Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 5085/2024 (Α΄17), η 1η Φεβρουαρίου, θλιβερή επέτειος της δολοφονίας του Άλκη Καμπανού το 2022, νομοθετήθηκε πέρσι ομόφωνα από τη Βουλή ως «Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου»! Στόχος, να καθιερωθεί ως ημέρα μνήμης για όλα τα θύματα οπαδικής βίας, αλλά και ευαισθητοποίησης για την καλλιέργεια του φιλάθλου πνεύματος, με την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας.
Τη συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνονται κάποιες διδακτικές ώρες, σύμφωνα με έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ, στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων, με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος. Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, κάθε Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει διαφορετική ημέρα και τον εξατομικευμένο τρόπο προσέγγισης του σχολείου του, στο θέμα.
Στο σχολείο μας αποφασίσαμε ότι μια ημέρα δεν αρκεί για να πετύχουμε αλλαγές ή, έστω προβληματισμό, που θα οδηγήσει σε αλλαγές. Το θέμα της ευγενούς άμιλλας και της υγιούς φίλαθλης συμπεριφοράς είναι διαχρονικός στόχος και μέσα στο πλαίσιο των δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη, που τη φετινή σχολική χρονιά, μπήκε ως θεματολογία στο σχολικό πρόγραμμα. Οπότε, συζητήσαμε πάνω στις εμπειρίες των παιδιών είτε ως φίλαθλοι είτε ως αθλητές, είδαμε βίντεο και προβληματιστήκαμε στις διαφορετικές συμπεριφορές των φιλάθλων ανάλογα με το άθλημα. Τι συμβαίνει στο τέννις, στο στίβο, στο μπάσκετ, στο ποδόσφαιρο κλπ;
Ξεκινώντας από την Δευτέρα 3/2 και μπαίνοντας σε όλες τις τάξεις, οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου, διερευνήσαμε τα αίτια της κάθε συμπεριφοράς και πώς συμμετέχει ο κάθε ρόλος: αθλητής, προπονητής, συναθλητής, αντίπαλος, θεατής, στόχοι και προσδοκίες. Η ακρίβεια με την οποία τα παιδιά εντόπισαν και αναγνώρισαν τις λάθος συμπεριφορές, αλλά και τα πιθανά τους επακόλουθα, ήταν αξιοσημείωτη. Στο τέλος του εργαστηρίου καταρτίστηκαν λίστες με θετικές και αρνητικές συμπεριφορές για κάθε ρόλο, αλλά και οι βασικοί κανόνες στάσης και συμπεριφοράς ώστε όλοι να απολαμβάνουμε τον αθλητισμό.
Την Τετάρτη 5/2 όλες οι τάξεις του σχολείου, πήραν μέρος στο Kids Athletics που οργανώσαμε στην αυλή, ώστε να δούμε στην πράξη πόσο πολύ μπορεί κάποιος να ευχαριστηθεί την άθληση, χωρίς να ανταγωνίζεται κάποιον άλλον, παρά μόνο τον εαυτό του και τις δυνατότητές του.
Την Πέμπτη 6/2 οι Ε’ και ΣΤ’ είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εμπεριστατωμένη, διαδραστική παρουσίαση για το ζήτημα της Ηθικής του Αθλητισμού από τον εκπαιδευτικό, ειδικό παιδαγωγό και προπονητή μικρών ηλικιών στο Ποδόσφαιρο κ. Γιώργο Αντωνιάδη.
Στη συνέχεια πήραν μέρος σε μια ευχάριστη και διδακτική -σε όλα τα επίπεδα- προπόνηση πάνω στο ποδόσφαιρο, με τον προπονητή μικρών ηλικιών Δημήτρη Μούρο. Τους δόθηκε η ευκαιρία να αντιληφθούν ότι δεν είναι απαραίτητα ο ανταγωνισμός και η νίκη ο βασικός στόχος μιας προπονητικής μονάδας/ενός μαθήματος Φυσικής Αγωγής.
Την Παρασκευή 7/2 θα έχουμε τον αναστοχασμό στην εμπειρία της εβδομάδας και θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε σε ομάδες το θετικό μας σύνθημα
Ο στόχος μας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι να συν-αναπτύσσονται η φυσική κατάσταση και η εκμάθηση και εξάσκηση των προβλεπόμενων διδακτικών αντικειμένων, αλλά και η προσωπικότητα των παιδιών. Σεβασμός, συνεργασία, ομαδικότητα, δικαιοσύνη, τήρηση των κανόνων και ηθική στάση, περνούν εύκολα στα παιδιά μέσω της Φυσικής Αγωγής. Ο ανηλεής ανταγωνισμός και η ακύρωση των λιγότερο δυνατών ή επιδέξιων δεν υπάρχει στο σκεπτικό μας.
Έχουμε επίγνωση ότι τα παιδιά βλέπουν συνεχώς γύρω τους κακές συμπεριφορές και, πολλές φορές, υποσυνείδητα, τις υιοθετούν, μιμούμενοι τους ενηλίκους. Ελπίζουμε όμως ότι, αν στο σχολείο τηρούμε τις αρχές μας με συνέπεια, θα έχουμε θετική επίδραση στη συμπεριφορά των παιδιών και τη στάση τους στον αθλητισμό.
Ευχαριστούμε πολύ τους εκπαιδευτικούς/προπονητές του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Κιλκίς, που ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκλησή μας. Ευχαριστώ επίσης ιδιαιτέρως τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς Φ.Α. του 5ου Δ. Σ. Κιλκίς, Αλέξανδρο Παυλίδη και Γιάννη Σαββίδη, που εργάστηκαν και πέρα από το υποχρεωτικό τους ωράριο, για να ολοκληρωθούν οι δράσεις της Εβδομάδας Ευγενούς Άμιλλας.
Αφροδίτη Ντίνου
Εκπαιδευτικός Φ.Α., Διευθύντρια του 5ου Δ. Σ. Κιλκίς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.