Χαιρετισμός Βέτας Πανουτσάκου, προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Υπαλλήλων Περιφερειών Ελλάδος στο συνέδριο ΕΝΠΕ
"Αποτελεί για εμάς τους εργαζόμενους στις Περιφέρειες μια ευκαιρία για να σας καταθέσουμε τις απόψεις μας για το θεσμικό πλαίσιο της Τ.Α., στο οποίο λειτουργούμε ως υπάλληλοι, και το οποίο ταυτόχρονα επιρρεάζει πλευρές της ζωής μας, όπως και κάθε άλλου εργαζόμενου.
Για εμας η αναμόρφωση του θεσμκού πλαισίου της ΤΑ έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και κατεύθυνση. Κατεύθυνση που δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από βαρυσήμαντες λέξεις αποκέντρωση, αυτοδιοίκηση, δημοκρατία, διαφάνεια, ανάπτυξη κλπ, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον για να ντύσουν τόσο σήμερα τον νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όσο και χθες τον παλιό που στηρίχτηκε από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Γιατί καμιά από αυτές τις έννοιες δεν προσδιορίζεται από μόνη της. Δημοκρατία για ποιον, ανάπτυξη για ποιον; αποκέντρωση ποιων αρμοδιοτήτων (αυτών που όφειλε να υπηρετεί με κεντρικό σχεδιασμό το κράτος);
Δεν μας πείθουν λοιπόν ότι η Περιφερειακή Διοίκηση είναι Αυτοδιοίκηση, ούτε ήταν το 2010, που συστήθηκε ή το 1995 ως Νομαρχιακή, ούτε τώρα….
Το πλαίσιο λειτουργίας της όπως αυτό καθορίζεται από την οργάνωσή της, τις αρμοδιότητες, τα οικονομικά της δεδομένα, μα κυρίως τους άξονες που θέτει το κεντρικό κράτος και οι διακρατικές Ενώσεις που συμμετέχει η χώρα, την έχουν μετατρέψει σε έναν μηχανισμό συμπληρωματικό που δεν μπορεί παρά να κινείται στην ίδια γραμμή.
Μια γραμμή, που σήμερα φέρει και τη σφραγίδα των 3 μνημονίων, του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά και σήμερα και χθες ως κεντρικό άξονα έχει την υπηρέτηση της καπιταλιστικής ανάπτυξης, … και στη φάση της κρίσης, και στη φάση της ύφεσης, στασιμότητας και σήμερα στην προσπάθεια εξεύρευσης και στήριξης επενδύσεων.
Για εμάς ένας νέος χειρότερος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ είναι προ των πυλών και αυτό το λέμε γιατί είναι ξεκάθαρο ότι η σημερινή κυβέρνηση με τα επιτελεία της προσπαθεί να ξεπεράσει τα όποια εμπόδια την δυσκόλευαν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, θέλει να απλοποίησει την διαδικασία παραχώρησή της στους επιχειρηματικούς ομίλους, να προχωρήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα στις ΣΔΙΤ και τις ιδιωτικοποιήσεις, να διοχετεύει πιο εύκολα κεφάλαια στους επιχειρηματίες ως αναπτυξιακά κίνητρα, να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στις τσέπες των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών, με την ενίσχυση της ανταποδοτικότητας και της φορομπηξίας, με την φορολογική αποκέντρωση…προκειμένου να έχουν οι ΟΤΑ οικονομική αυτοτέλεια…όπως λένε..
