Με αφορμή την 19η Μαϊου – Ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού ο Πρόεδρος της ΕΑΣ N. ΚΙΛΚΙΣ κ. Χαράλαμπος Παυλίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαϊου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στον Πόντο η οποία πραγματοποιήθηκε βάσει οργανωμένου σχεδίου από τους Νεοτούρκους (Το 1911 αποφάσισαν σε συνέδριό τους την εξόντωση των μη τουρκικών εθνοτήτων) και σε δυο φάσεις κατά τη διάρκεια των ετών 1916 – 1924. Αποτέλεσμα όλων αυτών 353.000 θύματα, όλοι τους πληθυσμοί χριστιανικοί πόλεων και χωριών της Σάντας, της Πάφρας, της Τρίπολης κ.λπ.
Οι μαρτυρίες των ιστορικών κάνουν λόγο για πρωτοφανείς αγριότητες των Οθωμανών οι οποίοι ποτισμένοι από φανατισμό εκτελούν στο πέρασμα τους χωρίς καμιά διάκριση γυναίκες και μικρά παιδιά, δάσκαλους, καθηγητές, κληρικούς, πυρπολούνται πόλεις και χωριά, πολιορκούνται και λεηλατούνται μοναστήρια και εκκλησίες κ.α.
Παράλληλα όμως με τις επιθέσεις και την εξόντωση των Ελλήνων του πόντου γενοκτονίες πραγματοποιούνται από τους φανατισμένους Νεοτούρκους σε βάρος και άλλων χριστιανικών πληθυσμών όπως οι Αρμένιοι και οι Ασσύριοι.
Όλα αυτά συνέβησαν τότε. Σήμερα όλοι εμείς που είμαστε η συνέχεια των μαρτύρων ποντίων αδελφών μας και ως ελάχιστη υποχρέωση μας θα πρέπει πέραν των ετήσιων επετείων και εκδηλώσεων να συνεχίσουμε την προσπάθεια για αναγνώριση της γενοκτονίας από όλη την ανθρωπότητα με τον ίδιο τρόπο που οδήγησε ώστε το Σουηδικό Κοινοβούλιο (πέρσι) αναγνώρισε επισήμως την οθωμανική αγριότητα σε βάρος των Ελλήνων.
Γιατί δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ένας λαός που επιθυμεί να έχει μέλλον πρέπει να γνωρίζει την ιστορία του και δεν θα πρέπει να την ξεχνά. Και στην προκειμένη περίπτωση κρατώντας άσβεστη στη θύμηση του τους 353.000 αδελφούς ποντίους οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους.
Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαϊου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στον Πόντο η οποία πραγματοποιήθηκε βάσει οργανωμένου σχεδίου από τους Νεοτούρκους (Το 1911 αποφάσισαν σε συνέδριό τους την εξόντωση των μη τουρκικών εθνοτήτων) και σε δυο φάσεις κατά τη διάρκεια των ετών 1916 – 1924. Αποτέλεσμα όλων αυτών 353.000 θύματα, όλοι τους πληθυσμοί χριστιανικοί πόλεων και χωριών της Σάντας, της Πάφρας, της Τρίπολης κ.λπ.
Οι μαρτυρίες των ιστορικών κάνουν λόγο για πρωτοφανείς αγριότητες των Οθωμανών οι οποίοι ποτισμένοι από φανατισμό εκτελούν στο πέρασμα τους χωρίς καμιά διάκριση γυναίκες και μικρά παιδιά, δάσκαλους, καθηγητές, κληρικούς, πυρπολούνται πόλεις και χωριά, πολιορκούνται και λεηλατούνται μοναστήρια και εκκλησίες κ.α.
Παράλληλα όμως με τις επιθέσεις και την εξόντωση των Ελλήνων του πόντου γενοκτονίες πραγματοποιούνται από τους φανατισμένους Νεοτούρκους σε βάρος και άλλων χριστιανικών πληθυσμών όπως οι Αρμένιοι και οι Ασσύριοι.
Όλα αυτά συνέβησαν τότε. Σήμερα όλοι εμείς που είμαστε η συνέχεια των μαρτύρων ποντίων αδελφών μας και ως ελάχιστη υποχρέωση μας θα πρέπει πέραν των ετήσιων επετείων και εκδηλώσεων να συνεχίσουμε την προσπάθεια για αναγνώριση της γενοκτονίας από όλη την ανθρωπότητα με τον ίδιο τρόπο που οδήγησε ώστε το Σουηδικό Κοινοβούλιο (πέρσι) αναγνώρισε επισήμως την οθωμανική αγριότητα σε βάρος των Ελλήνων.
Γιατί δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ένας λαός που επιθυμεί να έχει μέλλον πρέπει να γνωρίζει την ιστορία του και δεν θα πρέπει να την ξεχνά. Και στην προκειμένη περίπτωση κρατώντας άσβεστη στη θύμηση του τους 353.000 αδελφούς ποντίους οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.