"Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Ο Νόμος 4056/2012 που ρυθμίζει θέματα κτηνοτροφίας & κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πιστεύαμε και ελπίζαμε ότι θα επιλύσει όλα τα χρόνια και σοβαρά προβλήματα των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και δη των πρόχειρων και μη πρόχειρων εγκαταστάσεων. Πράγματι το άρθρο 13 του Ν.4056/2012 τροποποιούσε την παρ.5 του άρθρου 2 του Ν. 998/1979 και καθόριζε συγκεκριμένη διαδικασία έκδοσης της άδειας εγκατάστασης από τον αρμόδιο Δασάρχη για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις στα δάση και γενικά σε δασικές εκτάσεις.
Στη συνέχεια όμως κοινοποιήθηκε η με αριθμό πρωτοκόλλου 172592/2547/28-6-2012 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή Δασών (της Ειδικής Γραμματείας Δασών) προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας -επισυναπτόμενη- με την οποία γίνεται μία λανθασμένη ερμηνευτική προσέγγιση του άρθρου 13 του Ν.4056/2012, όπως ισχυρίζονται έγκριτοι Νομικοί, και συγκεκριμένα, ότι με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 διατηρήθηκε το Π.Δ.190/1981 ως προς τις ειδικές ρυθμίσεις του για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και με δεδομένο ότι η παρ.2 του άρθρου 3 του Π.Δ.190/1981 επιβάλλει οι κατασκευές να είναι άνευ θεμελίων, πρόχειρου χαρακτήρα, προκύπτει ότι οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που ο νομοθέτης έδωσε τη δυνατότητα να επιτρέπονται στις εκτάσεις που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία είναι οι πρόχειρες.
Συνεπώς -σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο- οι άδειες εγκατάστασης, που χορηγούν οι δασικές υπηρεσίες, θ’ αφορούν μόνο σ’ αυτές.
Επειδή πραγματικά υπάρχουν πολλές νομικές ενστάσεις επί της παραπάνω ερμηνείας της συνημμένης εγκυκλίου.
Επειδή, πέραν των νομικών θεμάτων, θα ήθελα να επισημάνω ως Αντιπεριφερειάρχης σε μία Περιφερειακή Ενότητα κυρίως γεωργοκτηνοτροφική, ότι πραγματικά υπάρχει σοβαρός αριθμός κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που θίγονται από την παραπάνω ερμηνευτική εγκύκλιο, διότι πρόκειται περί μη πρόχειρων εγκαταστάσεων που χρήζουν οικοδομικής άδειας, βρίσκονται σε περιοχές που η Διοίκηση τούς παραχώρησε και όμως οι περιοχές αυτές είναι χαρακτηρισμένες ως δάση στους κτηματολογικούς πίνακες, αποτελούν δε οι εγκαταστάσεις αυτές κτηνοτροφικές μονάδες με υποδομή και βιωσιμότητα που πρέπει να βοηθηθούν, πλην όμως με βάση την εγκύκλιο δεν «ανοίγει» ο δρόμος για χορήγηση άδειας εγκατάστασης και ήδη επιβάλλονται από τους Δασάρχες πρόστιμα (χιλιάδων ευρώ) αυθαιρέτου χρήσεως των εγκαταστάσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντονότατα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, αλλά και αναποτελεσματικότητα μιας χρηστής Διοίκησης να δώσει λύσεις σε ζωτικότατα θέματα της πανταχόθεν βαλλόμενης κτηνοτροφίας.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι οι μονάδες αυτές στερούνται του δικαιώματος χρηματοδότησης και από τα επενδυτικά προγράμματα.
Κύριε Υπουργέ,
Θεωρώ ότι άμεσα πρέπει να ενσκύψετε στο θέμα και στο πρόβλημα, που δημιουργήθηκε από την στρεβλή ερμηνεία του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 με τη συνημμένη εγκύκλιο, ώστε να μπορέσουμε και ν’ ασκήσουμε επιτυχώς το καθήκον μας στην Περιφερειακή Ενότητα που υπηρετούμε και που έχει κύρια γεωργοκτηνοτροφικό χαρακτήρα."
