Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Κάλυψη κενών θέσεων τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους

Δυόμισι χρόνια μετά την εφαρμογή του Προγράμματος “Καλλικράτης” και την υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος της ελληνικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η στήριξη των νησιωτικών Δήμων λαμβάνει ιδιαίτερη σημασία στην παρούσα χρονική συγκυρία. Το Υπουργείο Εσωτερικών, εφαρμόζοντας τη ρήτρα νησιωτικότητας, που επιβάλλει σε κάθε δράση και απόφαση να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών και η μέριμνα για την ανάπτυξη τους, συμφώνως με το άρθρο 101 του Συντάγματος, προέβη στην επεξεργασία της υποπαρ. ΣΤ1 περ. 3 εδ. γ΄ του ν. 4093/2012, με την οποία διασφαλίζεται ότι «οι προσλήψεις και διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν. 3833/2010».

Αναφορικά με την ανωτέρω διάταξη, το Υπουργείο Εσωτερικών προέβη στην έκδοση της αριθμ. πρωτ. οικ. 6315/15-2-2013 εγκυκλίου, με την οποία σας ενημερώσαμε για την ψήφιση της διατάξεως και διευκρινίστηκε ότι «νησιωτικός δήμος» νοείται αυτός που πληροί την αρχή «ένα νησί ένας δήμος», που λήφθηκε υπόψη κατά το χωροταξικό σχεδιασμό του άρθρου 1 του
ν. 3852/2010, καθώς και όσοι εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 204 του ίδιου νόμου. 

Πιο συγκεκριμένα, εκτός των δήμων που ανήκουν στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίου, οι οποίοι εμπίπτουν στο άρθρο 204 του ν. 3852/2010, στις ανωτέρω ρυθμίσεις του ν. 4093/2012 εμπίπτουν και οι δήμοι Κυθήρων, Σαλαμίνας, Αγκιστρίου, Αίγινας, Σπετσών, Πόρου, Ύδρας, Σαμοθράκης, Σκύρου, Θάσου, Ελαφόνησου, Αλοννήσου, Σκιάθου, Σκόπελου και Γαύδου, οι οποίοι πληρούν την αρχή «ένα νησί ένας δήμος».

Επιπλέον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, όπως ρητώς προκύπτει από το λεκτικό της διατάξεως, αυτή αφορά στους νησιωτικούς δήμους, δηλαδή όχι στους ΟΤΑ α΄ βαθμού εν γένει (όπου στην έννοια των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, πέραν των δήμων ανήκουν και τα δημοτικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα δημοτικά Ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.3584/2007, όπως ισχύει). Κατά συνέπεια, τα δημοτικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα ιδρύματα και οι Σύνδεσμοι υπάγονται, ως προς την πρόσληψη τακτικού προσωπικού, στους περιορισμούς του άρθρου 11 του ν. 3833/2011, όπως ισχύει. Στους ίδιους περιορισμούς υπάγονται και τα ν.π.ι.δ. των ΟΤΑ.

Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι η κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των νησιωτικών Δήμων αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, προκειμένου να διασφαλίζεται η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πολίτες, η εδραίωση της οικονομικής τους αυτοτέλειας, η άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και η υλοποίηση των υποχρεώσεών τους, που πληθαίνουν ή αλλάζουν τρόπο εκτέλεσης βάσει των νέων δεδομένων (λόγω, παραδείγματος χάριν, των ενεργειών στις οποίες υποχρεούνται να προβαίνουν οι Οικονομικές τους Υπηρεσίες ή της χρήσης των νέων τεχνολογιών). Όσον αφορά στην κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων που υφίστανται στους νησιωτικούς Δήμους, εφιστούμε την προσοχή σας στα κάτωθι:

Η ανωτέρω διάταξη συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν απαιτείται απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την ολοκλήρωσή διορισμών που ενδεχομένως εκκρεμούν από παλιές προκηρύξεις στους νησιωτικούς Δήμους. Ως εκ τούτου, οι Δήμοι μπορούν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση ολοκλήρωση των εν λόγω διορισμών.

Στην περίπτωση νησιωτικών Δήμων όπου - μετά την ολοκλήρωση των κατά τα ανωτέρω προσλήψεων - υφίστανται ακόμη αναγκαίες προς πλήρωση κενές οργανικές θέσεις τακτικού προσωπικού, ο Δήμος δύναται να προβεί στην κάλυψη κενών οργανικών του θέσεων με εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων περί μετατάξεων ή με την υποβολή αιτήματος για πρόσληψη, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.

Το Υπουργείο Εσωτερικών προκρίνει, μεταξύ των δύο ανωτέρω επιλογών, την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων σε νησιωτικούς Δήμους με μετατάξεις, κατόπιν αιτήσεων υπαλλήλων. Η επιλογή αυτή συνάδει με την ευρύτερη κυβερνητική πολιτική ενθάρρυνσης της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων, που αποτελεί μία από τις βασικές μεθόδους αναδιοργάνωσης και εξυγίανσης της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. 

