Η ερώτηση
Κύριοι Υπουργοί,
Την 26η Ιουνίου καταθέσαμε προς εσάς την με αρ. Πρωτ. 5306 ερώτηση, η οποία αφορούσε το μέγα σκάνδαλο των υδρομέτρων. Μέχρι στιγμής, απάντησε μόνο το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δια υπογραφής του κυρίου Ζερβού, η οποία δεν εκρίθη ικανοποιητική και επανήλθαμε για το ίδιο θέμα την 11η Σεπτεμβρίου 2024 με την αρ. πρωτ. 6638 ερώτησή μας και ακόμη αναμένουμε απάντηση, ίσως επειδή ακολουθείτε τη Σολώνεια ρήση, «Ειδώς σίγα» (Και να ξέρεις κάτι, καλύτερα να σιωπάς). Ακολούθως, για το ίδιο θέμα κατήγγειλε ευθαρσώς την κυβέρνηση ο Πρόεδρος του κόμματός μας σε ομιλία του την 26η Σεπτεμβρίου 2024 στη Βουλή.
Προσφάτως υπέπεσε στην αντίληψή μας άλλο ένα θέμα για το ίδιο σκάνδαλο που μάλλον δείχνει ποιοι, πως και με την ανοχή ή συμμετοχή άλλων κερδίζουν σε βάρος των δημοτών αλλά και των χρημάτων του Δημοσίου. Πρόκειται για έργα και προμήθειες υδρομέτρων της ΔΕΥΑ Κιλκίς.
Ύστερα από καταγγελίες διενεργήθηκε έλεγχος από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Μονάδα Επιθεωρήσεως και Ελέγχων, Περιφερειακή Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, Υποτομέας Ελέγχων Α', Αριθμός Εκθέσεως ελέγχου: Κ1742/23/Β, Εντολή Ελέγχου, α.π. 36178/28.08.2023, Ελεγχόμενος φορέας: Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης - Αποχέτευσης Κιλκίς, (Δ.Ε.Υ.Α.Κ.), Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος 2024, έκθεση ελέγχου 52 σελίδες), σύμφωνα με την οποία προκύπτουν σημαντικότατα θέματα νομιμότητας, διαφάνειας, ζημίας των συμφερόντων της ΔΕΥΑ Κιλκίς, παράβασης καθήκοντος από τον προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας και άλλων διευθυντών οικονομικών υπηρεσιών κλπ.
Προκύπτουν επίσης ευθύνες στη Διοίκηση της ΔΕΥΑ για ασυγχώρητη καθυστέρηση λήψης διοικητικών μέτρων για την προστασία των συμφερόντων της ΔΕΥΑΚ, δηλαδή των δημοτών του Δήμου Κιλκίς. Φαίνεται δηλαδή πιστοποιημένα σύμφωνα με το Πόρισμα της ΕΑΔ να υπάρχουν παράνομες και ζημιογόνες ενέργειες του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας με το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΚ να τον καλύπτει ή και να συνεργεί. Τα παραπάνω αυτά παραβατικά που καταγράφει το Πόρισμα της ΕΑΔ έχουν διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για τον καταλογισμό ποινικών ευθυνών στους παραβάτες.
Όμως θα πρέπει να προστεθούν και τα εξής ακόμα πιο σοβαρά: Και σε άλλο έργο της ΔΕΥΑ που εκτελείται σήμερα και το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακά υδρόμετρα έχουν προβεί σε ίδιες αυθαίρετες αλλαγές των προδιαγραφών μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Τα όσα καταγράφονται στο Πόρισμα αυτό δημιουργούν μια σειρά από διαπιστώσεις αλλά και ερωτήματα:
Τι γίνεται όταν στην προμήθεια που ελέγχθηκε από την ΕΑΔ, μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, αλλάζουν καταχρηστικά τις προδιαγραφές των προϊόντων, σύμφωνα με το Πόρισμα;
Πώς επιτράπηκε οι αλλαγές αυτές να γίνουν με πρωτοβουλία και ευθύνη του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας, όταν είναι το ίδιο πρόσωπο που συνέταξε τη μελέτη και τις προδιαγραφές των υδρομέτρων; Δηλαδή, τι συνέβη και αναιρεί τον εαυτό του; Μήπως επιτεύχθηκε ο στόχος να συμμετάσχει στον διαγωνισμό ένας μόνο ανάδοχος και οι αρχικές προδιαγραφές αποσκοπούσαν στο να ελεγχθεί τεχνητά ο ανταγωνισμός και, αφού επιτεύχθηκε ο στόχος, προχώρησαν σε κάποιες ευνοϊκές αλλαγές; Ποιον ευνοούν οι αλλαγές αυτές; Πάντως, όχι τη ΔΕΥΑ Κιλκίς. Αν την ευνοούσαν, θα ακολουθούταν οι νόμιμες διαδικασίες ενημέρωσης και έγκρισης πρώτα από την ΕΥΔ και μετά από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ και με την προϋπόθεση ότι οι υποτιθέμενοι λόγοι αλλαγής των προδιαγραφών έχουν προκύψει μετά τον διαγωνισμό από απρόβλεπτες συνθήκες.
