Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Η γιορτή της Μεσοπεντηκοστής στην ενορία του Δημητρίου Κιλκίς

Παραδοσιακά και μεγαλόπρεπα η ενορία του Αγίου Δημητρίου Κιλκίς εόρτασε την Τετάρτη 9 Μαΐου 2012 την εορτή της Μεσοπεντηκοστής με αρχιερατική Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιότατου Ποιμενάρχου μας κ. Εμμανούηλ, ο οποίος κήρυξε τον Θείο Λόγο και την συμμετοχή των ευσεβών Ορθοδόξων Χριστιανών. Ακολούθησε η καθιερωμένη λιτανεία της εικόνος της Παναγίας της Ελεούσας μέχρι τον Ιερό Ναό του Αγίου Θεράποντος όπου τελέστηκε Αγιασμός και η επιστροφή της εικόνος στον Ναό του Αγίου Δημητρίου.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το έθιμο αυτό το μετέφεραν οι Στενημαχίτες στο Κιλκίς από την Πατρίδα τους. Εκεί, στην Στενήμαχο υπάρχει Ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου όπου στο Τέμπλο της υπάρχει η πρωτότυπη Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσας (12ος μ.Χ. αιώνας).
Το 1909 μία ευλαβής χριστιανή είδε σε όραμα την Παναγία την ημέρα της Μεσοπεντηκοστής. Γι’αυτό και από τότε κάθε χρόνο την ημέρα αυτή, μετά την Θεία Λειτουργία, η Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσας λιτανεύετε από την Στενήμαχο μέχρι την Ιερά Μονή Παναγίας Μπατσκόβου η οποία απέχει 10 χιλιόμετρα. Εκεί τελείτε Αγιασμός και Πανηγυρικός Εσπερινός. Το απόγευμα η Εικόνα επιστρέφει στον Ναό του Ευαγγελισμού.
Το έθιμο αυτό γίνεται μέχρι και σήμερα στην Ενορία μας. Παλαιότερα (πριν χτιστεί ο Ναός του Αγίου θεράποντος) που οι Στενημαχίτες είχαν αμπέλια έξω από την πόλη μας, λιτάνευαν την Εικόνα της Παναγίας μέχρι την «βρύση του Τσούντα» που βρισκόταν αριστερά όπως πηγαίνουμε στον δρόμο προς Ζαχαράτο. Εκεί μετά την Λιτανεία περνούσαν την ημέρα τους τρώγοντας και διασκεδάζοντας και το απόγευμα επέστρεφαν.
Όταν χτίστηκε ο Ναός του Αγίου Θεράποντος και τα αμπέλια άρχισαν να εκλείπουν, η Λιτανεία γίνεται εκεί. Φέτος για πρώτη φορά η Λιτανεία έγινε με το αντίγραφο της Παναγίας της Ελεούσας το οποίο υποδεχθήκαμε στην Ενορία μας στις 23 Οκτωβρίου 2011.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.