Ανοικτή Επιστολή της Ομάδα Διαχείρισης Ιστοσελίδας Ειδομένης
"H ομάδα διαχείρισης Ιστοσελίδας Ειδομένης (Idomeni web team) που ασχολείται με την προώθηση της Ειδομένης μέσα από το διαδίκτυο, έγινε πρόσφατα αποδέκτης μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τον τρόπο επίσκεψης και μετάβασης στον τόπο μας με δημόσιο μέσο συγκοινωνίας. Πολλά από τα μηνύματα που λάβαμε αφορούσαν την μετακίνηση από και προς Θεσσαλονίκη με το σιδηρόδρομο.
Οι κάτοικοι της περιοχής μας ανέκαθεν προτιμούσαν τη μετακίνηση με το τρένο λόγω της όμορφης διαδρομής, του χαμηλού κόστους και της άμεσης πρόσβασης καθώς χρησιμοποιούνταν κατά κόρον από τους κατοίκους της Ειδομένης, καθώς και της ευρύτερης περιοχής , για τη μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη.
Ιστορικά, η γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης αποτελεί τμήμα του δικτύου των Ανατολικών Σιδηροδρόμων, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 1873 από την τότε Οθωμανική αυτοκρατορία με σκοπό την ένωση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και κατ’ επέκταση με τα Ευρωπαϊκά κράτη. Το Ελληνικό τμήμα του δικτύου αυτού έχει μήκος 78 χμ. και σταματά στο συνοριακό Σ.Σ. Ειδομένης . Η δε απόσταση του από το Σ.Σ. Γευγελής, πέρα από τα σύνορα, είναι 3 μόλις χλμ.
Η Ειδομένη, επίσης, υπήρξε ένας ιστορικός (μεθοριακός) σταθμός που πάρα πολλοί Έλληνες θυμούνται και έχουν συνδέσει με τη μετανάστευση στην Ευρώπη, επειδή παλαιότερα υπήρχε τακτική συγκοινωνία με αμαξοστοιχίες διερχόμενες από την Ειδομένη που τη συνέδεαν με τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα αλλά και το εξωτερικό (Γερμανία).
Η κατάργηση των διεθνών δρομολογίων πριν λίγα χρόνια απέκοψε σιδηροδρομικώς την Ελλάδα από την Ευρώπη, στερώντας την από ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που απευθυνόταν σε μεγάλο τουριστικό κοινό. Σήμερα μόνο εμπορικές αμαξοστοιχίες διατρέχουν τις σιδηροτροχιές, διακόπτοντας την απόλυτη σιγή.
Η ομάδα μας, ευαισθητοποιούμενη για το υπαρκτό πρόβλημα συγκοινωνίας του τόπου μας, αλλά και του δήμου Παιονίας, υποστηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης που θα συνδυάζει τον προαστιακό σιδηρόδρομο με το διεθνές δρομολόγιο.
Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών της γραμμής 6 του σχεδιαζόμενου «προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης» (σύμφωνα με το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και την επέκτασή του μέχρι τη Γευγελή.
Για να καταστεί, όμως, βιώσιμη η εν λόγω σύνδεση του προαστιακού κρίνουμε ότι είναι απαραίτητος ο συνδυασμός της με διεθνές δρομολόγιο. Οι λεπτομέρειες της σύνδεσης είναι σίγουρα έργο των ειδικών, αλλά η πρόταση της ομάδας μας αγκαλιάζει τις ανάγκες μετακίνησης όλων των κατοίκων της Παιονίας μας.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλοι μαζί (κάτοικοι και ιθύνοντες) θα επιτύχουμε το στόχο μας για την επαναλειτουργία της ιστορικής σιδηροδρομικής σύνδεσης."
"H ομάδα διαχείρισης Ιστοσελίδας Ειδομένης (Idomeni web team) που ασχολείται με την προώθηση της Ειδομένης μέσα από το διαδίκτυο, έγινε πρόσφατα αποδέκτης μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τον τρόπο επίσκεψης και μετάβασης στον τόπο μας με δημόσιο μέσο συγκοινωνίας. Πολλά από τα μηνύματα που λάβαμε αφορούσαν την μετακίνηση από και προς Θεσσαλονίκη με το σιδηρόδρομο.
Οι κάτοικοι της περιοχής μας ανέκαθεν προτιμούσαν τη μετακίνηση με το τρένο λόγω της όμορφης διαδρομής, του χαμηλού κόστους και της άμεσης πρόσβασης καθώς χρησιμοποιούνταν κατά κόρον από τους κατοίκους της Ειδομένης, καθώς και της ευρύτερης περιοχής , για τη μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη.
Ιστορικά, η γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης αποτελεί τμήμα του δικτύου των Ανατολικών Σιδηροδρόμων, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 1873 από την τότε Οθωμανική αυτοκρατορία με σκοπό την ένωση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και κατ’ επέκταση με τα Ευρωπαϊκά κράτη. Το Ελληνικό τμήμα του δικτύου αυτού έχει μήκος 78 χμ. και σταματά στο συνοριακό Σ.Σ. Ειδομένης . Η δε απόσταση του από το Σ.Σ. Γευγελής, πέρα από τα σύνορα, είναι 3 μόλις χλμ.
Η Ειδομένη, επίσης, υπήρξε ένας ιστορικός (μεθοριακός) σταθμός που πάρα πολλοί Έλληνες θυμούνται και έχουν συνδέσει με τη μετανάστευση στην Ευρώπη, επειδή παλαιότερα υπήρχε τακτική συγκοινωνία με αμαξοστοιχίες διερχόμενες από την Ειδομένη που τη συνέδεαν με τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα αλλά και το εξωτερικό (Γερμανία).
Η κατάργηση των διεθνών δρομολογίων πριν λίγα χρόνια απέκοψε σιδηροδρομικώς την Ελλάδα από την Ευρώπη, στερώντας την από ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που απευθυνόταν σε μεγάλο τουριστικό κοινό. Σήμερα μόνο εμπορικές αμαξοστοιχίες διατρέχουν τις σιδηροτροχιές, διακόπτοντας την απόλυτη σιγή.
Η ομάδα μας, ευαισθητοποιούμενη για το υπαρκτό πρόβλημα συγκοινωνίας του τόπου μας, αλλά και του δήμου Παιονίας, υποστηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης που θα συνδυάζει τον προαστιακό σιδηρόδρομο με το διεθνές δρομολόγιο.
Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών της γραμμής 6 του σχεδιαζόμενου «προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης» (σύμφωνα με το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και την επέκτασή του μέχρι τη Γευγελή.
Για να καταστεί, όμως, βιώσιμη η εν λόγω σύνδεση του προαστιακού κρίνουμε ότι είναι απαραίτητος ο συνδυασμός της με διεθνές δρομολόγιο. Οι λεπτομέρειες της σύνδεσης είναι σίγουρα έργο των ειδικών, αλλά η πρόταση της ομάδας μας αγκαλιάζει τις ανάγκες μετακίνησης όλων των κατοίκων της Παιονίας μας.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλοι μαζί (κάτοικοι και ιθύνοντες) θα επιτύχουμε το στόχο μας για την επαναλειτουργία της ιστορικής σιδηροδρομικής σύνδεσης."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.