Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 6 Απριλίου 2024

Ένα βάσανο και ένα δίλημμα πολιτικής ιστορίας

Αφιερωμένο στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Του Κώστα Κιλτίδη
Από την συνειδητοποίηση των 17 ετών και ιδίως μετά την ενασχόλησή μου με την πολιτική των ιδιοτήτων και αξιωμάτων, μία σκέψη βασανίζει τον νου και την ψυχή. Πως μπορούμε να είμαστε αγνώμονες και αχάριστοι προς θυσίες ανθρώπων, που μας παρέδωσαν Πατρίδα ελεύθερη και προσωπική ελευθερία. 

Πριν χρόνια, ισχυρός άνδρας των ΗΠΑ στη χώρα μας με ρώτησε. Κώστα , πόσο μακρινό σου φαίνεται το 1821; Πριν απαντήσω συνέχισε, είναι ο προπάππος του προπάππου σου μου απάντησε. Όταν η συζήτηση προχώρησε στις πρόσφατες θυσίες, συμφωνήσαμε ότι η λήθη καταντά ατιμία. 

Σε ομιλία μου στη Θεσσαλονίκη το 2004 έβγαλα κραυγή πίκρας και οργής. «Πολιτικοί που δεν τιμούν νεκρούς, που υποτίθεται ότι είναι συνεχιστές τους, δεν θα τιμήσουν ζωντανούς» είπα. Δεκαετίες αυτή η βασανιστική σκέψη με οδηγεί σε φόβους θείας δίκης, γιατί όπως μας συμβουλεύει ο Ο. Ελύτης, «Να φοβάσαι την οργή των νεκρών».

Το δίλημμα της ακύρωσης του λαού μας, ως αγωνιστής ιδεολόγος, δεν με απασχολούσε στα νεανικά μου χρόνια. Όταν πολιτεύθηκα, με σκληρή αιτιολόγηση, δάσκαλός μου στη ζωή μου, με συνέστησε να λαμβάνω σοβαρώς υπόψιν με ποιό λαό πορεύομαι . Του απάντησα, θα αγωνιστώ να τον αλλάξω με το παράδειγμά μου και αυτός γέλασε. 

Το 2010,όταν δεν εισακούστηκαν οι σκέψεις, οι προτάσεις και οι κραυγές μου, προειδοποίησα για εκφυλιστική πλέον πορεία του λαού μας. Είναι εξουσιασμός, είπα σε επιτροπή της βουλής το 2011. Με ειρωνεύθηκαν και φίλοι μου. Τα ένστικτα νικάνε την ηθική και την παιδεία δεκαετιών. 

Τότε προσέθεσα και αυτό που πολλοί θυμούνται, «δεν μας αφήνουν να πεθάνουμε, γιατί φοβούνται μην αναστηθούμε. Θα μας αφήσουν να σερνόμαστε», όπως και γίνεται. Δυστυχώς το βάσανο και το δίλημμα με πληγώνουν…. όσο ποτέ! Και προσθέτω στην μνήμη σου Μιχάλη Χαραλαμπίδη, «Κώστα αντέχεις τη δικαίωσή σου ;;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.