Ενημερώθηκε η ΕΥΔ ΠΕΚΑ&ΠΟΛΟΠΡΟ τόσο για το Πόρισμα της ΕΑΔ όσο και για τα άλλα θέματα που προέκυψαν και προκύπτουν; Γιατί αδρανεί η ΕΥΔ να απαντήσει ύστερα από τον επιτόπιο έλεγχο που πραγματοποίησε και εφαρμόζει σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές διαδικασίες που οφείλει να τηρεί;
Όμως θα πρέπει να προστεθούν και τα εξής ακόμα πιο σοβαρά: Και σε άλλο έργο της ΔΕΥΑ που εκτελείται σήμερα και το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακά υδρόμετρα έχουν προβεί σε ίδιες αυθαίρετες αλλαγές των προδιαγραφών μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Τα όσα καταγράφονται στο Πόρισμα αυτό δημιουργούν μια σειρά από διαπιστώσεις αλλά και ερωτήματα:
Τι γίνεται όταν στην προμήθεια που ελέγχθηκε από την ΕΑΔ, μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, αλλάζουν καταχρηστικά τις προδιαγραφές των προϊόντων, σύμφωνα με το Πόρισμα;
Πώς επιτράπηκε οι αλλαγές αυτές να γίνουν με πρωτοβουλία και ευθύνη του προϊσταμένου της τεχνικής υπηρεσίας, όταν είναι το ίδιο πρόσωπο που συνέταξε τη μελέτη και τις προδιαγραφές των υδρομέτρων; Δηλαδή, τι συνέβη και αναιρεί τον εαυτό του; Μήπως επιτεύχθηκε ο στόχος να συμμετάσχει στον διαγωνισμό ένας μόνο ανάδοχος και οι αρχικές προδιαγραφές αποσκοπούσαν στο να ελεγχθεί τεχνητά ο ανταγωνισμός και, αφού επιτεύχθηκε ο στόχος, προχώρησαν σε κάποιες ευνοϊκές αλλαγές; Ποιον ευνοούν οι αλλαγές αυτές; Πάντως, όχι τη ΔΕΥΑ Κιλκίς. Αν την ευνοούσαν, θα ακολουθούταν οι νόμιμες διαδικασίες ενημέρωσης και έγκρισης πρώτα από την ΕΥΔ και μετά από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ και με την προϋπόθεση ότι οι υποτιθέμενοι λόγοι αλλαγής των προδιαγραφών έχουν προκύψει μετά τον διαγωνισμό από απρόβλεπτες συνθήκες.
Ενημερώθηκε η ΕΥΔ ΠΕΚΑ&ΠΟΛΟΠΡΟ τόσο για το Πόρισμα της ΕΑΔ όσο και για τα άλλα θέματα που προέκυψαν και προκύπτουν; Γιατί αδρανεί η ΕΥΔ να απαντήσει ύστερα από τον επιτόπιο έλεγχο που πραγματοποίησε και εφαρμόζει σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές διαδικασίες που οφείλει να τηρεί;
Μήπως η καθυστέρηση αυτή αποσκοπεί στο να δοθούν και τα υπόλοιπα χρήματα της σύμβασης στον ανάδοχο, παρά τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί οριστικά και αμετάκλητα, πριν «σκάσει η βόμβα» της νομιμότητας; Και αυτό με μια ακατανόητη και παράνομη πίεση του ίδιου του προϊσταμένου της ΤΥ προς το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ! Η αφωνία της ΕΥΔ μάλλον τις επιδιώξεις (και τα συμφέροντα;) του προϊσταμένου της ΤΥ και της ομάδας που διαχειρίζεται το έργο με τον παραπάνω τρόπο ευνοεί και κανέναν άλλο.
