Οι ταινίες "Encardia, η πέτρα που χορεύει" σε σκηνοθεσία του Άγγελου Κοβότσου και "Ιταλία: αγάπα την ή παράτα την" σε σκηνοθεσία Γκούσταβ Χόφερ και Λούκα Ραγκάτσι βραβεύτηκαν στο 14ο φεστιβαλ. Ενα ελληνικό συγκρότημα που εμπνέεται, δημιουργεί και παρουσιάζει τραγούδια απο την πλούσια παράδοση της Κάτω Ιταλίας και δυο Ιταλοί νεαροί φίλοι που προβληματίζονται αν θα μείνουν στη χώρα τους ή θα φύγουν για να αναζητήσουν στο εξωτερικό την τύχη τους, ηταν τα θέματα των δύο ταινιών (ελληνικής και ξένης ανω των 45") που κέρδισαν τα βραβεία Κοινού στο 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης. Η τελετή λήξης του φετινού φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε απόψε στον κινηματογράφο "Ολύμπιον" της Θεσσαλονίκης.
Στο 14ο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, που ξεκίνησε από την Παρασκευή 9 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε απόψε, προβλήθηκαν περισσότερες από 190 ταινίες απ ολο τον κόσμο.
- Τα βραβεία κοινού για ταινίες κάτω των 45' δόθηκαν στην ελληνική παραγωγή "Ο τυφλός ψαράς" (αφορά σε ένα 70χρονο ψαρά, τον Γιάννη Κουκούμιαλου που ψαρεύει όλα τα χρόνια της ζωής του όντας απόλυτα τυφλός) σε σκηνοθεσία Στρατή Βογιατζή και Θέκλας Μαλάμου.
Ιδιαίτερη τεχνικά είναι η ξένη ταινία (διάρκειας μόλις 15΄) με τον τίτλο "ORA" από τον Καναδά, σε σκηνοθεσία Φιλίπ Μπεϊλόκ. Η ταινία που καταγράφει ένα εξαμελές χορευτικό συγκρότημα, είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί την τεχνολογία της τρισδιάστατης θερμικής απεικόνισης. Η θερμοκρασία του σώματος των χορευτών αλλάζει χρώματα στην εικόνα του φιλμ δίνοντας εντυπωσιακή εικόνα.
- Τα βραβεία της FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) για ελληνική παραγωγή δόθηκαν στην ταινία "Σαγιόμι" σε σκηνοθεσία Νίκου Νταγιαντά (μια ταινία που αφορά στην μετανάστευση) και για ξένη παραγωγή στην ταινία «Canicula» του Χοσέ Αλβάρες από το Μεξικό. Η ταινία καταγράφει την καθημερινότητα του λαού Τότονάκ της περιοχής.
- Το βραβείο τηλεοπτικής προβολής της ΕΡΤ3 σε ντοκιμαντέρ της ενότητας «Κοινωνία και Περιβάλλον» δόθηκε εξ ημισείας στις ταινίες «Απαλλοτρίωση» του Μάνου Παπαδάκη και «Μια χούφτα γενναίοι άνθρωποι» της Ρυγιά Αρζού Κοκσάλ από την Τουρκία. To βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.500 ευρώ για καθεμιά ταινία.
- Το βραβείο "Doc on Air" της ΕΡΤ αφορά στο καλύτερο project του Pitching Forum του Eυρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ EDN και αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 7.000 ευρώ. Το βραβείο δόθηκε στο σχέδιο ταινίας με τίτλο «My Journey to Meet You» από την Ιταλία σε σκηνοθεσία Marco Simon Puccioni και παραγωγή Simone Catania, Indyca.
- Στην ταινία τέλος που κατάφερε να γυρίσει ο Ιρανός Τζαφάρ Παναχί μεσα από το δωμάτιο του σπιτιού (το καθεστώς της χώρας του του έχει απαγορεύσει την έξοδο από τη χώρα και την ενασχόληση με τη σκηνοθεσία για την επόμενη 20ετία) με τη βοήθεια συναδέλφων του σκηνοθετών και της σύγχρονης τεχνολογίας, έδωσε το δικό της βραβείο η επιτροπή της Διεθνούς Αμνηστίας. Η βραβευμένη ταινία διάρκειας 75 λεπτών έχει τίτλο "Αυτό δεν είναι μια ταινία" και φέρει την υπογραφή των Τζαφάρ Παναχί και Μοτζτάμπα Μιρταχμάς.
