Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Ερώτηση Σταμάτη Παπουλίδη με θέμα «Έργα Υποδομής και Συντήρησης του Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων»

Δελτίο τύπου 
Περιφερειακής Παράταξης «Πράξεις για Την Μακεδονία»

Την Δευτέρα 26/8/2024 πραγματοποιήθηκε Τακτική Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας όπως και η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας.

Από πλευράς της Περιφερειακής Παράταξης « Πράξεις για Την Μακεδονία» υποβλήθηκαν τρείς (3) ερωτήσεις στην διάρκεια της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας από τον Περιφερειακό Σύμβουλο Π.Ε Κιλκίς Σταμάτη Παπουλίδη τον Περιφερειακό Σύμβουλο Π.Ε Πέλλας Θωμά Χατζηηλιάδη και τον Περιφερειακό Σύμβουλο Π.Ε Ημαθίας Φώτη Φωτιάδη παρουσία του Επικεφαλής της Παράταξης Περιφερειακού Συμβούλου Χρήστο Παπαστεργίου και της Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Καλλιόπη – Κέλλυ Βαλταδώρου Περιφερειακού Συμβούλου της Π.Ε Σερρών .

Όσον αφορά τον Ν.Κιλκίς ο Σταμάτης Παπουλίδης ανέπτυξε το περιεχόμενο της ερώτησης του, με θέμα «Έργα Υποδομής και Συντήρησης του Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων» .

Να σημειώσουμε ότι στις 26/2/2024 με Π.Σ.Π.Κ.Μ 146237(155) είχε προηγηθεί πάλι ερώτηση του Σταμάτη Παπουλίδη με ίδιο περιεχόμενο «γραπτώς», οπού δόθηκε απάντηση 8/4/2024 από τον Αντιπεριφερειάρχη Ανδρέα Βεργίδη Π.Ε Κιλκίς .
Στη διαζώσης ερώτηση κατά την διάρκεια της συνεδρίασης ο Σταμάτης Παπουλίδης ανέφερε χαρακτηριστικά:

Ποιά εικόνα παρουσιάζει ο Συνοριακός Σταθμός Ευζώνων, πράγμα που δεν τιμά καθόλου την Χώρα μας.

Τον υπερβολικό όγκο οχημάτων που εισέρχονται από τον Συνοριακό Σταθμό των Ευζώνων στην διάρκεια του έτους ιδιαίτερα από τις Βαλκανικές Χώρες.

Τα θέματα ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας που τίθενται στο συγκεκριμένο σημείο της Χώρας.

Τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων, που πλέον μέσα από τον Ν.5056/23 (ΦΕΚ 163 Α/06-10-23) και συγκεκριμένα στο Άρθρο 46 δίνεται η δυνατότητα για εργασίες αναβάθμισης των υποδομών στο Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων απο την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που τις «ΜΕΤΑΚΥΛΙΕΙ» ΧΩΡΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗΝ Π.Ε ΚΙΛΚΙΣ.

Την μεγάλη μεγέθους χρηματοδότηση που χρειάζεται για ένα Σύγχρονο Ολοκληρωμένο Έργο όπως αναφέρεται στην πραγματογνωμοσύνη της Υποδ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Κιλκίς

Τις «στοιχειώδεις» εργασίες υποδομής που πραγματοποιήθηκαν, στο συγκεκριμένο σημείο, προ ολίγων μηνών μέσω εργολάβου, για να «βγει η χρονιά» ουσιαστικά , χρησιμοποιώντας σημαντικό μέρος τον χρημάτων ενός έργου συντήρησης του οδικού δικτύου στο σύνολο της Π.Ε Κιλκίς. Πράγμα που μειώνει την δυνατότητα κάλυψης αναγκών στο οδικό δίκτυο συνολικά της Π.Ε Κιλκίς.