Αυτά γράφονται στις εισηγήσεις των Ομάδων εργασίας του ΥΠΕΣ, που η Επιτροπή του ΥΠΕΣ μέσα από την «ελεγχόμενη, προκαθορισμένη δημοκρατία» υιοθέτησε, κατά πλειοψηφία βέβαια…
Εμείς τασσόμαστε με τους εργαζόμενους και το λαό που δηλώνει : φτάνει πια η φορομπηξία, δεν δεχόμαστε να πληρώνουμε και να ξαναπληρώνουμε για υπηρεσίες που θα έπρεπε να είναι δωρεάν και σύγχρονες, αναβαθμισμένες, και να καλύπτουν τις ανάγκες μας. Και αποδεικνύεται επίσης πόσο δίκιο είχαμε όταν ζητούσαμε να παραμείνει η μισθοδοσία μας στον κρατικό προϋπολογισμό, όταν στο προηγούμενο Συνέδριο της ΕΝΠΕ στη Λευκάδα υποδεχτήκαμε τον υπουργό εσωτερικών με σύνθημα στο πανό μας «μισθοδοσία από τον κρατικό προυπολογισμό - όχι στη σύνδεση των μισθών μας με τους φόρους». Αίτημα, που για μας παραμένει στην πρώτη γραμμή.
Δεν έχουμε δει βέβαια ακόμα τα «δώρα» που θα μας φέρει η κυβέρνηση στα εργασιακά και τις αρμοδιότητες, μιας και δεν έχουν κατατεθεί οι σχετικές εισηγήσεις στην Επιτροπή, όμως βλέπουμε όλα τα παράλληλα νομοθετήματα, που δημιουργούν το σχετικό πλαίσιο.
Μερικά παραδείγματα:
Σχέδιο νόμου απλοποίησης διαδικασίας αδειοδότησης… Τι κιαν οι υπηρεσίες των Περιφερειών έχουν την αρμοδιότητα αδειοδότησης…, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου καταργούνται οι αδειοδοτήσεις, ελαχιστοποιούνται οι έλεγχοι…κι αυτοί οι ελάχιστοι θα γίνονται από πιστοποιημένους φορείς (ιδιωτικούς, επιμελητήρια κλπ). Γι αυτό εξάλλου με το νέο, ισχύον μισθολόγιο καταργήθηκαν και οι αποζημιώσεις, που προβλέπονταν για την εκτέλεση ελέγχων εκτός ωραρίου εργασίας και το ΥΠΕΣ αδιαφόρησε πλήρως για την έκδοση σχετικής ρύθμισης, που θα έλυνε το ζήτημα.
Νόμοι 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» και 4413/2016 «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης…», νόμοι που υποχρεούνται να εφαρμόσουν οι τεχικές υπηρεσίες των Περιφερειών για την προώθηση των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων, τη στήριξη με λίγα λόγια των επιχειρηματικών ομίλων στον κλάδο των κατασκευών.
Ν. 4337/2015 Μεταφορά αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ στους δημόσιους φορείς και ανάμεσα σε αυτούς στις Περιφέρειες, που καταργεί ακόμα και τους υποτυπώδεις οικονομικούς ελέγχους, οδηγεί στο να είναι ελεγκτής και ελεγχόμενος επί της ουσίας ο ίδιος, μεταφέρει όλες τις ευθύνες (ποινικές, αστικές) και τυχόν καταλογισμούς στους υπαλλήλους των Οικονομικών υπηρεσιών.
Αφαίρεση από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) των ελέγχων εφαρμογής των προγραμμάτων βιολογικής καλλιέργειας και κτηνοτροφίας και μεταφορά τους στις ιδιωτικές εταιρείες, δια μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ…
Και ο κατάλογος είναι μακρύς αυτών που έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως και αυτών που έρχονται…
Όπως πχ με τις εποικιστικές εκτάσεις, που ενώ σήμερα τις διαχειρίζονται οι Δ/νσεις Πολιτικής Γης των Περιφερειών έχει φτιαχτεί ήδη το θεσμικό πλαίσιο με τον ν.4384/16 για να παραχωρηθούν…. Κι αν παραχωρηθούν, που αυτό εκτιμάμε ότι θα γίνει, και οι εκτάσεις δεν θα διαφυλαχτούν και αυτές οι υπηρεσίες των Περιφερειών θα καταργηθούν…
Αναφέρουμε τέτοια παραδείγματα για να αναδείξουμε αυτό, που λέμε ότι ακόμα και να γίνει θετική απαρίθμηση όλων των αρμοδιοτήτων στον νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ή σε έναν Οργανισμό Εσωτερικής Λειτουργίας μιας Περιφέρειας, αυτός επί της ουσίας αποτελεί ένα «άδειο πουκάμισο», αφού η κυβέρνηση φροντίζει μέσα από τις εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων, τις ιδιωτικοποιήσεις να οδηγεί στην πράξη τα πράγματα εκεί που θέλει…
Και βέβαια σύμμαχοι και της σημερινής και της χθεσινής κυβέρνησης, σε αυτές τις επιλογές είναι όλοι όσοι υπερασπίζονται το λεγόμενο «μικρό» κράτος, το «επιτελικό» κράτος, όσοι συμμορφώνονται πρόθυμα με την «απαγόρευση» των προσλήψεων εργαζομένων ΥΕ και ΔΕ κατηγοριών και τις ελαχιστότατες ΤΕ και ΠΕ που γίνονται, που έχουν οδηγήσει σε υποστελέχωση όλες τις Περιφέρειες.
