Του Γιάννη Λιναρδάκη*
1. Παράλογος τρόπος αποτίμησης των προσόντων.
Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των Επιστημονικών προσόντων.
Για παράδειγμα.
α. Μεταπτυχιακό 2,5 μόρια, Διδακτορικό 4 μόρια, Δεύτερο Πτυχίο 2 μόρια.
Α1. Αλλά Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό μαζί … σύνολο 4 μόρια
Α2. και Μεταπτυχιακό και Δεύτερο Πτυχίο μαζί … 4,5 μόρια.
Δηλαδή το Δεύτερο Πτυχίο ανώτερο του Μεταπτυχιακού.
β. Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό μόρια 4. Μόνο διδακτορικό 4.
Δηλαδή κάποιος που έχει τόσο μεταπτυχιακό όσο και διδακτορικό ακόμη και ανεξάρτητα μεταξύ τους αποτιμάται όσο και το διδακτορικό.
Δηλαδή στην περίπτωση αυτή το μεταπτυχιακό είναι σαν να μην υπάρχει.
γ. Μεταπτυχιακό και δύο γλώσσες επιπέδου ανώτερου του Β2, αποτιμάται με 4 μόρια, όσο και το διδακτορικό.
Αλλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό πάλι 4 μόρια.
Δηλαδή σαφής υποτίμηση των διδακτορικών και γενικότερα των σπουδών υψηλού επιπέδου.
2. Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των προσόντων που απορρέουν από την άσκηση καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης.
α. Αποτιμάται το ίδιο η άσκηση καθηκόντων ευθύνης είτε αυτά αφορούν τη θέση Περιφερειακού Διευθυντή, είτε Διευθυντή Εκπαίδευσης, είτε Σχολικού Συμβούλου είτε Διευθυντή Σχολείου.
0,5 μόρια κατ' έτος και μέχρι 3 ενώ η διδακτική εμπειρία αποτιμάται με 1 μόριο κατ' έτος και μέχρι 11.
β. Μοριοδοτείται η συμμετοχή σε Υπηρεσιακά Συμβούλια και σε Συμβούλια Επιλογής Στελεχών, μόνο για τα Αιρετά μέλη, δηλαδή μόνο για τους Συνδικαλιστές. Αντίθετα η συμμετοχή άλλων Στελεχών στο ίδιο συμβούλιο δεν αποτιμάται καθόλου.
3. Ασφυκτικές προθεσμίες.
α. Η προκήρυξη έγινε το μεσημέρι της 10/12/2015 και η καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων ήταν η 15/12/2015. Με δεδομένο ότι μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο η προθεσμία ουσιαστικά ήταν τρις (3) εργάσιμες ημέρες.
β. Προβλέπεται ψηφοφορία.
Ακόμη και αν δεχθεί κανείς τη λογική της ψηφοφορίας, που δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα οι ψηφίζοντες να μπορούν να γνωρίσουν τους υποψηφίους.
Πώς αυτό μπορεί να γίνει όταν οι υποψήφιοι ανακοινώθηκαν στις 23/12/2015, ημέρα που τα σχολεία έκλειναν για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές και η ψηφοφορία προβλέπεται να γίνει στις 08 Ιανουαρίου 2016, ημέρα που τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι;
Είναι αυτές διαδικασίες ενός ευνομούμενου κράτους;
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς,
M.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση.
M.Sc., Διοίκηση Σχολικών Μονάδων - MUNDIS.
Αν. Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Κιλκίς.
Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των Επιστημονικών προσόντων.
Για παράδειγμα.
α. Μεταπτυχιακό 2,5 μόρια, Διδακτορικό 4 μόρια, Δεύτερο Πτυχίο 2 μόρια.
Α1. Αλλά Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό μαζί … σύνολο 4 μόρια
Α2. και Μεταπτυχιακό και Δεύτερο Πτυχίο μαζί … 4,5 μόρια.
Δηλαδή το Δεύτερο Πτυχίο ανώτερο του Μεταπτυχιακού.
β. Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό μόρια 4. Μόνο διδακτορικό 4.
Δηλαδή κάποιος που έχει τόσο μεταπτυχιακό όσο και διδακτορικό ακόμη και ανεξάρτητα μεταξύ τους αποτιμάται όσο και το διδακτορικό.
Δηλαδή στην περίπτωση αυτή το μεταπτυχιακό είναι σαν να μην υπάρχει.
γ. Μεταπτυχιακό και δύο γλώσσες επιπέδου ανώτερου του Β2, αποτιμάται με 4 μόρια, όσο και το διδακτορικό.
Αλλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό πάλι 4 μόρια.
Δηλαδή σαφής υποτίμηση των διδακτορικών και γενικότερα των σπουδών υψηλού επιπέδου.
2. Συρρίκνωση και άδικη αποτίμηση των προσόντων που απορρέουν από την άσκηση καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης.
α. Αποτιμάται το ίδιο η άσκηση καθηκόντων ευθύνης είτε αυτά αφορούν τη θέση Περιφερειακού Διευθυντή, είτε Διευθυντή Εκπαίδευσης, είτε Σχολικού Συμβούλου είτε Διευθυντή Σχολείου.
0,5 μόρια κατ' έτος και μέχρι 3 ενώ η διδακτική εμπειρία αποτιμάται με 1 μόριο κατ' έτος και μέχρι 11.
β. Μοριοδοτείται η συμμετοχή σε Υπηρεσιακά Συμβούλια και σε Συμβούλια Επιλογής Στελεχών, μόνο για τα Αιρετά μέλη, δηλαδή μόνο για τους Συνδικαλιστές. Αντίθετα η συμμετοχή άλλων Στελεχών στο ίδιο συμβούλιο δεν αποτιμάται καθόλου.
3. Ασφυκτικές προθεσμίες.
α. Η προκήρυξη έγινε το μεσημέρι της 10/12/2015 και η καταληκτική ημερομηνία αιτήσεων ήταν η 15/12/2015. Με δεδομένο ότι μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο η προθεσμία ουσιαστικά ήταν τρις (3) εργάσιμες ημέρες.
β. Προβλέπεται ψηφοφορία.
Ακόμη και αν δεχθεί κανείς τη λογική της ψηφοφορίας, που δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένων, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα οι ψηφίζοντες να μπορούν να γνωρίσουν τους υποψηφίους.
Πώς αυτό μπορεί να γίνει όταν οι υποψήφιοι ανακοινώθηκαν στις 23/12/2015, ημέρα που τα σχολεία έκλειναν για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές και η ψηφοφορία προβλέπεται να γίνει στις 08 Ιανουαρίου 2016, ημέρα που τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι;
Είναι αυτές διαδικασίες ενός ευνομούμενου κράτους;
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς,
M.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση.
M.Sc., Διοίκηση Σχολικών Μονάδων - MUNDIS.
Αν. Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Κιλκίς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.