Πέραν των παραπάνω σοβαρότατων παρανομιών που καταγράφει η Έκθεση, ο Προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας της ΔΕΥΑ συμμετείχε μέχρι πρότινος και για αρκετά χρόνια σε Ανώνυμη Εταιρία (ΑΕ) που εκτελούσε ιδιωτικές δραστηριότητες ομοειδείς με τις ΔΕΥΑ Κιλκίς, χωρίς καμία νόμιμη αδειοδοτήση και διερευνάται ήδη από τις ελεγκτικές Αρχές η νομιμότητα των δραστηριοτήτων αυτών.
Όμως, ο εν λόγω προϊστάμενος ΤΥ, για να εκτελέσει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές υποθέσεις του, φέρεται να απουσίαζε από την Υπηρεσία του περισσότερες από 200 ημέρες, χωρίς νόμιμη υπηρεσιακή άδεια αλλά με άδεια του προέδρου της ΔΕΥΑΚ, κάτι το οποίο δεν προκύπτει από τις αρμοδιότητές του, είναι δηλαδή μη νόμιμο. Οι απουσίες αυτές του κ. Παραγιού δε συνοδεύονται από κανένα σχετικό έγγραφο που να νομιμοποιεί τις τόσες απουσίες του, τις σχετικές δαπάνες και τις δραστηριότητες και υπηρεσιακές ανάγκες της ΔΕΥΑ.
Πέραν των παραπάνω σοβαρότατων παρανομιών που καταγράφει η Έκθεση, ο Προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας της ΔΕΥΑ συμμετείχε μέχρι πρότινος και για αρκετά χρόνια σε Ανώνυμη Εταιρία (ΑΕ) που εκτελούσε ιδιωτικές δραστηριότητες ομοειδείς με τις ΔΕΥΑ Κιλκίς, χωρίς καμία νόμιμη αδειοδοτήση και διερευνάται ήδη από τις ελεγκτικές Αρχές η νομιμότητα των δραστηριοτήτων αυτών.
Όμως, ο εν λόγω προϊστάμενος ΤΥ, για να εκτελέσει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές υποθέσεις του, φέρεται να απουσίαζε από την Υπηρεσία του περισσότερες από 200 ημέρες, χωρίς νόμιμη υπηρεσιακή άδεια αλλά με άδεια του προέδρου της ΔΕΥΑΚ, κάτι το οποίο δεν προκύπτει από τις αρμοδιότητές του, είναι δηλαδή μη νόμιμο. Οι απουσίες αυτές του κ. Παραγιού δε συνοδεύονται από κανένα σχετικό έγγραφο που να νομιμοποιεί τις τόσες απουσίες του, τις σχετικές δαπάνες και τις δραστηριότητες και υπηρεσιακές ανάγκες της ΔΕΥΑ.
Η συνέργεια του προέδρου της ΔΕΥΑ, παρά τις αντιδράσεις του Γενικού Διευθυντή της ΔΕΥΑ στην παράνομη αυτή αδειοδοτήση για να κάνει τις εξωτερικές δουλειές του αλλά και η συσχέτιση με τα όσα έχει κάνει ο προϊστάμενος ΤΥ που σε καμία περίπτωση δεν προασπίζονται τα συμφέροντα της ΔΕΥΑ, φανερώνει μια περίεργη ασυλία, μια περίεργη συνεργασία με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑ, που μάλλον πρέπει να μας τρομάζει, και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους.