Από πλευράς του ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης στην απάντηση του επισήμανε ότι βρίσκεται σε άμεση συνεννόηση με την Υποδ/νση Τεχνικών Έργων όπως και την Γενική Δ/νση Τεχνικών Έργων για την αξιοποίηση των δεδομένων που έχουν έρθει στα χέρια του μέσα από αλλεπάλληλη αλληλογραφία.

Πρόσθεσε ότι χρειάζεται η εξεύρεση χρηματοδότησης για την δημιουργία Έργου ιδιαίτερα μετά την δυνατότητα που δίνεται από τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων μέσω ΦΕΚ ,το οποίο παρουσιάζει λεπτομερώς ενέργειες που δύναται να καταβάλει απο 1/1/2024 η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η ερώτηση Α'

Ο Συνοριακός Σταθμός Ευζώνων, όπως γνωρίζετε, βρίσκεται στα όρια του Ν.Κιλκίς με την Βόρεια Μακεδονία και αποτελεί κύρια πύλη εισόδου όλων των Βαλκανικών, αλλά και βορειοκεντρικών Χωρών, προς την Πατρίδα μας.

Επισημαίνεται επίσης, ότι υπάρχει επιπλέον πύλη εισόδου στη Χώρα μας, πάλι εντός των ορίων του Ν.Κιλκίς, από την πλευρά της λίμνης Δοϊράνης.

Η πρώτη εικόνα που παρουσιάζει η Χώρα μας στη είσοδο του Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων, είναι και η πρώτη εντύπωση που σχηματίζει ο κάθε επισκέπτης για εμάς και αυτό που αντικρίζει δεν μας τιμά καθόλου.

Είναι μια κάκιστη εικόνα.

Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία εισέρχονται και διασχίζουν το Ν.Κιλκίς πάνω από 10.000.000 οχήματα το έτος, τα περισσότερα την περίοδο από αρχές Μαρτίου έως το τέλος Νοεμβρίου.

Σε πρόσφατη ερώτηση που υπέβαλλα εκ μέρους της Παράταξης «Πράξεις για την Μακεδονία» στις 26-2-2024 με Π.Σ.Π.Κ.Μ146237(155), στο κυρίως περιεχόμενο της, επισήμανα:

Τα θέματα ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας που τίθενται .

Τον μη καταμερισμό αρμοδιοτήτων για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (έγγραφα Δ/νσης Τεχνικών Έργων απο το 2016), όσον αφορά τον ηλεκτροφωτισμό και την συντήρηση του οδοστρώματος.

Την ισχυρή χρηματοδότηση που χρειάζεται ώστε να πραγματοποιηθεί στον Συνοριακό Σταθμό των Ευζώνων, «Ολοκληρωμένο Σύγχρονο Έργο» όπως αναφέρεται σε πραγματογνωμοσύνη της Υποδ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Κιλκίς.

Όμως τώρα, από 1-1-24, το συγκεκριμένο σημείο ανήκει στην αρμοδιότητα της Υποδ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε Κιλκίς, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του

Ν.5056/23 (ΦΕΚ 163Α/06-10-2023 και συγκεκριμένα στο άρθρο 46 – «Αρμοδιότητα συντήρησης και κατασκευής οδικού δικτύου σε χώρους χερσαίων συνοριακών σταθμών» μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «…αρμόδια για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον εκχιονισμό του οδικού δικτύου, καθώς και των παράπλευρων δρόμων αυτού, που εξυπηρετούν χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, σε απόσταση διακοσίων (200) μέτρων από τον κάθε συνοριακό σταθμό και μέχρι το φυσικό όριο της Επικράτειας ορίζεται η οικεία περιφέρεια…». Ως έναρξη ισχύος ορίζεται η 01-01-2024).

