Της Ευγενιας Τζωρτζη Με μειώσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων απαντούν οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες στην οικονομική κρίση, αλλά και στον έντονο ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στον κλάδο μετά την υποχώρηση των εργασιών και την αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων. Οι μειώσεις που ξεκινούν από 5%, γίνονται είτε απευθείας στα υφιστάμενα πακέτα, είτε μέσω της προώθησης νέων ασφαλιστικών πακέτων που ενσωματώνουν εκπτώσεις που φθάνουν έως και το 20%.
Τον τιμολογιακό πόλεμο πυροδοτεί ο έντονος ανταγωνισμός που αναπτύσσεται στον κλάδο με την πώληση προγραμμάτων μέσω Διαδικτύου που εγκαινίασε η Interamerican, λανσάροντας το «Anytime on line». Το πρόγραμμα εξασφαλίζει εκπτώσεις από 10% έως 20%, λόγω του χαμηλότερου κόστους πρόσκτησης εργασιών και έχει οδηγήσει σε αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων της εταιρείας από τα 371.000 αυτοκίνητα στα 483.000 μέσα σε ένα χρόνο.
Η ανακατανομή των μεριδίων υπέρ των εταιρειών με χαμηλά ασφάλιστρα, ανέδειξε ως χαμένους του παιχνιδιού τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, την Εθνική Ασφαλιστική, η οποία την ίδια περίοδο έχασε πάνω από 250.000 αυτοκίνητα. Η διοίκηση της εταιρείας σε μια προσπάθεια να περιορίσει την αιμορραγία του στόλου, προώθησε στην αγορά τέσσερα νέα πακέτα, με εκπτώσεις που ξεκινούν από 5% και φθάνουν έως και το 11%, ενώ παράλληλα προχώρησε σε επαναπροσδιορισμό των τιμολογιακών ζωνών, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγεί σε περαιτέρω μειώσεις ασφαλίστρων.
Με μεσοσταθμικές εκπτώσεις 5%, ανάλογα με τους δείκτες ζημιές σε κάθε νομό, απαντά και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο αυτοκινήτου, η Ιντερσαλόνικα, συνεκτιμώντας όπως σημειώνει στη σχετική εγκύκλιο προς το δίκτυο, τη βελτίωση του δείκτη ζημιών και τη μείωση των αποζημιώσεων που κατέγραψε η εταιρεία εντός του 2011.
Στο 15% φθάνουν οι μειώσεις στις οποίες προχώρησε η Αγροτική Ασφαλιστική σε συγκεκριμένες καλύψεις των προγραμμάτων της, όπως η νομική προστασία και η προστασία πυρός, ενώ από 5% έως 10%, διαμορφώνεται η έκπτωση για τον οδηγό που δεν προκάλεσε ζημιά για δύο ή τέσσερα χρόνια αντίστοιχα. Τον χορό των μειώσεων θα σύρουν σύμφωνα με πληροφορίες και άλλες εταιρείες τις προσεχείς ημέρες όπως η Axa Ασφαλιστική, αλλά και η Υδρόγειος, ενώ ανταγωνιστικά τιμολόγια μέσω της παραμετρικής τιμολόγησης εφαρμόζουν ήδη η Allianz, η Ergo, η Generali, η Groupama και η Eurolife.
Την επιθετική τιμολογιακή πολιτική ευνοεί και η τρέχουσα συγκυρία, που έχει οδηγήσει σε σταθεροποίηση των ζημιών που καταγράφονται στον κλάδο και ως εκ τούτου και των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι εταιρείες. Η συγκράτηση των ζημιών παρατηρείται παρά την αύξηση των ορίων στις αποζημιώσεις που εφαρμόζεται σταδιακά από την 1η Ιουνίου 2009 και είναι αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου, που προκαλεί η οικονομική ύφεση. Τον Ιούνιο του 2012 επίκειται η τελευταία αναπροσαρμογή των ορίων, που θα οδηγήσει σε υπερδιπλασιασμό των κατώτατων ορίων για την ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, διαμορφώνοντας το όριο της αποζημίωσης για σωματικές βλάβες στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα και στο 1 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα για υλικές ζημίες. Η εξέλιξη αυτή καθιστά εύθραυστη την ισορροπία στον κλάδο αυτοκινήτου, καθώς ενδέχεται να οδηγήσει σε εκτίναξη των αποζημιώσεων τα προσεχή χρόνια.