Ιδιαίτερα μας προβληματίζει ότι υπάρχει εντολή της Περιφερειακής Διοίκησης για άσκηση πειθαρχικής διαδικασίας για τις απουσίες του κυρίου Προϊστάμενου ΤΥ αλλά και τις πράξεις αυτές της Διοίκησης του προέδρου της ΔΕΥΑ (Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης, Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας, Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Διοικητικού - Οικονομικού Νομού Κιλκίς, Αρ. Πρωτ: ΕΠ 75/Κιλκίς, 08 Απριλίου 2024 (εμπιστευτικό) προς ΕΑΔ με κοινοποίηση στα μέλη του Δ.Σ. ΔΕΥΑ Κιλκίς, τον Δήμαρχο, τον Εισαγγελέα Κιλκίς και τον Γεν. Δ/ντη Κιλκίς, θέμα: Αποστολή αναφοράς για τη μη άσκηση πειθαρχικού ελέγχου σε βάρος υπαλλήλου. Η αδράνεια των υπηρεσιακών παραγόντων να προχωρήσουν στον έλεγχο και τον καταλογισμό των ευθυνών αυτών είναι ένα άλλο στοιχείο που καταδεικνύει τι συμβαίνει στη ΔΕΥΑ. Ποιοι εμποδίζουν τη διαδικασία αυτή και γιατί;
Αυτό που προβληματίζει περισσότερο είναι ότι όλα αυτά είναι σε γνώση και του Δημάρχου Κιλκίς. Πίσω απ’ όλα αυτά που ζημιώνουν τη ΔΕΥΑ Κιλκίς και τους δημότες είναι ο προϊστάμενος ΤΥ μόνο; Ο πρόεδρος και το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ; Ο Δήμαρχος; Η ΕΥΔ; Και άλλοι; Όλοι μαζί;
Όποιοι και να είναι, την πλήρη ευθύνη έχει ο Δήμαρχος Κιλκίς και η ΕΥΔ ΠΕΚΑ&ΠΟΛΠΡΟ. Και έχουν ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη, γιατί γνωρίζουν τα πάντα όλα και αδρανούν.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεσθε να μας απαντήσετε επί των ανωτέρων αναγραφόμενων αναλυτικά και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για τα διαδραματισθέντα της ΔΕΥΑ και στον Δήμο Κιλκίς αφορώντα μέρος του μεγάλου σκανδάλου των υδρομέτρων;
2. Προτίθεστε να μας απαντήσετε στην υπ. Αριθ. Πρωτ. 6638/11.09.2024 ερώτησή μας αφορώσα το θέμα του σκανδάλου των υδρομέτρων;
3. Προτίθεστε να μας απαντήσετε αν ο κύριος Πρωθυπουργός είναι γνώστης του ανωτέρου θέματος και του μέγα σκανδάλου των υδρομέτρων;
4. Προτίθεστε να μας απαντήσετε ποιος ο σκοπός της εγκαταστάσεως ψηφιακών υδρομέτρων πολυτελείας στα χωριά, όταν το νερό εκτός από την οικιακή κατανάλωση χρησιμοποιείται για το πότισμα των κήπων και μάλιστα χωρίς να προηγηθεί η αλλαγή του παλαιού δικτύου υδρεύσεως, το οποίο σπάει συνεχώς ή μπορεί να είναι και από αμίαντο;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ιδιαίτερα μας προβληματίζει ότι υπάρχει εντολή της Περιφερειακής Διοίκησης για άσκηση πειθαρχικής διαδικασίας για τις απουσίες του κυρίου Προϊστάμενου ΤΥ αλλά και τις πράξεις αυτές της Διοίκησης του προέδρου της ΔΕΥΑ (Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης, Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας, Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Διοικητικού - Οικονομικού Νομού Κιλκίς, Αρ. Πρωτ: ΕΠ 75/Κιλκίς, 08 Απριλίου 2024 (εμπιστευτικό) προς ΕΑΔ με κοινοποίηση στα μέλη του Δ.Σ. ΔΕΥΑ Κιλκίς, τον Δήμαρχο, τον Εισαγγελέα Κιλκίς και τον Γεν. Δ/ντη Κιλκίς, θέμα: Αποστολή αναφοράς για τη μη άσκηση πειθαρχικού ελέγχου σε βάρος υπαλλήλου. Η αδράνεια των υπηρεσιακών παραγόντων να προχωρήσουν στον έλεγχο και τον καταλογισμό των ευθυνών αυτών είναι ένα άλλο στοιχείο που καταδεικνύει τι συμβαίνει στη ΔΕΥΑ. Ποιοι εμποδίζουν τη διαδικασία αυτή και γιατί;