Το όριο της αρμοδιότητας συντήρησης της ΠΑΘΕ, εκ μέρους της Εγνατίας Οδού, είναι η διασταύρωση της Ειδομένης. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η διασταύρωση της Ειδομένης απέχει απόσταση μεγαλύτερη των 200μ. από το συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, γίνεται ξεκάθαρο ότι, από 01-01-2024, η Π.Κ.Μ είχε την δυνατότητα να δώσει τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων, για το συγκεκριμένο σημείο, στην Υποδ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε Κιλκίς όπως και το έκανε.

Επίσης, θα έχετε λάβει γνώση από τον 11ο μήνα του 2023, μέσω των υπηρεσιών σας, την απάντηση της Υποδ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Κιλκίς προς το Πταισματοδικείο Θεσ/νικης, όπως και την πραγματογνωμοσύνη από πλευράς της Υποδ/νσης Τεχνικών Εργων με τους αρμόδιους υπαλλήλους της, που διέταξε το Πταισματοδικείο Πολυκάστρου, με απόφασή του εντός του έτους 2023, που αφορά εργασίες στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων για φθορές και βλάβες του οδοστρώματος, των στηθαίων ασφαλείας και οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, στα σημεία από την διασταύρωση της Ειδομένης έως και την οριογραμμή με την Βόρεια Μακεδονία, στα σημεία εισόδου και εξόδου ΙΧΕ οχημάτων και φορτηγών οχημάτων.

Από την πραγματογνωμοσύνη προέκυψαν πολύ σημαντικά στοιχεία που έπρεπε να αξιολογηθούν πολύ νωρίτερα, διότι ο όγκος των οχημάτων πολλαπλασιάζεται ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες .

Όπως αναφέρει η πραγματογνωμοσύνη απαιτούνται περίπου 2.710.000,00 ευρώ για αποκατάσταση εργασιών οδοποιίας, ενώ για την αποκατάσταση εργασιών οδοφωτισμού, ασφάλειας και σήμανσης απαιτούνται περίπου 520.000,00 ευρώ.

Με δεδομένο ότι από 01-01-2024 η αρμοδιότητα συντήρησης του συνοριακού σταθμού έχει μεταβιβαστεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη διάθεση προς το σκοπό αυτό και κατ’ ελάχιστο, ποσού 3.230.000,00 ευρώ.

Επαναλαμβάνουμε ότι τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την πραγματογνωμοσύνη των αρμοδίων υπαλλήλων της Δ/νσης Τεχνικών Εργων.

Σημειώνω τέλος ότι η Υποδ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε Κιλκίς, μη έχοντας δυνατότητα άλλης άμεσης παρέμβασης, στα τεράστια πάσης φύσεως προβλήματα που υπάρχουν σε έργα υποδομής και συντήρησης στον Τελωνειακό Σταθμό Ευζώνων, πραγματοποίησε «στοιχειώδεις» εργαδσίες μέσω εργολάβου για να «βγει η χρονιά» ουσιαστικά, χρησιμοποιώντας «αρκετά», από τα λιγοστά χρήματα του έργου:

Συντήρηση-αποκατάσταση επικίνδυνων-κατεστραμμένων τμημάτων επί του Οδικού δικτύου αρμοδιότητας συντήρησης Υποδ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε.Κιλκίς έτους 2022.

(Ανάδοχος: ΟΡ.ΚΑ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ» με δ.τ. "ΟΡ.ΚΑ. Α.Τ.Ε.Ε" Ποσό σύμβασης: 1.474.438,57 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%)

Ερωτάστε:

α) Έχετε προγραμματίσει ενέργειες για την εξεύρεση χρηματοδότησης, ώστε να πραγματοποιηθούν οι εργασίες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας σύγχρονης εικόνας στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων;

β) Παρότι ο υφιστάμενος στο σημείο συνοριακός σιδηροδρομικός σταθμός δεν ανήκει στις αρμοδιότητες σας, έχετε προβεί σε επαφές και ενέργειες ώστε να ενταχθεί και αυτός σε ένα συνολικό σχέδιο αναβάθμισης;

Με εκτίμηση,
Σταμάτης Παπουλίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η ερώτηση Β'

Ο Συνοριακός Σταθμός Ευζώνων όπως γνωρίζετε βρίσκεται στα όρια του Ν.Κιλκίς με την Βόρεια Μακεδονία και αποτελεί κύρια πύλη εισόδου όλων των Βαλκανικών Χωρών προς την Χώρα.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι υπάρχει επιπλέον πύλη εισόδου στη Χώρα μας πάλι εντός των ορίων του Ν.Κιλκίς, από την πλευρά της λίμνης Δοϊράνης.

