Δελτίο τύπου ΚΚΕ
Ένας μήνας έκλεισε από την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς και δυστυχώς η έναρξη αυτή δεν αφορά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Ήδη φορείς γονέων και εργαζομένων είναι σε απόγνωση και βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για την άμεση επίλυση των προβλημάτων της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Πολλά Ειδικά Σχολεία, σε α/θμια και β/θμια εκπαίδευση είναι κλειστά και τα υπόλοιπα που άνοιξαν υπολειτουργούν καθώς είναι υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Με βάση τα στοιχεία οι μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης υπολογίζονται περίπου στις 200.000 μόλις 18.000 είναι εγγεγραμμένοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κάποιοι από αυτούς φοιτούν σε ιδιωτικές δομές.
Η πλειοψηφία των δομών (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ένταξης) λειτουργούν σε απαράδεκτους, εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε «πρώην αποθήκες» σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.α.
Στα Δημόσια Κέντρα Διάγνωσης – Αξιολόγησης – Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε επιστημονικό προσωπικό και η αναμονή για μια αξιολόγηση μπορεί να είναι και μέχρι τα τρία χρόνια.
Τα κενά σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι τραγικά. Τα νούμερα είναι αμείλικτα. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, τα οργανικά και λειτουργικά κενά, που φυσικά είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, είναι περίπου 8.000. Από τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών προκύπτει ότι ακόμη κι αυτές οι ελάχιστες – υποβαθμισμένες - λειψές και υποστελεχωμένες δομές, αδυνατούν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς.
Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση είναι χρονίζουσα. Οι εργαζόμενοι στις δομές Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης απασχολούνται κατά 70%, με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Οι αναπληρωτές, προσλαμβάνονται οι περισσότεροι στη μέση της σχολικής χρονιάς και πριν προλάβουν να γνωριστούν με το παιδί και τις ιδιαιτέρες ανάγκες του, απολύονται, για να προσληφθούν την επόμενη χρονιά με τον ίδιο τρόπο σε άλλο σχολείο. Σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης, τον τόσο ευαίσθητο και απαιτητικό, δεν έχει γίνει, τα τελευταία 15 χρόνια, ούτε ένας μόνιμος διορισμός.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα ώστε:
· Να καλυφτούν τώρα όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τώρα όλες οι δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΚΕΔΔΥ, Ειδικά σχολεία, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη), πλήρως στελεχωμένες με μόνιμο προσωπικό, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων.
· Να χρηματοδοτηθεί η ειδική αγωγή και εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τα απαιτούμενα κονδύλια προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό, μεταφορές, δομές, βιβλία, βελτίωση υποδομών και υλικά.
Ο βουλευτής
Γιάννης Δελής
Πολλά Ειδικά Σχολεία, σε α/θμια και β/θμια εκπαίδευση είναι κλειστά και τα υπόλοιπα που άνοιξαν υπολειτουργούν καθώς είναι υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Με βάση τα στοιχεία οι μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης υπολογίζονται περίπου στις 200.000 μόλις 18.000 είναι εγγεγραμμένοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κάποιοι από αυτούς φοιτούν σε ιδιωτικές δομές.
Η πλειοψηφία των δομών (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ένταξης) λειτουργούν σε απαράδεκτους, εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε «πρώην αποθήκες» σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.α.
Στα Δημόσια Κέντρα Διάγνωσης – Αξιολόγησης – Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε επιστημονικό προσωπικό και η αναμονή για μια αξιολόγηση μπορεί να είναι και μέχρι τα τρία χρόνια.
Τα κενά σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι τραγικά. Τα νούμερα είναι αμείλικτα. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, τα οργανικά και λειτουργικά κενά, που φυσικά είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, είναι περίπου 8.000. Από τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών προκύπτει ότι ακόμη κι αυτές οι ελάχιστες – υποβαθμισμένες - λειψές και υποστελεχωμένες δομές, αδυνατούν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς.
Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση είναι χρονίζουσα. Οι εργαζόμενοι στις δομές Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης απασχολούνται κατά 70%, με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Οι αναπληρωτές, προσλαμβάνονται οι περισσότεροι στη μέση της σχολικής χρονιάς και πριν προλάβουν να γνωριστούν με το παιδί και τις ιδιαιτέρες ανάγκες του, απολύονται, για να προσληφθούν την επόμενη χρονιά με τον ίδιο τρόπο σε άλλο σχολείο. Σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης, τον τόσο ευαίσθητο και απαιτητικό, δεν έχει γίνει, τα τελευταία 15 χρόνια, ούτε ένας μόνιμος διορισμός.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα ώστε:
· Να καλυφτούν τώρα όλα τα κενά και να λειτουργήσουν τώρα όλες οι δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΚΕΔΔΥ, Ειδικά σχολεία, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη), πλήρως στελεχωμένες με μόνιμο προσωπικό, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων.
· Να χρηματοδοτηθεί η ειδική αγωγή και εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τα απαιτούμενα κονδύλια προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό, μεταφορές, δομές, βιβλία, βελτίωση υποδομών και υλικά.
Ο βουλευτής
Γιάννης Δελής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.