Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών με θέμα: «Στον αέρα η μεταφορά χιλιάδων μαθητών στην Κεντρική Μακεδονία» κατέθεσαν σήμερα Δευτέρα 16-09-2013, επτά (7) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τους Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής Κιλκίς Ειρήνη Αγαθοπούλου. Η ερώτηση που κατατέθηκε αναφέρει:
«Χιλιάδες μαθητές των νομών Χαλκιδικής, Κιλκίς και Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να μετακινηθούν στα σχολεία τους, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει το διδακτικό σχολικό έτος στις 11 Σεπτεμβρίου. Ο λόγος είναι η διακοπή όλων των μεταφορών από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας Θράκης, με αποτέλεσμα, οι μαθητές που εξυπηρετούνταν εδώ και χρόνια από ιδιωτικά λεωφορεία- που εκμίσθωναν πρώτα οι Νομαρχίες, έπειτα οι Δήμοι και τελικά οι Περιφέρειες (άρθρα7-9 Ν. 4089/2012) με δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών- να μην πηγαίνουν στα σχολεία τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο στην Θεσσαλονίκη εξυπηρετούνται περίπου 6.500 μαθητές.
Τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών πραγματοποιούνται κυρίως στις απομακρυσμένες περιοχές του Νομού Θεσσαλονίκης -όπως και των άλλων Νομών- καθώς για τις μεγαλύτερες αποστάσεις συχνά επιλέγεται η σύμβαση υπηρεσιών, επειδή δεν υπάρχει επαρκής κάλυψη από τις τακτικές συγκοινωνίες ή επαρκή ίδια μέσα των Περιφερειών.
Ως αιτιολογία της διακοπής των δρομολογίων αναφέρεται η πρόθεση του Υπουργείου για νέα δραστική μείωση στις αμοιβές των λεωφορείων της τάξης 40%-60% και συνεπακόλουθα η μη κάλυψη του κόστους μεταφοράς. Η μείωση αυτή έρχεται να προστεθεί στα ισχύοντα του Ιουνίου του 2013, οπότε με Κοινή Υπουργική Απόφαση αποφασίστηκε η παράταση των ισχυόντων συμβάσεων με τους ιδιοκτήτες των Πρακτορείων με μείωση 17%.
Διακοπή μεταφοράς μαθητών επιβλήθηκε σε κάποιες περιοχές και από τα τοπικά ΚΤΕΛ, αλλά και τα μισθωμένα για το λόγο αυτό ΤΑΧΙ, μετά την απαίτηση της Περιφέρειας προς τους λεωφορειούχους για την ίδια περίπου ποσοστιαία έκπτωση (47-60%). Είναι χαρακτηριστικό ότι λεωφορεία των ΚΤΕΛ βρέθηκαν τις πρώτες μέρες στα προγραμματισμένα σημεία επιβίβασης των μαθητών, με την διαφορά ότι οι οδηγοί τους ζητούσαν να πληρωθούν τα κανονικά κόμιστρα από τους μαθητές για να τους μεταφέρουν. Να σημειωθεί εδώ ότι με βάση τη σύμβαση και την πρακτική μεταφοράς μαθητών, δεν επιτρέπεται –και σωστά- η επιβίβαση άλλων πολιτών στα λεωφορεία για το ίδιο δρομολόγιο, γεγονός που με τις νέες μειώσεις καθιστά ασύμφορο και σχεδόν αδύνατο το μεταφορικό έργο.