Ο Νόμος 4056/2012 που ρυθμίζει θέματα κτηνοτροφίας & κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πιστεύαμε και ελπίζαμε ότι θα επιλύσει όλα τα χρόνια και σοβαρά προβλήματα των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και δη των πρόχειρων και μη πρόχειρων εγκαταστάσεων. Πράγματι το άρθρο 13 του Ν.4056/2012 τροποποιούσε την παρ.5 του άρθρου 2 του Ν. 998/1979 και καθόριζε συγκεκριμένη διαδικασία έκδοσης της άδειας εγκατάστασης από τον αρμόδιο Δασάρχη για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις στα δάση και γενικά σε δασικές εκτάσεις.
Στη συνέχεια όμως κοινοποιήθηκε η με αριθμό πρωτοκόλλου 172592/2547/28-6-2012 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή Δασών (της Ειδικής Γραμματείας Δασών) προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας -επισυναπτόμενη- με την οποία γίνεται μία λανθασμένη ερμηνευτική προσέγγιση του άρθρου 13 του Ν.4056/2012, όπως ισχυρίζονται έγκριτοι Νομικοί, και συγκεκριμένα, ότι με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 διατηρήθηκε το Π.Δ.190/1981 ως προς τις ειδικές ρυθμίσεις του για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και με δεδομένο ότι η παρ.2 του άρθρου 3 του Π.Δ.190/1981 επιβάλλει οι κατασκευές να είναι άνευ θεμελίων, πρόχειρου χαρακτήρα, προκύπτει ότι οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που ο νομοθέτης έδωσε τη δυνατότητα να επιτρέπονται στις εκτάσεις που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία είναι οι πρόχειρες.
Συνεπώς -σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο- οι άδειες εγκατάστασης, που χορηγούν οι δασικές υπηρεσίες, θ’ αφορούν μόνο σ’ αυτές.
Επειδή πραγματικά υπάρχουν πολλές νομικές ενστάσεις επί της παραπάνω ερμηνείας της συνημμένης εγκυκλίου.
Επειδή, πέραν των νομικών θεμάτων, θα ήθελα να επισημάνω ως Αντιπεριφερειάρχης σε μία Περιφερειακή Ενότητα κυρίως γεωργοκτηνοτροφική, ότι πραγματικά υπάρχει σοβαρός αριθμός κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που θίγονται από την παραπάνω ερμηνευτική εγκύκλιο, διότι πρόκειται περί μη πρόχειρων εγκαταστάσεων που χρήζουν οικοδομικής άδειας, βρίσκονται σε περιοχές που η Διοίκηση τούς παραχώρησε και όμως οι περιοχές αυτές είναι χαρακτηρισμένες ως δάση στους κτηματολογικούς πίνακες, αποτελούν δε οι εγκαταστάσεις αυτές κτηνοτροφικές μονάδες με υποδομή και βιωσιμότητα που πρέπει να βοηθηθούν, πλην όμως με βάση την εγκύκλιο δεν «ανοίγει» ο δρόμος για χορήγηση άδειας εγκατάστασης και ήδη επιβάλλονται από τους Δασάρχες πρόστιμα (χιλιάδων ευρώ) αυθαιρέτου χρήσεως των εγκαταστάσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντονότατα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, αλλά και αναποτελεσματικότητα μιας χρηστής Διοίκησης να δώσει λύσεις σε ζωτικότατα θέματα της πανταχόθεν βαλλόμενης κτηνοτροφίας.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι οι μονάδες αυτές στερούνται του δικαιώματος χρηματοδότησης και από τα επενδυτικά προγράμματα.
Κύριε Υπουργέ,
Θεωρώ ότι άμεσα πρέπει να ενσκύψετε στο θέμα και στο πρόβλημα, που δημιουργήθηκε από την στρεβλή ερμηνεία του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 με τη συνημμένη εγκύκλιο, ώστε να μπορέσουμε και ν’ ασκήσουμε επιτυχώς το καθήκον μας στην Περιφερειακή Ενότητα που υπηρετούμε και που έχει κύρια γεωργοκτηνοτροφικό χαρακτήρα."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.