Τον τιμολογιακό πόλεμο πυροδοτεί ο έντονος ανταγωνισμός που αναπτύσσεται στον κλάδο με την πώληση προγραμμάτων μέσω Διαδικτύου που εγκαινίασε η Interamerican, λανσάροντας το «Anytime on line». Το πρόγραμμα εξασφαλίζει εκπτώσεις από 10% έως 20%, λόγω του χαμηλότερου κόστους πρόσκτησης εργασιών και έχει οδηγήσει σε αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων της εταιρείας από τα 371.000 αυτοκίνητα στα 483.000 μέσα σε ένα χρόνο.
Η ανακατανομή των μεριδίων υπέρ των εταιρειών με χαμηλά ασφάλιστρα, ανέδειξε ως χαμένους του παιχνιδιού τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, την Εθνική Ασφαλιστική, η οποία την ίδια περίοδο έχασε πάνω από 250.000 αυτοκίνητα. Η διοίκηση της εταιρείας σε μια προσπάθεια να περιορίσει την αιμορραγία του στόλου, προώθησε στην αγορά τέσσερα νέα πακέτα, με εκπτώσεις που ξεκινούν από 5% και φθάνουν έως και το 11%, ενώ παράλληλα προχώρησε σε επαναπροσδιορισμό των τιμολογιακών ζωνών, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγεί σε περαιτέρω μειώσεις ασφαλίστρων.
Με μεσοσταθμικές εκπτώσεις 5%, ανάλογα με τους δείκτες ζημιές σε κάθε νομό, απαντά και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο αυτοκινήτου, η Ιντερσαλόνικα, συνεκτιμώντας όπως σημειώνει στη σχετική εγκύκλιο προς το δίκτυο, τη βελτίωση του δείκτη ζημιών και τη μείωση των αποζημιώσεων που κατέγραψε η εταιρεία εντός του 2011.
Στο 15% φθάνουν οι μειώσεις στις οποίες προχώρησε η Αγροτική Ασφαλιστική σε συγκεκριμένες καλύψεις των προγραμμάτων της, όπως η νομική προστασία και η προστασία πυρός, ενώ από 5% έως 10%, διαμορφώνεται η έκπτωση για τον οδηγό που δεν προκάλεσε ζημιά για δύο ή τέσσερα χρόνια αντίστοιχα. Τον χορό των μειώσεων θα σύρουν σύμφωνα με πληροφορίες και άλλες εταιρείες τις προσεχείς ημέρες όπως η Axa Ασφαλιστική, αλλά και η Υδρόγειος, ενώ ανταγωνιστικά τιμολόγια μέσω της παραμετρικής τιμολόγησης εφαρμόζουν ήδη η Allianz, η Ergo, η Generali, η Groupama και η Eurolife.
Την επιθετική τιμολογιακή πολιτική ευνοεί και η τρέχουσα συγκυρία, που έχει οδηγήσει σε σταθεροποίηση των ζημιών που καταγράφονται στον κλάδο και ως εκ τούτου και των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι εταιρείες. Η συγκράτηση των ζημιών παρατηρείται παρά την αύξηση των ορίων στις αποζημιώσεις που εφαρμόζεται σταδιακά από την 1η Ιουνίου 2009 και είναι αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου, που προκαλεί η οικονομική ύφεση. Τον Ιούνιο του 2012 επίκειται η τελευταία αναπροσαρμογή των ορίων, που θα οδηγήσει σε υπερδιπλασιασμό των κατώτατων ορίων για την ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, διαμορφώνοντας το όριο της αποζημίωσης για σωματικές βλάβες στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα και στο 1 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα για υλικές ζημίες. Η εξέλιξη αυτή καθιστά εύθραυστη την ισορροπία στον κλάδο αυτοκινήτου, καθώς ενδέχεται να οδηγήσει σε εκτίναξη των αποζημιώσεων τα προσεχή χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.