 Η ενθάρρυνση άλλωστε της εν λόγω επιλογής θα λειτουργήσει θετικά στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, καθώς θα προσφέρει τη δυνατότητα σε πολίτες, που πραγματικά το επιθυμούν, να μεταφέρουν το κέντρο των βιοτικών και επαγγελματικών τους σχέσεων στα ελληνικά νησιά και μακριά από τα αστικά κέντρα, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό στην προαγωγή όχι μόνο των Δήμων με τη στενή υπηρεσιακή έννοια αλλά της τοπικής νησιωτικής κοινωνίας εν τω συνόλω.

 Επιπλέον, οδηγεί σε κάλυψη των κενών θέσεων με υπαλλήλους διαθέτοντες ήδη εμπειρία στη δημόσια διοίκηση, που έχουν την τεχνογνωσία άμεσα να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους, ενώ επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται και δημοσιονομικό όφελος λόγω μείωσης της μισθολογικής δαπάνης των φορέων προέλευσης των μετατασσόμενων υπαλλήλων.

Προτείνεται, επομένως, σε αυτούς τους Δήμους να επιλέξουν να προβούν στην έκδοση ανακοίνωσης – πρόσκλησης ενδιαφέροντος για πλήρωση θέσεων με μετάταξη, σύμφωνα με τις κοινές, περί μετατάξεων, διατάξεις [ άρθρα 74 και 78 (περί παραμεθορίων) του ν.3584/2007, του άρθρου 58 του ν.3979/2011 και του άρθρου 9 παρ. 22 του ν. 2266/1994, περί παραμεθορίων περιοχών ].

Οι ανακοινώσεις αυτές παρακαλούμε όπως αποστέλλονται και στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου με την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα μας να προσδίδεται ευρεία δημοσιότητα και οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι να μπορούν, με αίτησή τους, να εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον.

Εάν, παρά ταύτα, νησιωτικός Δήμος, στο πλαίσιο της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειάς του και σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, αποφασίσει αιτιολογημένα ότι κενές οργανικές του θέσεις δεν είναι σκόπιμο και προς το συμφέρον του να καλυφθούν από τη διαδικασία των μετατάξεων, σύμφωνα με όσα εκτενώς αναφέρθηκαν ανωτέρω, τότε δύναται να υποβάλει σχετικό αίτημα πρόσληψης, προκειμένου να χορηγηθεί έγκριση της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει.

Προκειμένου να προωθηθούν τα αιτήματα των Δήμων για έγκριση στην ως άνω Επιτροπή θα πρέπει να αποσταλούν στο Τμήμα Προσωπικού ΟΤΑ της Διεύθυνσης Οργάνωσης & Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, συνοδευόμενα από :

1) Απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού. Στην απόφαση αυτή είναι απαραίτητο να αναφέρεται:

i. Ο αριθμός των κενών θέσεων τακτικού προσωπικού στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, για την κάλυψη των οποίων προορίζεται η πρόσληψη του προσωπικού,

ii. Τα προσόντα που προβλέπονται για τη συγκεκριμένη θέση από την κείμενη νομοθεσία κατά κατηγορία και κλάδο

2) Αντίγραφο του ΟΕΥ του οικείου Δήμου, στον οποίο θα πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι θέσεις του αιτούμενου προσωπικού.
3) Βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου Δήμου ότι οι προκηρυσσόμενες θέσεις είναι κενές.

4) Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας του οικείου Δήμου, με την οποία πιστοποιείται η ύπαρξη εγκεκριμένων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του για την κάλυψη δαπάνης μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί για την πλήρωση των αντίστοιχων θέσεων (για το τρέχον έτος και εφεξής), με ρητή αναφορά των αντίστοιχων Κωδικών Αριθμών, όπου προβλέπονται οι πιστώσεις.

5) Εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην οποία θα αιτιολογείται πλήρως και με σαφήνεια η αναγκαιότητα της έγκρισης.

-  Τα εν λόγω αιτήματα πρέπει να συνοδεύονται από τον πίνακα Α που αποτελεί παράρτημα της παρούσης εγκυκλίου, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί και ηλεκτρονικά σε μορφή αρχείου excel στην ηλεκτρονική διεύθυνση d.olo@ypes.gr.

Τα υπό έγκριση αιτήματα πρέπει να αποστέλλονται συγκεντρωτικά δια των αρμοδίων Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στο Υπουργείο μας, αφού αυτές έχουν ελέγξει τα ανωτέρω απαιτούμενα δικαιολογητικά. Διευκρινίζουμε ότι τυχόν μεμονωμένα αιτήματα πρόσληψης που έχουν ήδη αποσταλεί ή θα αποσταλούν μεμονωμένα από τους φορείς στο Υπουργείο δεν θα ληφθούν υπόψη.

Δεδομένων των ανωτέρω, παρακαλούμε όπως αφενός μεν ενημερώσετε άμεσα (και με e-mail) τους νησιωτικούς Δήμους χωρικής σας αρμοδιότητας για τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα, αφετέρου δε μεριμνήσετε για την αποστολή των σχετικών αιτημάτων στο Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Το Υπουργείο Εσωτερικών παραμένει στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και πληροφορία.

Η παρούσα εγκύκλιος (και ο πίνακας Α σε μορφή excel) διατίθεται και μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου (ηλεκτρονική διεύθυνση www.ypes.gr στη διαδρομή Αποκεντρωμένη Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση/Εγκύκλιοι-Αποφάσεις-Συχνές Ερωτήσεις-ΟΤΑ α΄ βαθμού/Προσλήψεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.