Αυτό που προβληματίζει περισσότερο είναι ότι όλα αυτά είναι σε γνώση και του Δημάρχου Κιλκίς. Πίσω απ’ όλα αυτά που ζημιώνουν τη ΔΕΥΑ Κιλκίς και τους δημότες είναι ο προϊστάμενος ΤΥ μόνο; Ο πρόεδρος και το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ; Ο Δήμαρχος; Η ΕΥΔ; Και άλλοι; Όλοι μαζί;
Όποιοι και να είναι, την πλήρη ευθύνη έχει ο Δήμαρχος Κιλκίς και η ΕΥΔ ΠΕΚΑ&ΠΟΛΠΡΟ. Και έχουν ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη, γιατί γνωρίζουν τα πάντα όλα και αδρανούν.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Προτίθεσθε να μας απαντήσετε επί των ανωτέρων αναγραφόμενων αναλυτικά και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για τα διαδραματισθέντα της ΔΕΥΑ και στον Δήμο Κιλκίς αφορώντα μέρος του μεγάλου σκανδάλου των υδρομέτρων;
2. Προτίθεστε να μας απαντήσετε στην υπ. Αριθ. Πρωτ. 6638/11.09.2024 ερώτησή μας αφορώσα το θέμα του σκανδάλου των υδρομέτρων;
3. Προτίθεστε να μας απαντήσετε αν ο κύριος Πρωθυπουργός είναι γνώστης του ανωτέρου θέματος και του μέγα σκανδάλου των υδρομέτρων;
4. Προτίθεστε να μας απαντήσετε ποιος ο σκοπός της εγκαταστάσεως ψηφιακών υδρομέτρων πολυτελείας στα χωριά, όταν το νερό εκτός από την οικιακή κατανάλωση χρησιμοποιείται για το πότισμα των κήπων και μάλιστα χωρίς να προηγηθεί η αλλαγή του παλαιού δικτύου υδρεύσεως, το οποίο σπάει συνεχώς ή μπορεί να είναι και από αμίαντο;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΜΕΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ
ΘΕΜΑ: Απάντηση στη με αρ. πρωτ. 2460/08-01-2025 ερώτηση του Βουλευτή Β' Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Λύσης, κου Χήτα Κωνσταντίνου
Σχετ.: Το από 9-01-2025 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Σε απάντηση της με α.π. 2460/08-01-2025 κοινοβουλευτικής ερώτησης με θέμα: «Σημαντικότατα θέματα νομιμότητας, διαφάνειας, βλάβης των συμφερόντων τηςΔΕΥΑ Κιλκίς και παραβάσεως καθήκοντος προκύπτουν από το πόρισμα της «Εθνικής Αρχής Διαφάνειας», αφορώντα το μέγα σκάνδαλο των υδρομέτρων» και σε συνέχεια της απάντησης στη με α.π. 5306/26-06-2024 ερώτησης και σε ό,τι αφορά τα θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Α. Αναφορικά με το γενικό πλαίσιο της πράξης «Εμβληματικά έργα ύδρευσης ΔΕΥΑ Κιλκίς»
Η πράξη «Εμβληματικά έργα ύδρευσης ΔΕΥΑ Κιλκίς» με κωδικό MIS 5174701 και συνολική δημόσια δαπάνη 26.413.181,77€ εκ των οποίων 25.386.631,33€ επιλέξιμη δημόσια δαπάνη, συγχρηματοδοτήθηκε μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».
Η σχετική πράξη είχε ενταχθεί αρχικά στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» (απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με αρ. πρωτ. 19569/19.10.2020/ΑΔΑ ΨΖΚ946ΜΤΛ6-3Ι6) και στη συνέχεια απεντάχθηκε (απόφαση με αρ. πρωτ. 153/03.03.2023/ ΑΔΑ: 6ΕΣΗ46ΜΤΛ6-ΠΕΜ) προκειμένου να ενταχθεί στο Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» (απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ με αρ. πρωτ. 3276/24-03-2023).
