Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Την Παρασκευή ο υπεύθυνος παιδείας της ΝΔ έκανε μια άστοχη ερώτηση στην Βουλή που συνέδεε την έκθεση του ΟΟΣΑ με τα κενά στα σχολεία. Έπαιρνε κάποια στοιχεία της έκθεσης και στο τέλος ρωτούσε πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία αυτά το υπουργείο για να λύσει το πρόβλημα των κενών στα σχολεία. Οι γνωστοί άγνωστοι «τσίμπησαν» το θέμα και άρχισαν τα δημοσιεύματα για πρόταση του Φορτσάκη για αύξηση ωραρίου.
Ο Υπεύθυνος Παιδείας της Ν.Δ. έκανε μια άστοχη ερώτηση στην Βουλή που συνέδεε την έκθεση του ΟΟΣΑ με τα κενά στα σχολεία.
Έπαιρνε κάποια στοιχεία της έκθεσης {πεντακοσίων εξήντα οκτώ (568) σελίδων έκθεση «Education at a Glance 2015} και στο τέλος ρωτούσε πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία αυτά το Υπουργείο Παιδείας για να λύσει το πρόβλημα των κενών στα σχολεία.
Οι γνωστοί άγνωστοι «τσίμπησαν» το θέμα και άρχισαν τα δημοσιεύματα για πρόταση του κ. Φορτσάκη για αύξηση ωραρίου.
Εκτιμούν ότι εκτός από βιαστική η όλη προσέγγιση είναι καθαρά αριθμολαγνική-διαχειριστική. Όπως ακριβώς ήταν και η Κυβερνητική Πολιτική που εφαρμόστηκε από τη Ν.Δ. τον καιρό της συγκυβέρνησης της (με ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, για όσο υπήρχε η τελευταία ως κυβερνητικός εταίρος).
Μια λογιστικού τύπου διαχείριση – αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών που συνέβαλε στην ραγδαία απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Μια αντιμετώπιση στρεβλή η οποία, ηθελημένα, αγνοεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αποδεικνύει ότι, δυστυχώς, κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί ο λαός τους απάλλαξε από την ευθύνη να κυβερνούν.
Όσον αφορά στη συγκεκριμένη ερώτηση και ειδικά στο κομμάτι που αφορά στα στατιστικά δεδομένα (μέγεθος σχολικής τάξης, αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητή, ώρες διδασκαλίας, αποδοχές και μειώσεις) οφείλουμε να σημειώσουμε ότι:
1. Τα στοιχεία αναφέρονται στο 2013.
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα, μετά από την εφαρμογή για άλλα δύο χρόνια των μνημονιακών πολιτικών των περικοπών και της συρρίκνωσης, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην... προς το χειρότερο!
2. Η εγκυρότητα κάποιων από τα στοιχεία που εμφανίζονται στην έκθεση (βλ. ώρες διδασκαλίας ανά έτος, αμοιβές εκπαιδευτικών κλπ.) ευθέως αμφισβητείται. Δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη παράγοντες όπως π.χ. το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας (80% του εδάφους χαρακτηρίζεται ορεινό, ενώ παράλληλα υπάρχουν 165 κατοικούμενα νησιά) και η ύπαρξη ολιγοθέσιων σχολείων ανά την επικράτεια που καλύπτουν τις μορφωτικές ανάγκες δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών. Ειδικά για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό με τη μέθοδο της άθροισης όλου του μαθητικού δυναμικού και της διαίρεσής του με το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, είναι λανθασμένη και ξένη προς τη στατιστική επιστήμη.
3. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία εξετάσεων των μαθητών σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που δεν ανταποκρίνονται στο ίδιο εξεταστικό σύστημα.
* M.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς
Αν. ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Κιλκίς.
Ο Υπεύθυνος Παιδείας της Ν.Δ. έκανε μια άστοχη ερώτηση στην Βουλή που συνέδεε την έκθεση του ΟΟΣΑ με τα κενά στα σχολεία.
Έπαιρνε κάποια στοιχεία της έκθεσης {πεντακοσίων εξήντα οκτώ (568) σελίδων έκθεση «Education at a Glance 2015} και στο τέλος ρωτούσε πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία αυτά το Υπουργείο Παιδείας για να λύσει το πρόβλημα των κενών στα σχολεία.
Οι γνωστοί άγνωστοι «τσίμπησαν» το θέμα και άρχισαν τα δημοσιεύματα για πρόταση του κ. Φορτσάκη για αύξηση ωραρίου.
Εκτιμούν ότι εκτός από βιαστική η όλη προσέγγιση είναι καθαρά αριθμολαγνική-διαχειριστική. Όπως ακριβώς ήταν και η Κυβερνητική Πολιτική που εφαρμόστηκε από τη Ν.Δ. τον καιρό της συγκυβέρνησης της (με ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, για όσο υπήρχε η τελευταία ως κυβερνητικός εταίρος).
Μια λογιστικού τύπου διαχείριση – αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών που συνέβαλε στην ραγδαία απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Μια αντιμετώπιση στρεβλή η οποία, ηθελημένα, αγνοεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αποδεικνύει ότι, δυστυχώς, κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί ο λαός τους απάλλαξε από την ευθύνη να κυβερνούν.
Όσον αφορά στη συγκεκριμένη ερώτηση και ειδικά στο κομμάτι που αφορά στα στατιστικά δεδομένα (μέγεθος σχολικής τάξης, αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητή, ώρες διδασκαλίας, αποδοχές και μειώσεις) οφείλουμε να σημειώσουμε ότι:
1. Τα στοιχεία αναφέρονται στο 2013.
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα, μετά από την εφαρμογή για άλλα δύο χρόνια των μνημονιακών πολιτικών των περικοπών και της συρρίκνωσης, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην... προς το χειρότερο!
2. Η εγκυρότητα κάποιων από τα στοιχεία που εμφανίζονται στην έκθεση (βλ. ώρες διδασκαλίας ανά έτος, αμοιβές εκπαιδευτικών κλπ.) ευθέως αμφισβητείται. Δεν λαμβάνονται καθόλου υπόψη παράγοντες όπως π.χ. το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας (80% του εδάφους χαρακτηρίζεται ορεινό, ενώ παράλληλα υπάρχουν 165 κατοικούμενα νησιά) και η ύπαρξη ολιγοθέσιων σχολείων ανά την επικράτεια που καλύπτουν τις μορφωτικές ανάγκες δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών. Ειδικά για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό με τη μέθοδο της άθροισης όλου του μαθητικού δυναμικού και της διαίρεσής του με το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, είναι λανθασμένη και ξένη προς τη στατιστική επιστήμη.
3. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία εξετάσεων των μαθητών σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που δεν ανταποκρίνονται στο ίδιο εξεταστικό σύστημα.
* M.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς
Αν. ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Κιλκίς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.