Υπάρχουν αδελφοί μου στην Αγία Γραφή απειράριθμες προεικονήσεις και προφητείες για την Παναγία μας. Θα αναφέρω όσο ποιό σύντομα γίνεται, τις περισσότερο γνωστές προτυπώσεις από τις οποίες μπορεί κάθε καλοπροαίρετος να αντιληφθεί, γιατί η Παναγία μας είναι ο ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΟΣ και ΤΑΠΕΙΝΟΤΕΡΟΣ άνθρωπος που πέρασε από την Γη και είναι πάνω από τά τάγματα των Αγγέλων τα οποία την προσκυνούν.
Ψάλλουμε:" Τιμιωτέρα των Χερουβείμ καί ενδοξοτέρα ασυγκρύτως των Σεραφείμ",όπως υποδείχθηκε από Άγγελο Κυρίου.
-Περίπου ΠΕΝΤΈΜΙΣΙ Χιλιάδες χρόνια περίμενε η Ανθρωπότητα να έλθει η καθαρότερη γυναίκα ,η Αμόλυντη, η Αναμάρτητη και Άμωμη πού θα ήταν άξια να κυοφορήσει την Θεότητα, όπως μετά την πτώση των πρωτοπλάστων, προφητεύτηκε στην Αγία Γραφή. "και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματός σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής· αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, και συ τηρήσεις αυτού πτέρναν. 16 (Γένεση ΚΕΦ 3&15 ) και τι το παράδοξο λέει; του σπέρματος αυτής, εννοούσε δηλαδή με μυστικό τρόπο από το Άγιο Πνεύμα, γιατί όπως ξέρουμε η γυναίκα δεν έχει σπέρμα,και για να μην αντιληφθεί ο πονηρός το σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου.
Έγινε η Παναγία, η "αιτία της των πάντων θεώσεως"όπως ψάλλουμε στον Ακάθιστο Ύμνο.
Αν η Παναγία δεν δεχόταν να σαρκωθεί μέσα της το Δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Ιησούς Χριστός, σήμερα παράδεισος θα ήταν ακόμα κλειστός.
Συνεχίζοντας:
-Αναφέρεται :
1.-Στον προφήτη Ιεζεκιήλ "κατά ανατολάς κεκλεισμένη πύλη"που θα διέλθει μόνο ο Θεός, προτυπώνοντας την παρθενική της μήτρα από την οποία διήλθε ο Χριστός.(Ιεζ.44&1-3)
2.-Στο ενύπνιο του Ιακώβ, "κλίμαξ" εξήλθεν Ιακώβ από του φρέατος του όρκου και επορεύθη εις Χαρράν. 11 και απήντησε τόπω και εκοιμήθη εκεί· έδυ γαρ ο ήλιος· και έλαβεν από των λίθων του τόπου, και έθηκε προς κεφαλής αυτού και εκοιμήθη εν τω τόπω εκείνω. 12 και ενυπνιάσθη, και ιδού κλίμαξ εστηριγμένη εν (τη γη, ης η κεφαλή αφικνείτο εις τον ουρανόν, και οι άγγελοι του Θεού ανέβαινον και κατέβαινον επ αυτής. 13 ο δε Κύριος επεστήρικτο επ αυτής
Γένεση (28 &10-22).
Δηλαδή η Σκάλα,δια της οποίας θα μπορεί να ανέβη ο άνθρωπος στον Ουρανό καί να εισέλθει και πάλι στον παράδεισο.
3.-Χρυσή Στάμνα ,μέσα στην οποία ήταν τοποθετημένο το μάννα εξ ουρανού. Προεικονίζει την κοιλιά της Παναγίας που είχε μέσα της τον Χριστό ,τον Άρτο της Ζωής, όχι όπως το μάννα που έτρωγαν οι ισραηλίτες και απέθαναν, αλλά τη θεία κοινωνία που παίρνουν οι χριστιανοί, που είναι ο ίδιος ο Χριστός για να ζήσουν αιώνια. (Έξοδος κεφ16).
4.-"Καιόμενη Βάτος " την οποία είδε ο Μωυσής στο όρος Σινά καιόμενη και μη καταφλεγόμενη. Έτσι όπως ακριβώς το πυρ της θεότητος, δηλαδή ο Χριστός ήταν στην κοιλία της θεοτόκου κατά την ενσάρκωση του χωρίς να την κάψει. (Έξοδος3 &2-6).