Αντικείμενο του έργου είναι:
(α) η αντικατάσταση 302 km εσωτερικών - παλαιωμένων (δεκαετία 1960) δικτύων ύδρευσης οικισμών σε 36 Τοπικές Κοινότητες στις 7 Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Κιλκίς, περιλαμβανομένης της πόλης του Κιλκίς. Επί πλέον και αναβάθμιση όλων των αντλιοστασίων και γεωτρήσεων όλων αυτών των οικισμών σε ότι αφορά τους ηλεκτρικούς πίνακες, τις υδραυλικές τους εγκαταστάσεις και τους υπάρχοντες οικίσκους αυτών,
(β) Προμήθεια και τοποθέτηση και παράδοση σε λειτουργία 10.350 ηλεκτρονικών υδρομέτρων στην πόλη του Κιλκίς,
(γ) προμήθεια και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων, ισχύος 1.899,6 KWp ±3%, με τη μεθοδολογία του συμψηφισμού (net-metering),
(δ) κόστος σύνδεσης με το δίκτυα ΔΕΔΔΗΕ, (ε) Κόστος αρχαιολογικής επίβλεψης και σωστικών εργασιών,
(στ) αγορά γης.
Για την υλοποίηση των παραπάνω προβλέπονται τα κάτωθι Υποέργα:
Υ/Ε 1 «Εμβληματικά έργα ύδρευσης ΔΕΥΑ Κιλκίς - Α’ Φάση»
• Με την 10-123/ 26.05.2021 Απόφαση του ΔΣ ΔΕΥΑ Κιλκίς εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και οι όροι διακήρυξης του υποέργου.
• Την 10.10.2022 το Ε’ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου γνωμοδότησε υπέρ της υπογραφής της σύμβασης σύμφωνα με την 785/2022 Πράξη του.
• Η σύμβαση υπεγράφη την 10.11.2022
Υ/Ε 2 «Εμβληματικά έργα ύδρευσης ΔΕΥΑ Κιλκίς - Β’ Φάση»
• Με την 10-124/ 26.05.2021 Απόφαση του ΔΣ ΔΕΥΑ Κιλκίς εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και οι όροι διακήρυξης του υποέργου.
• Την 10.10.2022 το Ε’ κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου γνωμοδότησε υπέρ της υπογραφής της σύμβασης σύμφωνα με την 786/2022 Πράξη του.
• Η σύμβαση υπεγράφη την 10.11.2022
Υ/Ε 3 «Προμήθεια Ψηφιακών Υδρομέτρων»
• Με την 5-36/04.03.2021 απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑ Κιλκίς εγκρίθηκαν η οικεία μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης
• Με την με αρ. 1758/8.11.2022 απόφαση το Ελεγκτικό συνέδριο αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή σύμβασης μεταξύ της ΔΕΥΑ Κιλκίς και της μειοδότριας εταιρίας.
• Η σύμβαση υπεγράφη την 07.12.2022.
Υ/Ε 4 Προμήθεια και εγκατάσταση Φ/Β μονάδων ισχύος 494kWp με τη μέθοδο συμψηφισμού (net-metering)
Η σύμβαση υπεγράφη την 27.05.2022.
Υ/Ε 5 «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΙΚΡΟΔΙΚΤΥΟΥ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ»
Η σύμβαση υπεγράφη την 10.08.2023.
Τέλος την ανωτέρω Πράξη συμπληρώνουν 2 Υποέργα για Αρχαιολογικές εργασίες και για δράσεις δημοσιότητας.
Στην παρούσα φάση, κατόπιν διαχωρισμού των φάσεων υλοποίησης της πράξης, τροποποιήθηκε η απόφαση ένταξης και μεταφέρθηκε το υπολειπόμενο (μη υλοποιηθέν στην ΠΠ 2014-2020) φυσικό αντικείμενο στο ΕΠ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ 2021-2027» με την Απόφαση με αριθμό 197713/30.12.2024.
Σε ό,τι αφορά το σκοπό του έργου και ειδικότερα του υποέργου προμήθειας υδρομετρητών, σημειώνεται ότι μέσω της αντικατάστασης των παλαιών υδρομετρητών με νέους σύγχρονης τεχνολογίας, συνοδευόμενους με κατάλληλο λογισμικό χρήσης (τηλεέλεγχος- τηλεχειρισμός), επιτυγχάνεται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ποσοτικής διαχείρισης και απομακρυσμένης καταγραφής ενδείξεων υδρομετρητών του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης των πόλεων-οικισμών, μέσω των οποίων οι αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες ύδρευσης θα διασφαλίζουν ολοκληρωμένη διαχείριση των υδατικών τους πόρων, με απώτερο στόχο την αειφόρο διαχείριση του νερού που προορίζεται για ανθρώπινη χρήση.
