κατά της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο μας, όπου οι Ομότιμοι της ΣΤ’ αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν βιωματικά εργαστήρια κατά τάξεις, ενώ κάνουμε και δράσεις με το σύνολο των μαθητών και μαθητριών του σχολείου να συμμετέχουν.
Την Δευτέρα 6 Μαρτίου αφιερώσαμε ένα δίωρο στα βιωματικά εργαστήρια, την 5η ώρα κάναμε την αποτίμηση της δράσης κατά τάξεις με τους εκπαιδευτικούς που είχαν μάθημα εκείνη την ώρα, ενώ την 6η ώρα γράψαμε τις σκέψεις μας σε 2 ταμπλό με τίτλο «Αντίδοτο στη Βία είναι η Φιλία» και «Αντίδοτο στη Βία είναι η Ευγένεια» , όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους, τις οποίες είχαν συζητήσει την προηγούμενη ώρα στην ολομέλεια του τμήματός τους.
Φαινόμενα βίας κι επιθετικής συμπεριφοράς υπάρχουν και θα υπάρχουν όσο υπάρχουν άνθρωποι. Το ζητούμενο είναι να μάθουν τα παιδιά να τα αποφεύγουν ή να εκφράζουν τα συναισθήματά τους πιο εποικοδομητικά για τα ίδια και για τους άλλους και ΚΥΡΙΩΣ να ενδυναμώσει η προσωπικότητά τους ώστε να μην γίνουν θύματα.
Δύσκολο ναι, ακατόρθωτο όχι. Γι’ αυτό εμείς συνεχίζουμε, όσο έχουμε αποτέλεσμα, έστω και μικρό, αξιολογούμε, αναθεωρούμε κι επικαιροποιούμε τις γνώσεις και τις δράσεις μας γιατί αυτή είναι η δουλειά του εκπαιδευτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.