Επειδή είναι απαράδεκτη και ανάλγητη η μνημονιακή πολιτική κατάργησης όλων των παροχών κοινωνικού χαρακτήρα,
Επειδή στερούνται τη δυνατότητα μεταφοράς στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να καλύψουν το καθημερινό κόστος μεταφοράς των παιδιών τους, συχνά για μεγάλες αποστάσεις,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά των μαθητών άμεσα, καθώς ήδη άρχισε το διδακτικό σχολικό έτος, προκειμένου να εξασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη φοίτησή τους;»
Οι ερωτώντες βουλευτές
Χαραλαμπίδου Δέσποινα, Αγαθοπούλου Ειρήνη, Αμανατίδης Γιάννης, Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Γαϊτάνη Ιωάννα, Ιγγλέζη Κατερίνα, Κουράκης Αναστάσιος
«Χιλιάδες μαθητές των νομών Χαλκιδικής, Κιλκίς και Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να μετακινηθούν στα σχολεία τους, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει το διδακτικό σχολικό έτος στις 11 Σεπτεμβρίου. Ο λόγος είναι η διακοπή όλων των μεταφορών από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας Θράκης, με αποτέλεσμα, οι μαθητές που εξυπηρετούνταν εδώ και χρόνια από ιδιωτικά λεωφορεία- που εκμίσθωναν πρώτα οι Νομαρχίες, έπειτα οι Δήμοι και τελικά οι Περιφέρειες (άρθρα7-9 Ν. 4089/2012) με δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών- να μην πηγαίνουν στα σχολεία τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο στην Θεσσαλονίκη εξυπηρετούνται περίπου 6.500 μαθητές.
Τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών πραγματοποιούνται κυρίως στις απομακρυσμένες περιοχές του Νομού Θεσσαλονίκης -όπως και των άλλων Νομών- καθώς για τις μεγαλύτερες αποστάσεις συχνά επιλέγεται η σύμβαση υπηρεσιών, επειδή δεν υπάρχει επαρκής κάλυψη από τις τακτικές συγκοινωνίες ή επαρκή ίδια μέσα των Περιφερειών.
Ως αιτιολογία της διακοπής των δρομολογίων αναφέρεται η πρόθεση του Υπουργείου για νέα δραστική μείωση στις αμοιβές των λεωφορείων της τάξης 40%-60% και συνεπακόλουθα η μη κάλυψη του κόστους μεταφοράς. Η μείωση αυτή έρχεται να προστεθεί στα ισχύοντα του Ιουνίου του 2013, οπότε με Κοινή Υπουργική Απόφαση αποφασίστηκε η παράταση των ισχυόντων συμβάσεων με τους ιδιοκτήτες των Πρακτορείων με μείωση 17%.
Διακοπή μεταφοράς μαθητών επιβλήθηκε σε κάποιες περιοχές και από τα τοπικά ΚΤΕΛ, αλλά και τα μισθωμένα για το λόγο αυτό ΤΑΧΙ, μετά την απαίτηση της Περιφέρειας προς τους λεωφορειούχους για την ίδια περίπου ποσοστιαία έκπτωση (47-60%). Είναι χαρακτηριστικό ότι λεωφορεία των ΚΤΕΛ βρέθηκαν τις πρώτες μέρες στα προγραμματισμένα σημεία επιβίβασης των μαθητών, με την διαφορά ότι οι οδηγοί τους ζητούσαν να πληρωθούν τα κανονικά κόμιστρα από τους μαθητές για να τους μεταφέρουν. Να σημειωθεί εδώ ότι με βάση τη σύμβαση και την πρακτική μεταφοράς μαθητών, δεν επιτρέπεται –και σωστά- η επιβίβαση άλλων πολιτών στα λεωφορεία για το ίδιο δρομολόγιο, γεγονός που με τις νέες μειώσεις καθιστά ασύμφορο και σχεδόν αδύνατο το μεταφορικό έργο.
Επειδή είναι απαράδεκτη και ανάλγητη η μνημονιακή πολιτική κατάργησης όλων των παροχών κοινωνικού χαρακτήρα,
Επειδή στερούνται τη δυνατότητα μεταφοράς στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να καλύψουν το καθημερινό κόστος μεταφοράς των παιδιών τους, συχνά για μεγάλες αποστάσεις,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά των μαθητών άμεσα, καθώς ήδη άρχισε το διδακτικό σχολικό έτος, προκειμένου να εξασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη φοίτησή τους;»
Οι ερωτώντες βουλευτές
Χαραλαμπίδου Δέσποινα, Αγαθοπούλου Ειρήνη, Αμανατίδης Γιάννης, Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Γαϊτάνη Ιωάννα, Ιγγλέζη Κατερίνα, Κουράκης Αναστάσιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.