Β. Αναφορικά με την εξέλιξη της υλοποίησης της πράξης
1. Κατά την υλοποίηση της πράξης και σε συνέχεια προφορικών ενημερώσεων από στέλεχος της ΔΕΥΑ Κιλκίς σχετικά με πιθανά ανακύπτοντα ζητήματα μη ορθής ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου της πράξης, συναφώς και μη λειτουργικής ολοκλήρωσής της, η ΕΥΔ στο πλαίσιο της χρηστής διαχείρισης και της διασφάλισης των Κοινοτικών Πόρων και σύμφωνα με το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, διενήργησε επιτόπια επιθεώρηση στις 15.10.2024.
2. Μετά την ανωτέρω επιτόπια επιθεώρηση κατατέθηκε στην ΕΥΔ η από 8.10.2024 (α.π. ΥΠΕΘΟΟ 161508 ΕΙ/04.11.2024) αναφορά του Προϊσταμένου της ΤΥ της ΔΕΥΑ Κιλκίς στην οποία επιβεβαιώνει τη νομιμότητα των ακολουθούμενων διαδικασιών δημοπράτησης αλλά και την υλοποίηση του έργου.
3. Στη συνέχεια και προ ολοκλήρωσης του τελικού πορίσματος της ανωτέρω επιθεώρησης, κατατέθηκε στην ΕΥΔ η με αριθμό 157020 ΕΙ/24.10.2024 αναφορά του κου Θεόδωρου Βαφειάδη Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Κιλκίς, επικεφαλής του Συνδυασμού «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΝΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΚΙΛΚΙΣ - ΝΕΟ ΚΙΛΚΙΣ», στο οποίο γίνεται αναφορά σε μέρος συμπερασμάτων πορίσματος της ΕΑΔ (α.π. 28825/25.06.2024), κατόπιν καταγγελίας, που απέδιδε ευθύνες σε Υπηρεσιακούς παράγοντες της ΔΕΥΑ Κιλκίς σχετικά με μη νόμιμη διαδικασία παραλαβής προμήθειας ψηφιακών υδρομέτρων.
Στο σημείο αυτό ας υπογραμμιστεί ότι το ανωτέρω Πόρισμα της ΕΑΔ, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω είναι εμπιστευτικό, δεν κοινοποιήθηκε ποτέ στην ΕΥΔ αρμοδίως ώστε να προβεί στις δέουσες ενέργειες σύμφωνα με το ΣΔΕ. Η κοινοποίησή του έγινε για πρώτη φορά με την υπ' αριθμ. 157020 ΕΙ/24.10.2024 αναφορά και χρεώθηκε αμελλητί στην Ομάδα επιτόπιας επιθεώρησης της ΕΥΔ, ήτοι στις 24.10.2024, με σκοπό να ληφθεί υπόψη στο πόρισμα της.
4. Δεδομένων των ανωτέρω, η ΕΥΔ προχώρησε σε σύσταση Ομάδας για τη διερεύνηση της εκτέλεσης του έργου «Εμβληματικά έργα ύδρευσης Δ.Ε.Υ.Α. ΚΙΛΚΙΣ - Α' και Β’ Φάση» (α.π. 188477/ΕΞ 13.12.2024), εν τω συνόλω και με σκοπό, μεταξύ των άλλων, την εξέταση των στοιχείων των καταγγελιών και τη διερεύνηση ενδείξεων απάτης με τη σύνταξη και υποβολή σχετικής αναφοράς σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ.4.3 της Διαδικασίας AVIII-3 «Υποδοχή και εξέταση καταγγελιών» του ΣΔΕ.
Η ανωτέρω απόφαση της ΕΥΔ έχει κοινοποιηθεί στην ΕΑΔ/Afcos, στην ΕΔΕΛ, στην ΕΥΘΥ και στην Ε.Υ. Αρχής Πιστοποίησης.
Η διαδικασία του ελέγχου είναι σε εξέλιξη, ενώ όλα τα ως άνω στοιχεία - έγγραφα έχουν ήδη δοθεί στην Ομάδα Ελέγχου για υποστήριξη του έργου της.
Σε κάθε περίπτωση, τονίζεται ότι τα έργα είναι σε φάση υλοποίησης και πρόκειται να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες από το ΣΔΕ διαδικασίες για την ολοκλήρωση πράξεων.
Ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης
Τομεακών Προγραμμάτων
ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ
Γιώργος Ζερβός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.