Χαρακτηριστική εξάλλου είναι περίπτωση του Νότιου Αιγαίου όπου με ομόφωνη απόφασή του το Π.Σ. αποφάσισε το κλείσιμο των υπηρεσιών της Περιφέρειας στις 15 Νομέμρη.
Και αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς, βάζει στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ που εκκρεμεί μέσα στα συρτάρια της, στο άρθρο 23 ρύθμιση με την οποία θέλει να κάνει λάστιχο τους εργαζόμενους των νησιών, αφού θα μπορεί σε νησιωτικές περιοχές η Περιφερειακή Αρχή να «φορτώνει» σε υπαλλήλους της αντικείμενα και άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων, και μάλιστα χωρίς καν την συναίνεσή τους…
Η αλήθεια είναι ότι δεν μας παραξένεψε αυτό το άρθρο, γιατί δυστυχώς και αρκετοί περιφερειάρχες θέλουν και έχουν ζητήσει να έχουν το δικαίωμα μονομερώς να μετακινητούν τους υπαλλήλους σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα από αυτή που υπηρετούν…, η δε αυθαιρεσία στις αναθέσεις θέσεων ευθύνης και τις μετακινήσεις καλά κρατεί και βέβαια συνδέεται και με αυτό που ειπώθηκε στην Επιτροπή από εκπρόσωπο της ΚΕΔΕ, ότι πρέπει και στους ΟΤΑ οι εργασιακές σχέσεις να αντιστοιχιθούν με αυτές της αγοράς!!!
Θέλουμε και από αυτό το βήμα να τονίσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε τέτοιες ρυθμίσεις…, να αποδεχτούμε τη συνέχιση τέτοιων καταστάσεων.
Γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν ακόμη εκσυγχρονισμό του κράτους, αναγκαίο για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που θέλουν τους ΟΤΑ ικανούς να τους συνδράμουν στις νέες επενδύσεις τους.
Το γεγονός αυτό, όμως δεν θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθεια που κάνουμε να οξύνουμε την συνείδηση των εργαζομένων, στο να γίνει κατανοητό τι φταίει και η ζωή μας συνεχώς κατρακυλάει, να οργανώσουμε τον αγώνα μας για να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά:
Οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών μας στη κατεύθυνση κάλυψης των αναγκών των λαϊκών οικογενειών, με προγράμματα δημόσιας υγείας, πρόνοιας, πρόληψης, στήριξης της φτωχής αγροτιάς, των μικρών επαγγελματιών, της εργαζόμενης γυναίκας της νεολαίας.
