Υπογράφει η Πρωτοβουλία Ευθύνης και Συμμετοχής Αλλά…ΖΩ
"Στις 13/01/2014 κλιμάκιο του Δήμου Κιλκίς που αποτελούνταν από τον διευθυντή και την χημικό της ΔΕΥΑΚ, τον αντιδήμαρχο κ. Αναστασιάδη και με επικεφαλής τον εν αργία Δήμαρχο κ. Μπαλάσκα, ενημέρωσε τους κατοίκους της Τερπύλλου για την παρουσία αρσενικού στο νερό τους. Επίσκεψη με τον ίδιο σκοπό πραγματοποιήθηκε και στο Δίβουνο.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι είναι επιβεβλημένη η διακοπή χρήσης του νερού για πόση και για μαγείρεμα, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγροτικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες (πότισμα χωραφιών και ζώων.)
Σε ερώτηση κατοίκου για το πώς θα προμηθεύονται νερό, ενώ στο χωριό τους δεν υπάρχει σούπερ μάρκετ, «ο Δήμαρχος» δεν έδωσε καμία απολύτως απάντηση!
Εμείς προτρέπουμε να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το αν επιτρέπεται όντως να χρησιμοποιηθεί το νερό για πότισμα και για τα ζώα, μιας και είναι γνωστό ότι, μέσω της τροφικής αλυσίδας, το αρσενικό καταλήγει και πάλι στον άνθρωπο και μάλιστα σε αυξημένες συγκεντρώσεις λόγω του γνωστού φαινομένου της βιοσυσσώρευσης.
Το πρόβλημα είναι σοβαρό και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και χωρίς βέβαια να τρομοκρατηθούν οι πολίτες. Είναι κατανοητό ότι απαιτείται ένα χρονικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα και να αποφασιστούν μόνιμες λύσεις.
Όσον αφορά στην προέλευση του αρσενικού, η πρώτη έρευνα της ομάδας Περιβάλλοντος της Πρωτοβουλίας “Αλλά...ζω”, δείχνει ότι οφείλεται σε φυσικούς παράγοντες και όχι σε ανθρωπογενείς (φυτοφάρμακα και λιπάσματα) και η ανομβρία σίγουρα επιτείνει το πρόβλημα.
Παρακολουθούμε το θέμα αυτό, επεξεργαζόμαστε τις πιθανές λύσεις και θα επανέλθουμε με ενημέρωση και προτάσεις σύντομα. Αυτό όμως που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η προσωρινή αντιμετώπιση του προβλήματος - που εξάλλου αποτελεί υποχρέωση του Δήμου - προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες των κατοίκων των χωριών αυτών σε πόσιμο νερό, όσο γίνεται συντομότερα (προμήθεια νερού είτε με υδροφόρες είτε με εμφιαλωμένα νερά)."
Πιο συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι είναι επιβεβλημένη η διακοπή χρήσης του νερού για πόση και για μαγείρεμα, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγροτικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες (πότισμα χωραφιών και ζώων.)
Σε ερώτηση κατοίκου για το πώς θα προμηθεύονται νερό, ενώ στο χωριό τους δεν υπάρχει σούπερ μάρκετ, «ο Δήμαρχος» δεν έδωσε καμία απολύτως απάντηση!
Εμείς προτρέπουμε να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το αν επιτρέπεται όντως να χρησιμοποιηθεί το νερό για πότισμα και για τα ζώα, μιας και είναι γνωστό ότι, μέσω της τροφικής αλυσίδας, το αρσενικό καταλήγει και πάλι στον άνθρωπο και μάλιστα σε αυξημένες συγκεντρώσεις λόγω του γνωστού φαινομένου της βιοσυσσώρευσης.
Το πρόβλημα είναι σοβαρό και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και χωρίς βέβαια να τρομοκρατηθούν οι πολίτες. Είναι κατανοητό ότι απαιτείται ένα χρονικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα και να αποφασιστούν μόνιμες λύσεις.
Όσον αφορά στην προέλευση του αρσενικού, η πρώτη έρευνα της ομάδας Περιβάλλοντος της Πρωτοβουλίας “Αλλά...ζω”, δείχνει ότι οφείλεται σε φυσικούς παράγοντες και όχι σε ανθρωπογενείς (φυτοφάρμακα και λιπάσματα) και η ανομβρία σίγουρα επιτείνει το πρόβλημα.
Παρακολουθούμε το θέμα αυτό, επεξεργαζόμαστε τις πιθανές λύσεις και θα επανέλθουμε με ενημέρωση και προτάσεις σύντομα. Αυτό όμως που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η προσωρινή αντιμετώπιση του προβλήματος - που εξάλλου αποτελεί υποχρέωση του Δήμου - προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες των κατοίκων των χωριών αυτών σε πόσιμο νερό, όσο γίνεται συντομότερα (προμήθεια νερού είτε με υδροφόρες είτε με εμφιαλωμένα νερά)."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.