Τέλη κυκλοφορίας τριών ταχυτήτων προετοιμάζεται να καθιερώσει με νομοθετική ρύθμιση εντός της επόμενης εβδομάδας το υπουργείο Οικονομικών. Σε επίπεδο εσόδων, οι αλλαγές δεν πρόκειται να αυξήσουν τα δημόσια έσοδα παραπάνω από 5-7 εκατ. ευρώ.
Επιμέρους όμως οι ανατροπές είναι σημαντικές, με ελαφρύνσεις έως 60 ευρώ για αυτοκίνητα φορτωμένα με πολλά κυβικά και πολλά χρόνια (για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πιθανότερο θεωρείται να καταθέσουν πινακίδες) και αυξήσεις τελών έως 100 ευρώ για καινούργια αυτοκίνητα (από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά) και σχετικά καινούργια (από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως και 31 Οκτωβρίου 2010), με περισσότερα από 1.400 κυβικά εκατοστά.
Η κατεύθυνση που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης ήταν να μην πειραχτούν καθόλου τα τέλη κυκλοφορίας για τα μικρά αυτοκίνητα (έως 1.400 κυβικά) και να δοθούν μειώσεις στα παλιά και μεγάλα.
Τις μειώσεις θα χρηματοδοτήσουν οι οριακές επιβαρύνσεις των αντιρρυπαντικής τεχνολογίας καινούργιων και οι σημαντικές επιβαρύνσεις των Ι.Χ. πολλών κυβικών τα οποία σήμερα στοιχίζουν μια περιουσία αλλά επειδή είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πληρώνουν ελάχιστα τέλη.
Την άσκηση αυτή έτρεξε ομάδα υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Οικονομικών χωρίζοντας τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας σε τρεις φάσεις: αυτοκίνητα προ του 2005, από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και, τέλος, οχήματα μετά την 1 Νοεμβρίου 2010.
Κατέληξε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στην παρακάτω πρόταση:
• Αυξήσεις έως εκατό ευρώ για τα καινούργια (μετά την 1η Νοεμβρίου 2010) άνω των 1.400 κυβικών. Τα αυτοκίνητα τα οποία δεν πλήρωναν καθόλου τέλη κυκλοφορίας, λόγω περιορισμένων εκπομπών ρύπων θα επιβαρυνθούν για πρώτη χρονιά με τέλη από 50 έως 100 ευρώ.
Επιβαρύνσεις έρχονται και στα υψηλότερα κλιμάκια εκπομπών ρυπών. Ενδεικτικά στην κλίμακα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από 201 έως 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, το κάθε γραμμάριο ρύπου θα στοιχίζει πλέον 3,05 ευρώ έναντι 2,80 ευρώ για το 2015.
Σε ένα Ι.Χ το οποίο εκπέμπει 210 γραμμάρια, τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται από 588 ευρώ σε 640,5 ευρώ. Από 362,25 ευρώ σε 394,45 ευρώ αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ το οποίο ταξινομήθηκε μετά τον Νοέμβριο του 2010, με εκπομπές ρύπων 161 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Από 700 ευρώ σε 762,5 ευρώ αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ το οποίο ταξινομήθηκε πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010, με εκπομπές ρύπων 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
Αυτοκίνητα, με τέτοιου μεγέθους επιβάρυνση, είναι για μεγάλα πορτοφόλια, οπότε η επιβάρυνση κρίνεται από το οικονομικό επιτελείο τουλάχιστον «ανεκτή».
• Αυξήσεις 5-6% για σχετικά καινούργια (μετά την 1η Ιανουαρίου του 2006 και έως τις 31 Οκτωβρίου 2010) άνω των 1.400 κυβικών. Στα 1.800 κυβικά η επιβάρυνση είναι 20 ευρώ (από τα 300 στα 320) και φτάνει τα 60 ευρώ για Ι.Χ άνω των 4.001 κυβικών.
• Μειώσεις 5%-6% για αυτοκίνητα δεκαετίας (πριν τις 31-12-2005) άνω των 1.929 κυβικών. Όσα περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη η μείωση. Για Ι.Χ 2.500 κυβικών η μείωση είναι 40 ευρώ (από τα 880 στα 840), στα 2.000 κυβικά η μείωση είναι 30 ευρώ (από τα 660 στα 630).