5.- 'Νεφέλη ολόφωτος' -και" Πύρινος Στύλος'.Όπως η Νεφέλη κατά την ημέρα σκέπαζε το στρατόπεδο των ισραηλιτών στην έρημο, από την ένταση του ήλιου και έδειχνε πού θα στρατοπέδευαν,και ο πύρινος στύλος την νύχτα να γνωρίζουν πού πηγαίνουν ,έτσι η Παναγία μας, σκεπάζει, φωτίζει ,δροσίζει και προστατεύει τους (Έξοδος 13,19,20.)
6.-"Πόκος του Γεδεών"που μόνο αυτός δέχτηκε την νυχτερινή δρόσο ενώ όλη η υπόλοιπη περιοχή έμεινε στεγνή.(Κριτών 6 &36-40) Έτσι και η Παναγία έμεινε παρθένος πριν τον τόκω, κατά τον τόκω και μετά τον τόκω.
7.-" Τρεις παίδες εν καμίνω"παρομοιάζεται το καμίνι των τριών Παίδων, μέσα στο οποίο δεν κάηκαν επειδή τους προστάτεψε ο Θεός, με την παρθενική μήτρα της Παναγίας πού δέχτηκε το πύρ της θεότητος και έμεινε αλώβητη.(Δανιήλ κεφ3)
8.-"Ράβδος του Ααρών η βλαστήσασα"όπως η ράβδος του Ααρών έβγαλε βλαστό και καρύδια, θαυματουργικώς, δείχνοντας ότι ο θεός τον ξεχωρίζει, ως εκλεκτό για ιερατικά καθήκοντα,έτσι και η Παναγία ,Συνέλαβε υπερφυσικά και ανερμήνευτα και έτεκε το άνθος το αμάραντο, τον Ιησού Χριστό.(Αριθμοι κεφ 16,17)
9.-Στο Ησαΐα πεντακάθαρα προφητεύεται η σύλληψη του Μεσσία από παρθένο γυναίκα.
διά τούτο δώσει Κύριος αυτός υμίν σημείον· ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει, και τέξεται υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ
(Ησαΐας κεφ7&14)
10.- Στην διάβαση της Ερυθράς Θάλασσας προτυπώνεται πάλι η Θεοτόκος, γιατί έμεινε αλώβητη, όταν πέρασε μέσα της η θεότητα,όπως ο Ισραήλ που πέρασε από την ερυθρά θάλασσα,χωρίς να βρέξει ούτε τα πόδια του, όταν ο Μωυσής χτύπησε με το ραβδί του και άνοιξε στα δύο.
Η Παναγία ήταν αμόλυντος, άσπιλος,αναμάρτητος για αυτό καταδέχτηκε να κυοφορεθεί στην γαστέρα της, το Δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος ο Ιησούς Χριστός, επειδή ήταν πεντακάθαρη από κάθε αμαρτία και λογισμό.
Προγνώριζε ο θεός ότι κάποτε θα ερχόταν στον κόσμο αυτή η γυναίκα και μας προετοίμαζε με όλες αυτές τις προτυπώσεις στην Παλαιά Διαθήκη, ώστε όταν θα έρθει τότε να το καταλάβουμε.
Δικαίως λοιπόν,την τιμά όλος ο λαός μας και όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί, αλλά και επειδή δεν μας εγκατέλειψε μετά την Κοιμησί της και την Μετάσταση της στους Ουρανούς ,αλλά προσεύχεται καί πρεσβεύει για όλον τόν κόσμο και Θαυματουργεί.
Άπειρες εικόνες της κάνουν θαύματα,Ευωδιάζουν καί ρέουν Μύρο.
Άπειρες εικόνες της κάνουν θαύματα,Ευωδιάζουν καί ρέουν Μύρο.
Σε κάθε πόνο, πίκρα, λύπη απογοήτευση, κίνδυνο,θλίψη, ζητούμε την βοήθεια της, ψάλλουμε την παράκληση της, τους Χαιρετισμούς της,και πάντα μας ακούει.
"Ουδείς προστρέχων επί Σοι, κατησχυμένος από Σου εκπορεύεται, αγνή Παρθένε Θεοτόκε…"
Κατά δε την ημέρα της εορτής της την 15 Αυγούστου, πλήθη κόσμου συρρέουν για νά την τιμήσουν και να την παρακαλέσουν.
ΗΛΊΑΣ ΑΘΑΝ.ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΌΣ ΕΛΛΑΣ Ε.Α.
ΘΕΟΛΌΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.