*Το βραβείο της WWF (Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση) απονέμεται στην ταινία «Ζήτω οι αντίποδες» -μια ταινία που γυρίστηκε σε συνεργασία παραγωγών από τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αργεντινή και τη Χιλή- σε σκηνοθεσία Βίκτορ Κοσακόφσκι.
Οι προβολές των ταινιών του φεστιβάλ συνεχίζονται μέχρι αύριο το βράδυ στις αίθουσες «Ολύμπιον» και «Παύλος Ζάννας» και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Στο 14ο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, που ξεκίνησε από την Παρασκευή 9 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε απόψε, προβλήθηκαν περισσότερες από 190 ταινίες απ ολο τον κόσμο.
- Τα βραβεία κοινού για ταινίες κάτω των 45' δόθηκαν στην ελληνική παραγωγή "Ο τυφλός ψαράς" (αφορά σε ένα 70χρονο ψαρά, τον Γιάννη Κουκούμιαλου που ψαρεύει όλα τα χρόνια της ζωής του όντας απόλυτα τυφλός) σε σκηνοθεσία Στρατή Βογιατζή και Θέκλας Μαλάμου.
Ιδιαίτερη τεχνικά είναι η ξένη ταινία (διάρκειας μόλις 15΄) με τον τίτλο "ORA" από τον Καναδά, σε σκηνοθεσία Φιλίπ Μπεϊλόκ. Η ταινία που καταγράφει ένα εξαμελές χορευτικό συγκρότημα, είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί την τεχνολογία της τρισδιάστατης θερμικής απεικόνισης. Η θερμοκρασία του σώματος των χορευτών αλλάζει χρώματα στην εικόνα του φιλμ δίνοντας εντυπωσιακή εικόνα.
- Τα βραβεία της FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) για ελληνική παραγωγή δόθηκαν στην ταινία "Σαγιόμι" σε σκηνοθεσία Νίκου Νταγιαντά (μια ταινία που αφορά στην μετανάστευση) και για ξένη παραγωγή στην ταινία «Canicula» του Χοσέ Αλβάρες από το Μεξικό. Η ταινία καταγράφει την καθημερινότητα του λαού Τότονάκ της περιοχής.
- Το βραβείο τηλεοπτικής προβολής της ΕΡΤ3 σε ντοκιμαντέρ της ενότητας «Κοινωνία και Περιβάλλον» δόθηκε εξ ημισείας στις ταινίες «Απαλλοτρίωση» του Μάνου Παπαδάκη και «Μια χούφτα γενναίοι άνθρωποι» της Ρυγιά Αρζού Κοκσάλ από την Τουρκία. To βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.500 ευρώ για καθεμιά ταινία.
- Το βραβείο "Doc on Air" της ΕΡΤ αφορά στο καλύτερο project του Pitching Forum του Eυρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ EDN και αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 7.000 ευρώ. Το βραβείο δόθηκε στο σχέδιο ταινίας με τίτλο «My Journey to Meet You» από την Ιταλία σε σκηνοθεσία Marco Simon Puccioni και παραγωγή Simone Catania, Indyca.
- Στην ταινία τέλος που κατάφερε να γυρίσει ο Ιρανός Τζαφάρ Παναχί μεσα από το δωμάτιο του σπιτιού (το καθεστώς της χώρας του του έχει απαγορεύσει την έξοδο από τη χώρα και την ενασχόληση με τη σκηνοθεσία για την επόμενη 20ετία) με τη βοήθεια συναδέλφων του σκηνοθετών και της σύγχρονης τεχνολογίας, έδωσε το δικό της βραβείο η επιτροπή της Διεθνούς Αμνηστίας. Η βραβευμένη ταινία διάρκειας 75 λεπτών έχει τίτλο "Αυτό δεν είναι μια ταινία" και φέρει την υπογραφή των Τζαφάρ Παναχί και Μοτζτάμπα Μιρταχμάς.
*Το βραβείο της WWF (Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση) απονέμεται στην ταινία «Ζήτω οι αντίποδες» -μια ταινία που γυρίστηκε σε συνεργασία παραγωγών από τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αργεντινή και τη Χιλή- σε σκηνοθεσία Βίκτορ Κοσακόφσκι.
Οι προβολές των ταινιών του φεστιβάλ συνεχίζονται μέχρι αύριο το βράδυ στις αίθουσες «Ολύμπιον» και «Παύλος Ζάννας» και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.