Την τελική απόφαση για τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα σφραγίσει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προκειμένου την επόμενη εβδομάδα να κατατεθεί η σχετική διάταξη στη Βουλή. euro2day.gr
Επιμέρους όμως οι ανατροπές είναι σημαντικές, με ελαφρύνσεις έως 60 ευρώ για αυτοκίνητα φορτωμένα με πολλά κυβικά και πολλά χρόνια (για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πιθανότερο θεωρείται να καταθέσουν πινακίδες) και αυξήσεις τελών έως 100 ευρώ για καινούργια αυτοκίνητα (από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά) και σχετικά καινούργια (από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως και 31 Οκτωβρίου 2010), με περισσότερα από 1.400 κυβικά εκατοστά.
Η κατεύθυνση που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης ήταν να μην πειραχτούν καθόλου τα τέλη κυκλοφορίας για τα μικρά αυτοκίνητα (έως 1.400 κυβικά) και να δοθούν μειώσεις στα παλιά και μεγάλα.
Τις μειώσεις θα χρηματοδοτήσουν οι οριακές επιβαρύνσεις των αντιρρυπαντικής τεχνολογίας καινούργιων και οι σημαντικές επιβαρύνσεις των Ι.Χ. πολλών κυβικών τα οποία σήμερα στοιχίζουν μια περιουσία αλλά επειδή είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πληρώνουν ελάχιστα τέλη.
Την άσκηση αυτή έτρεξε ομάδα υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Οικονομικών χωρίζοντας τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας σε τρεις φάσεις: αυτοκίνητα προ του 2005, από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και, τέλος, οχήματα μετά την 1 Νοεμβρίου 2010.
Κατέληξε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στην παρακάτω πρόταση:
• Αυξήσεις έως εκατό ευρώ για τα καινούργια (μετά την 1η Νοεμβρίου 2010) άνω των 1.400 κυβικών. Τα αυτοκίνητα τα οποία δεν πλήρωναν καθόλου τέλη κυκλοφορίας, λόγω περιορισμένων εκπομπών ρύπων θα επιβαρυνθούν για πρώτη χρονιά με τέλη από 50 έως 100 ευρώ.
Επιβαρύνσεις έρχονται και στα υψηλότερα κλιμάκια εκπομπών ρυπών. Ενδεικτικά στην κλίμακα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από 201 έως 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, το κάθε γραμμάριο ρύπου θα στοιχίζει πλέον 3,05 ευρώ έναντι 2,80 ευρώ για το 2015.
Σε ένα Ι.Χ το οποίο εκπέμπει 210 γραμμάρια, τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται από 588 ευρώ σε 640,5 ευρώ. Από 362,25 ευρώ σε 394,45 ευρώ αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ το οποίο ταξινομήθηκε μετά τον Νοέμβριο του 2010, με εκπομπές ρύπων 161 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Από 700 ευρώ σε 762,5 ευρώ αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για Ι.Χ το οποίο ταξινομήθηκε πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010, με εκπομπές ρύπων 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
Αυτοκίνητα, με τέτοιου μεγέθους επιβάρυνση, είναι για μεγάλα πορτοφόλια, οπότε η επιβάρυνση κρίνεται από το οικονομικό επιτελείο τουλάχιστον «ανεκτή».
• Αυξήσεις 5-6% για σχετικά καινούργια (μετά την 1η Ιανουαρίου του 2006 και έως τις 31 Οκτωβρίου 2010) άνω των 1.400 κυβικών. Στα 1.800 κυβικά η επιβάρυνση είναι 20 ευρώ (από τα 300 στα 320) και φτάνει τα 60 ευρώ για Ι.Χ άνω των 4.001 κυβικών.
• Μειώσεις 5%-6% για αυτοκίνητα δεκαετίας (πριν τις 31-12-2005) άνω των 1.929 κυβικών. Όσα περισσότερα κυβικά, τόσο μεγαλύτερη η μείωση. Για Ι.Χ 2.500 κυβικών η μείωση είναι 40 ευρώ (από τα 880 στα 840), στα 2.000 κυβικά η μείωση είναι 30 ευρώ (από τα 660 στα 630).
Την τελική απόφαση για τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα σφραγίσει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προκειμένου την επόμενη εβδομάδα να κατατεθεί η σχετική διάταξη στη Βουλή. euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.