Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, ενημερώνει τους πολίτες για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους, που διαπράττουν τηλεφωνικές απάτες, με το πρόσχημα του τροχαίου ή άλλου είδους ατυχήματος, συγγενικών προσώπων των υποψήφιων θυμάτων τους.
Ειδικότερα, ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους πολίτες προσποιούμενοι τους γιατρούς και ισχυρίζονται ότι συγγενείς τους, συνηθέστερα τα παιδιά τους, τραυματίσθηκαν σοβαρά σε τροχαίο ή άλλο ατύχημα.
Στο τηλέφωνο μπορεί να παρεμβαίνουν και άλλοι συνεργοί τους, οι οποίοι παριστάνουν τα εν λόγω συγγενικά πρόσωπα, με στόχο να γίνουν περισσότεροι πειστικοί.
Με αυτό τον τρόπο και εκμεταλλευόμενοι τη σύγχυση που προκαλούν στους πολίτες, τους ζητούν μεγάλα χρηματικά ποσά, δήθεν για να χειρουργηθούν άμεσα τα συγγενικά τους πρόσωπα.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις την τελευταία εβδομάδα, εξαπατήθηκαν δύο πολίτες σε περιοχές της Ημαθίας και της Πιερίας, όπου άγνωστοι τους απέσπασαν συνολικά 46.500 ευρώ.
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με στόχο την αποφυγή εξαπάτησης συμβουλεύει:
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Ενημερώστε φίλους, συγγενείς και κυρίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών, υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».
Ειδικότερα, ως προς την μεθοδολογία τους, οι δράστες τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους πολίτες προσποιούμενοι τους γιατρούς και ισχυρίζονται ότι συγγενείς τους, συνηθέστερα τα παιδιά τους, τραυματίσθηκαν σοβαρά σε τροχαίο ή άλλο ατύχημα.
Στο τηλέφωνο μπορεί να παρεμβαίνουν και άλλοι συνεργοί τους, οι οποίοι παριστάνουν τα εν λόγω συγγενικά πρόσωπα, με στόχο να γίνουν περισσότεροι πειστικοί.
Με αυτό τον τρόπο και εκμεταλλευόμενοι τη σύγχυση που προκαλούν στους πολίτες, τους ζητούν μεγάλα χρηματικά ποσά, δήθεν για να χειρουργηθούν άμεσα τα συγγενικά τους πρόσωπα.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις την τελευταία εβδομάδα, εξαπατήθηκαν δύο πολίτες σε περιοχές της Ημαθίας και της Πιερίας, όπου άγνωστοι τους απέσπασαν συνολικά 46.500 ευρώ.
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με στόχο την αποφυγή εξαπάτησης συμβουλεύει:
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Ενημερώστε φίλους, συγγενείς και κυρίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών, υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.