Σε αυτή την κατεύθυνση εξάλλου είναι και οι προτάσεις, που έχουμε καταθέσει σαν Ομοσπονδία στους αρμόδιους, για ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών, για Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών, που θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν προγράμματα πρόληψης, που θα υλοποιούν πχ έγκαιρα όλο το πρόγραμμα της καταπολέμησης των κουνουπιών, για δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη όλων των παιδιών και όλων των ενηλίκων, για επαναλειτουργία όλων των δημοσίων ΚΤΕΟ και μάλιστα δωρεάν για άνεργους και όλες τις ευπαθείς ομάδες, για κάλυψη των αναγκών σε Παιδικούς Σταθμούς και Κατασκηνώσεις, για κεντρικό σχεδιασμό και συντονισμό των αρμόδιων Υπηρεσιών Υπουργείων, Περιφερειών και Δήμων για να προσδιοριστούν κατάλληλοι χώροι υγειονομικής ταφής, θανατωμένων ζώων από επιζωοτίες και άλλα πολλά.
Μια τέτοια λειτουργία των Περιφερειών απαιτεί μαζικές προσλήψεις εργαζομένων με μόνιμη σχέση εργασίας και γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Μια τέτοια λειτουργία των Περιφερειών είναι στον αντίποδα του σημερινού Καλλικράτη, και στον αντίποδα των σχεδιασμών και της σημερινής κυβέρνησης. Γι αυτό διαφωνήσαμε μέσα στην Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών για την Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της Τ.Α. και δηλώσαμε αυτό που αποφασίσαμε σαν Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας ότι δεν αποτελεί για εμάς βάση για συζήτηση.
Και βέβαια πέρα από τα γενικά θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την κάλυψη των απωλειών των μισθών μας, για ανατροπή όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, για πλήρη αναγνώριση της προυπηρεσίας μας, για ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης, για συνέχιση και επέκταση του επιδόματος παραμεθορίου, για χορήγηση ανθυγιεινού επιδόματος σε όλους όσους εργάζονται σε ανθυγιεινούς χώρους και συνθήκες, για πλήρη κάλυψη των εξόδων μετακίνησης για την άσκηση της υπηρεσίας, για ολοκληρωμένη νομική κάλυψη και στήριξη.
Ζητήματα, για τα οποία μήνες τώρα περιμένουμε απαντήσεις από τα αρμόδια υπουργεία και ιδιαίτερα από το ΥΠΕΣ…, και για αυτό αποτελεί κοινή πλέον πεποίθηση και απόφασή μας ότι οι αγώνες μας πρέπει να πάρουν πια κινηματικά, διεκδικητικά χαρακτηριστικά, και έτσι να προϋπαντήσουμε και το νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ."
Για εμας η αναμόρφωση του θεσμκού πλαισίου της ΤΑ έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και κατεύθυνση. Κατεύθυνση που δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από βαρυσήμαντες λέξεις αποκέντρωση, αυτοδιοίκηση, δημοκρατία, διαφάνεια, ανάπτυξη κλπ, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον για να ντύσουν τόσο σήμερα τον νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όσο και χθες τον παλιό που στηρίχτηκε από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Γιατί καμιά από αυτές τις έννοιες δεν προσδιορίζεται από μόνη της. Δημοκρατία για ποιον, ανάπτυξη για ποιον; αποκέντρωση ποιων αρμοδιοτήτων (αυτών που όφειλε να υπηρετεί με κεντρικό σχεδιασμό το κράτος);
Δεν μας πείθουν λοιπόν ότι η Περιφερειακή Διοίκηση είναι Αυτοδιοίκηση, ούτε ήταν το 2010, που συστήθηκε ή το 1995 ως Νομαρχιακή, ούτε τώρα….
Το πλαίσιο λειτουργίας της όπως αυτό καθορίζεται από την οργάνωσή της, τις αρμοδιότητες, τα οικονομικά της δεδομένα, μα κυρίως τους άξονες που θέτει το κεντρικό κράτος και οι διακρατικές Ενώσεις που συμμετέχει η χώρα, την έχουν μετατρέψει σε έναν μηχανισμό συμπληρωματικό που δεν μπορεί παρά να κινείται στην ίδια γραμμή.
Μια γραμμή, που σήμερα φέρει και τη σφραγίδα των 3 μνημονίων, του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά και σήμερα και χθες ως κεντρικό άξονα έχει την υπηρέτηση της καπιταλιστικής ανάπτυξης, … και στη φάση της κρίσης, και στη φάση της ύφεσης, στασιμότητας και σήμερα στην προσπάθεια εξεύρευσης και στήριξης επενδύσεων.