Με ανεπίσημα στοιχεία εισέρχονται και διασχίζουν το Ν.Κιλκίς πάνω από 10.000.000 οχήματα, τα συντριπτικά περισσότερα την περίοδο από αρχές Μαρτίου έως το τέλος Νοεμβρίου.

Η πρώτη εικόνα που παρουσιάζει η Χώρα μας στη είσοδο του Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων, είναι και η πρώτη εντύπωση που σχηματίζει ο κάθε επισκέπτης για μας και βέβαια δεν μας τιμά αυτό που αντικρίζει.

Είναι μια κάκιστη εικόνα.

Επίσης τίθενται θέματα ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών που λειτουργούν προς όφελος της Χώρας και των πολιτών. Προφανώς έχετε λάβει υπόψιν σας τα έγγραφα που έχουν περιέλθει στις υπηρεσίες της ΠΚΜ από τις μέχρι σήμερα ενέργειες που πραγματοποίησε η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε ΚΙΛΚΙΣ.

Από το 2016 έως και σήμερα με έγγραφά της η Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Κιλκίς έχει ενημερώσει για την απουσία αρμόδιας υπηρεσίας συντήρησης του οδοστρώματος και του ηλεκτροφωτισμού στο συγκεκριμένο σημείο Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων, τόσο την Δ/νση Τεχνικών Εργων ΠΚΜ όσο και στο Υπουργείο Εσωτερικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καθώς επίσης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης.

Επιπρόσθετα (σας) γνωρίζουμε ότι στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του Ν.5056/23 (ΦΕΚ 163Α/06-10-2023) και συγκεκριμένα στο άρθρο 46 – «Αρμοδιότητα συντήρησης και κατασκευής οδικού δικτύου σε χώρους χερσαίων συνοριακών σταθμών» μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «…αρμόδια για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον εκχιονισμό του οδικού δικτύου, καθώς και των παράπλευρων δρόμων αυτού, που εξυπηρετούν χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, σε απόσταση διακοσίων (200) μέτρων από τον κάθε συνοριακό σταθμό και μέχρι το φυσικό όριο της Επικράτειας ορίζεται η οικεία περιφέρεια…». Ως έναρξη ισχύος ορίζεται η 01-01-2024.Το όριο της αρμοδιότητας συντήρησης της ΠΑΘΕ, εκ μέρους της Εγνατίας Οδού, είναι η διασταύρωση της Ειδομένης. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η διασταύρωση της Ειδομένης απέχει απόσταση μεγαλύτερη των 200μ. από το συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, γίνεται ξεκάθαρο ότι από 01-01-2024 θα εξακολουθήσει να υφίσταται οδικό τμήμα χωρίς αρμόδια υπηρεσία συντήρησης.

Προφανώς, επίσης, θα έχετε λάβει γνώση από τον 11ο μήνα του 2023, μέσω των υπηρεσιών σας, την απάντηση της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Κιλκίς προς το Πταισματοδικείο Θεσ/νικης, όπως και την πραγματογνωμοσύνη από πλευράς της Δ/νσης Τεχνικών Εργων με τους αρμόδιους υπαλλήλους της, που διέταξε το Πταισματοδικείο Πολυκάστρου με απόφασή του εντός του έτους 2023 που αφορά εργασίες στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων για φθορές και βλάβες του οδοστρώματος, των στηθαίων ασφαλείας και οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, στα σημεία από την διασταύρωση της Ειδομένης έως και την οριογραμμή με την Βόρεια Μακεδονία, στα σημεία εισόδου και εξόδου ΙΧΕ οχημάτων και φορτηγών οχημάτων.