Για εμάς ένας νέος χειρότερος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ είναι προ των πυλών και αυτό το λέμε γιατί είναι ξεκάθαρο ότι η σημερινή κυβέρνηση με τα επιτελεία της προσπαθεί να ξεπεράσει τα όποια εμπόδια την δυσκόλευαν στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, θέλει να απλοποίησει την διαδικασία παραχώρησή της στους επιχειρηματικούς ομίλους, να προχωρήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα στις ΣΔΙΤ και τις ιδιωτικοποιήσεις, να διοχετεύει πιο εύκολα κεφάλαια στους επιχειρηματίες ως αναπτυξιακά κίνητρα, να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στις τσέπες των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών, με την ενίσχυση της ανταποδοτικότητας και της φορομπηξίας, με την φορολογική αποκέντρωση…προκειμένου να έχουν οι ΟΤΑ οικονομική αυτοτέλεια…όπως λένε..
Αυτά γράφονται στις εισηγήσεις των Ομάδων εργασίας του ΥΠΕΣ, που η Επιτροπή του ΥΠΕΣ μέσα από την «ελεγχόμενη, προκαθορισμένη δημοκρατία» υιοθέτησε, κατά πλειοψηφία βέβαια…
Εμείς τασσόμαστε με τους εργαζόμενους και το λαό που δηλώνει : φτάνει πια η φορομπηξία, δεν δεχόμαστε να πληρώνουμε και να ξαναπληρώνουμε για υπηρεσίες που θα έπρεπε να είναι δωρεάν και σύγχρονες, αναβαθμισμένες, και να καλύπτουν τις ανάγκες μας. Και αποδεικνύεται επίσης πόσο δίκιο είχαμε όταν ζητούσαμε να παραμείνει η μισθοδοσία μας στον κρατικό προϋπολογισμό, όταν στο προηγούμενο Συνέδριο της ΕΝΠΕ στη Λευκάδα υποδεχτήκαμε τον υπουργό εσωτερικών με σύνθημα στο πανό μας «μισθοδοσία από τον κρατικό προυπολογισμό - όχι στη σύνδεση των μισθών μας με τους φόρους». Αίτημα, που για μας παραμένει στην πρώτη γραμμή.
Δεν έχουμε δει βέβαια ακόμα τα «δώρα» που θα μας φέρει η κυβέρνηση στα εργασιακά και τις αρμοδιότητες, μιας και δεν έχουν κατατεθεί οι σχετικές εισηγήσεις στην Επιτροπή, όμως βλέπουμε όλα τα παράλληλα νομοθετήματα, που δημιουργούν το σχετικό πλαίσιο.
Μερικά παραδείγματα:
Σχέδιο νόμου απλοποίησης διαδικασίας αδειοδότησης… Τι κιαν οι υπηρεσίες των Περιφερειών έχουν την αρμοδιότητα αδειοδότησης…, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου καταργούνται οι αδειοδοτήσεις, ελαχιστοποιούνται οι έλεγχοι…κι αυτοί οι ελάχιστοι θα γίνονται από πιστοποιημένους φορείς (ιδιωτικούς, επιμελητήρια κλπ). Γι αυτό εξάλλου με το νέο, ισχύον μισθολόγιο καταργήθηκαν και οι αποζημιώσεις, που προβλέπονταν για την εκτέλεση ελέγχων εκτός ωραρίου εργασίας και το ΥΠΕΣ αδιαφόρησε πλήρως για την έκδοση σχετικής ρύθμισης, που θα έλυνε το ζήτημα.
Νόμοι 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» και 4413/2016 «Ανάθεση και εκτέλεση συμβάσεων παραχώρησης…», νόμοι που υποχρεούνται να εφαρμόσουν οι τεχικές υπηρεσίες των Περιφερειών για την προώθηση των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων, τη στήριξη με λίγα λόγια των επιχειρηματικών ομίλων στον κλάδο των κατασκευών.