Από την πραγματογνωμοσύνη προέκυψαν πολύ σημαντικά στοιχεία που έπρεπε να αξιολογηθούν πολύ νωρίτερα, διότι ο όγκος των οχημάτων θα πολλαπλασιαστεί στην είσοδο-έξοδο του Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων το επόμενο 8μηνο.

Όπως αναφέρει η πραγματογνωμοσύνη απαιτούνται περίπου 2.710.000,00 ευρώ για αποκατάσταση εργασιών οδοποιίας, ενώ για την αποκατάσταση εργασιών οδοφωτισμού, ασφάλειας και σήμανσης απαιτούνται περίπου 520.000,00 ευρώ.

Με δεδομένο ότι από 01-01-2024 η αρμοδιότητα συντήρησης του συνοριακού σταθμού θα μεταβιβαστεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη διάθεση προς το σκοπό αυτό και κατ’ ελάχιστο, ποσού 3.230.000,00 ευρώ.

Επαναλαμβάνουμε ότι τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την πραγματογνωμοσύνη των αρμοδίων υπαλλήλων της Δ/νσης Τεχνικών Εργων.

Ερωτάστε:

α) Πότε θα πραγματοποιήσετε εγγράφως τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων για την συντήρηση του οδοστρώματος και του ηλεκτροφωτισμού και γενικότερα έργων υποδομής και σήμανσης που αφορούν στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων, όπως απαιτείται με την νέα νομοθεσία;

β) Έχετε προγραμματίσει ενέργειες για την εξεύρεση χρηματοδότησης, ώστε να πραγματοποιηθούν οι εργασίες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας σύγχρονης εικόνας στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων;

Με εκτίμηση,
Σταμάτης Παπουλίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η απάντηση

Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής ερώτησης της παράταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας «ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», η οποία περιήλθε στην υπηρεσία μας, σας ενημερώνουμε, ότι σύμφωνα με το άρθρ.46 του Ν.5056/06-10-2023, (ΦΕΚ 163/Α/06-10-2023) , «Αρμόδια για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον εκχιονισμό του οδικού δικτύου, καθώς και των παράπλευρων δρόμων αυτού, που εξυπηρετούν χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, σε απόσταση διακοσίων (200) μέτρων από τον κάθε συνοριακό σταθμό και μέχρι το φυσικό όριο της Επικράτειας ορίζεται η οικεία περιφέρεια».

Με την αρ.πρωτ:183862(489)/01-04-2024 απόφαση Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ορίστηκε η Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, ως υπηρεσία αρμόδια για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον εκχιονισμό του οδικού δικτύου, καθώς και των παράπλευρων δρόμων αυτού, που εξυπηρετούν τον χερσαίο συνοριακό σταθμό Ευζώνων, σε απόσταση διακοσίων (200) μέτρων από τον συνοριακό σταθμό και μέχρι το φυσικό όριο της Επικράτειας.

Άμεσα η Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς ξεκίνησε τις εργασίες της στοιχειώδους συντήρησης του οδοστρώματος, του οδοφωτισμού και της σήμανσης.

Παράλληλα, με βάση την μελέτη που είχε εκπονήσει, θα αναζητήσει χρηματοδότηση εκτιμώμενου ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ (για εργασίες οδοποιίας, οδοφωτισμού, ασφάλειας και σήμανσης) προκειμένου η εικόνα του μεθοριακού σταθμού, ενός από τις βασικές πύλες εισόδου – εξόδου της χώρας, να βελτιωθεί και να ενισχυθεί το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς
Ανδρέας Βεργίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.