Ν. 4337/2015 Μεταφορά αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ στους δημόσιους φορείς και ανάμεσα σε αυτούς στις Περιφέρειες, που καταργεί ακόμα και τους υποτυπώδεις οικονομικούς ελέγχους, οδηγεί στο να είναι ελεγκτής και ελεγχόμενος επί της ουσίας ο ίδιος, μεταφέρει όλες τις ευθύνες (ποινικές, αστικές) και τυχόν καταλογισμούς στους υπαλλήλους των Οικονομικών υπηρεσιών.
Αφαίρεση από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) των ελέγχων εφαρμογής των προγραμμάτων βιολογικής καλλιέργειας και κτηνοτροφίας και μεταφορά τους στις ιδιωτικές εταιρείες, δια μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ…
Και ο κατάλογος είναι μακρύς αυτών που έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως και αυτών που έρχονται…
Όπως πχ με τις εποικιστικές εκτάσεις, που ενώ σήμερα τις διαχειρίζονται οι Δ/νσεις Πολιτικής Γης των Περιφερειών έχει φτιαχτεί ήδη το θεσμικό πλαίσιο με τον ν.4384/16 για να παραχωρηθούν…. Κι αν παραχωρηθούν, που αυτό εκτιμάμε ότι θα γίνει, και οι εκτάσεις δεν θα διαφυλαχτούν και αυτές οι υπηρεσίες των Περιφερειών θα καταργηθούν…
Αναφέρουμε τέτοια παραδείγματα για να αναδείξουμε αυτό, που λέμε ότι ακόμα και να γίνει θετική απαρίθμηση όλων των αρμοδιοτήτων στον νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ή σε έναν Οργανισμό Εσωτερικής Λειτουργίας μιας Περιφέρειας, αυτός επί της ουσίας αποτελεί ένα «άδειο πουκάμισο», αφού η κυβέρνηση φροντίζει μέσα από τις εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων, τις ιδιωτικοποιήσεις να οδηγεί στην πράξη τα πράγματα εκεί που θέλει…
Και βέβαια σύμμαχοι και της σημερινής και της χθεσινής κυβέρνησης, σε αυτές τις επιλογές είναι όλοι όσοι υπερασπίζονται το λεγόμενο «μικρό» κράτος, το «επιτελικό» κράτος, όσοι συμμορφώνονται πρόθυμα με την «απαγόρευση» των προσλήψεων εργαζομένων ΥΕ και ΔΕ κατηγοριών και τις ελαχιστότατες ΤΕ και ΠΕ που γίνονται, που έχουν οδηγήσει σε υποστελέχωση όλες τις Περιφέρειες.
Χαρακτηριστική εξάλλου είναι περίπτωση του Νότιου Αιγαίου όπου με ομόφωνη απόφασή του το Π.Σ. αποφάσισε το κλείσιμο των υπηρεσιών της Περιφέρειας στις 15 Νομέμρη.
Και αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς, βάζει στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ που εκκρεμεί μέσα στα συρτάρια της, στο άρθρο 23 ρύθμιση με την οποία θέλει να κάνει λάστιχο τους εργαζόμενους των νησιών, αφού θα μπορεί σε νησιωτικές περιοχές η Περιφερειακή Αρχή να «φορτώνει» σε υπαλλήλους της αντικείμενα και άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων, και μάλιστα χωρίς καν την συναίνεσή τους…
Η αλήθεια είναι ότι δεν μας παραξένεψε αυτό το άρθρο, γιατί δυστυχώς και αρκετοί περιφερειάρχες θέλουν και έχουν ζητήσει να έχουν το δικαίωμα μονομερώς να μετακινητούν τους υπαλλήλους σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα από αυτή που υπηρετούν…, η δε αυθαιρεσία στις αναθέσεις θέσεων ευθύνης και τις μετακινήσεις καλά κρατεί και βέβαια συνδέεται και με αυτό που ειπώθηκε στην Επιτροπή από εκπρόσωπο της ΚΕΔΕ, ότι πρέπει και στους ΟΤΑ οι εργασιακές σχέσεις να αντιστοιχιθούν με αυτές της αγοράς!!!
Θέλουμε και από αυτό το βήμα να τονίσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε τέτοιες ρυθμίσεις…, να αποδεχτούμε τη συνέχιση τέτοιων καταστάσεων.
Γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν ακόμη εκσυγχρονισμό του κράτους, αναγκαίο για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που θέλουν τους ΟΤΑ ικανούς να τους συνδράμουν στις νέες επενδύσεις τους.
Το γεγονός αυτό, όμως δεν θα σταθεί εμπόδιο στην προσπάθεια που κάνουμε να οξύνουμε την συνείδηση των εργαζομένων, στο να γίνει κατανοητό τι φταίει και η ζωή μας συνεχώς κατρακυλάει, να οργανώσουμε τον αγώνα μας για να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά:
Οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών μας στη κατεύθυνση κάλυψης των αναγκών των λαϊκών οικογενειών, με προγράμματα δημόσιας υγείας, πρόνοιας, πρόληψης, στήριξης της φτωχής αγροτιάς, των μικρών επαγγελματιών, της εργαζόμενης γυναίκας της νεολαίας.
Σε αυτή την κατεύθυνση εξάλλου είναι και οι προτάσεις, που έχουμε καταθέσει σαν Ομοσπονδία στους αρμόδιους, για ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών, για Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών, που θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν προγράμματα πρόληψης, που θα υλοποιούν πχ έγκαιρα όλο το πρόγραμμα της καταπολέμησης των κουνουπιών, για δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη όλων των παιδιών και όλων των ενηλίκων, για επαναλειτουργία όλων των δημοσίων ΚΤΕΟ και μάλιστα δωρεάν για άνεργους και όλες τις ευπαθείς ομάδες, για κάλυψη των αναγκών σε Παιδικούς Σταθμούς και Κατασκηνώσεις, για κεντρικό σχεδιασμό και συντονισμό των αρμόδιων Υπηρεσιών Υπουργείων, Περιφερειών και Δήμων για να προσδιοριστούν κατάλληλοι χώροι υγειονομικής ταφής, θανατωμένων ζώων από επιζωοτίες και άλλα πολλά.
Μια τέτοια λειτουργία των Περιφερειών απαιτεί μαζικές προσλήψεις εργαζομένων με μόνιμη σχέση εργασίας και γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Μια τέτοια λειτουργία των Περιφερειών είναι στον αντίποδα του σημερινού Καλλικράτη, και στον αντίποδα των σχεδιασμών και της σημερινής κυβέρνησης. Γι αυτό διαφωνήσαμε μέσα στην Επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών για την Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της Τ.Α. και δηλώσαμε αυτό που αποφασίσαμε σαν Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας ότι δεν αποτελεί για εμάς βάση για συζήτηση.
Και βέβαια πέρα από τα γενικά θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την κάλυψη των απωλειών των μισθών μας, για ανατροπή όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, για πλήρη αναγνώριση της προυπηρεσίας μας, για ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης, για συνέχιση και επέκταση του επιδόματος παραμεθορίου, για χορήγηση ανθυγιεινού επιδόματος σε όλους όσους εργάζονται σε ανθυγιεινούς χώρους και συνθήκες, για πλήρη κάλυψη των εξόδων μετακίνησης για την άσκηση της υπηρεσίας, για ολοκληρωμένη νομική κάλυψη και στήριξη.
Ζητήματα, για τα οποία μήνες τώρα περιμένουμε απαντήσεις από τα αρμόδια υπουργεία και ιδιαίτερα από το ΥΠΕΣ…, και για αυτό αποτελεί κοινή πλέον πεποίθηση και απόφασή μας ότι οι αγώνες μας πρέπει να πάρουν πια κινηματικά, διεκδικητικά χαρακτηριστικά, και έτσι να προϋπαντήσουμε και το νέο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.