Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας (πρώην σωματείο Φίλοι ΝΟΗΣΙΣ) διοργάνωσαν και εφέτος, το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με διεθνή συμμετοχή, με θεματικούς άξονες: «Εφαρμογές για υπολογιστές, έξυπνες συσκευές και Διαδίκτυο-Εκπαιδευτική Ρομποτική».
που διεξήχθη στις 25 - 28 Απριλίου 2023, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» ΝΟΗΣΙΣ - Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας. Το Συνέδριο αποτελεί πλέον έναν ισχυρό, πρωτοποριακό θεσμό που κάθε χρόνο ανανεώνεται, εμπλουτίζεται και ισχυροποιείται.
Στο συνέδριο πήραν μέρος πάνω από 100 σχολεία και σχολές, όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (ήμαστε το μοναδικό σχολείο που εκπροσώπησε το Νομό Κιλκίς, σε Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση), με περισσότερους από 1.600 περίπου μαθητές, οι οποίοι παρουσίασαν περισσότερες από 160 εργασίες τους που έχουν εκπονήσει με βιωματική εφαρμογή της πληροφορικής, της Ρομποτικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας στην πράξη, αποκτώντας εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες.
Είχαμε την χαρά και την ευκαιρία να συμμετέχουμε στις εργασίες του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, με μία ερευνητική εργασία (με βάση το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε φέτος) με θέμα: «Το Κλίμα αλλάζει! Δράσε τώρα που μπορείς!...»
Αφορμή για εμάς αποτέλεσε η συνειδητοποίηση του επείγοντος χαρακτήρα του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο και η ανάγκη μας για περισσότερη ενημέρωση και εμβάθυνση πάνω σε ένα τόσο σημαντικό θέμα που επηρεάζει και θα επηρεάζει και τη δική μας γενιά, έχοντας παρατηρήσει τις αλλαγές που συμβαίνουν στην φύση, σε επίπεδο χαρακτηριστικών γνωρισμάτων των εποχών, έχοντας ενημερωθεί, από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για ακραία φυσικά φαινόμενα και καταστροφές, έχοντας έρθει σε επαφή με οδυνηρά γεγονότα και έντονα συναισθηματικές εικόνες, και διαπιστώνοντας την αυξητική τους τάση, χρόνο με το χρόνο.
Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, με τους εκπαιδευτικούς τους, κ. Ασλανίδη Νικόλαο και Λουκίδη Χαράλαμπο, καθώς και τον εκπαιδευτικό πληροφορικής κ. Τσιάτση Θεόδωρο. Η γνωριμία με το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή γενικά, η σύνδεση του με καθημερινές συνήθειες και πρακτικές και η ενδυνάμωση στην καλλιέργεια κουλτούρας πρόληψης, προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και μετριασμού των συνεπειών της στη βάση της βιώσιμης ανάπτυξης, αποτέλεσε τον κύριο στόχο μας με έμφαση στο πεδίο της ενεργής συμμετοχής και δράσης.
Η ενασχόληση και η εμβάθυνση στις Τ.Π.Ε. και τα εργαλεία τους ανέδειξε το πάθος μας για τις νέες τεχνολογίες, παρά τις πολλές προκλήσεις που συναντήσαμε. Ο συνδυασμός τους μας έδωσε την ευκαιρία της σύνθεσης εργασίας αλλά και παρουσίασης της στην εκπαιδευτική κοινότητα, και όχι μόνο, αποκτώντας έτσι νέες εμπειρίες και ανοίγοντας νέους δρόμους και δυνατότητες για εμάς.
Δουλέψαμε ομαδικοσυνεργατικά, με μεγάλη διάθεση και κέφι συλλέγοντας και επεξεργάζοντας πληροφορίες, φωτογραφίες, αρχεία, αντικείμενα. Συνθέσαμε τα παραπάνω και δημιουργήσαμε ένα blog, όπου περιλαμβάνονται ειδικές πληροφορίες και άρθρα, καθημερινά γεγονότα που υποδεικνύουν την κλιματική αλλαγή, αίτια, συνέπειες, προτεινόμενες δράσεις, έννοιες σχετικές, παρουσιάσεις, εικαστικές δημιουργίες, χρήσιμοι σύνδεσμοι, διαδραστικές ασκήσεις, φωτογραφικό και πολυμεσικό υλικό. Η διεύθυνση του blog είναι: https://klimatiki.blogspot.com/
Συμπληρωματικά με τις παραπάνω εργασίες, κάποιοι μαθητές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ψηφιακά παιχνίδια, ασκήσεις, quiz, puzzle, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.ά., με σύγχρονα εργαλεία και εφαρμογές (π.χ. crosswordlabs, puzzel.org, jigsawplanet, wordwall, ohmydots), διαδραστικές εργασίες ως γωνιά διασκέδασης και διάδρασης των επισκεπτών του blog.
Η εργασία μας έχει «ανέβει» στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας: http://1dim-kilkis.kil.sch.gr
Εμείς συμμετείχαμε την Τετάρτη 26 Απριλίου, στις ερευνητικές εργασίες, με παρουσίαση της εργασίας μας στην κανονική ροή του προγράμματος του Συνεδρίου, δεχόμενοι πολλά θετικά σχόλια και επιβραβεύσεις.
Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής. Τους ευχαριστούμε θερμά που μας έδωσαν την ευκαιρία να πάρουμε μέρος και να αποκομίσουμε τέτοιες εμπειρίες, κάνοντας χαρούμενους και υπερήφανους τους μαθητές μας αλλά και τους εκπαιδευτικούς.
Το βίντεο με τις παρουσιάσεις μπορείτε να το δείτε από την ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.math-syn-pli.gr/
Δουλέψαμε ομαδικοσυνεργατικά, με μεγάλη διάθεση και κέφι συλλέγοντας και επεξεργάζοντας πληροφορίες, φωτογραφίες, αρχεία, αντικείμενα. Συνθέσαμε τα παραπάνω και δημιουργήσαμε ένα blog, όπου περιλαμβάνονται ειδικές πληροφορίες και άρθρα, καθημερινά γεγονότα που υποδεικνύουν την κλιματική αλλαγή, αίτια, συνέπειες, προτεινόμενες δράσεις, έννοιες σχετικές, παρουσιάσεις, εικαστικές δημιουργίες, χρήσιμοι σύνδεσμοι, διαδραστικές ασκήσεις, φωτογραφικό και πολυμεσικό υλικό. Η διεύθυνση του blog είναι: https://klimatiki.blogspot.com/
Συμπληρωματικά με τις παραπάνω εργασίες, κάποιοι μαθητές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ψηφιακά παιχνίδια, ασκήσεις, quiz, puzzle, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.ά., με σύγχρονα εργαλεία και εφαρμογές (π.χ. crosswordlabs, puzzel.org, jigsawplanet, wordwall, ohmydots), διαδραστικές εργασίες ως γωνιά διασκέδασης και διάδρασης των επισκεπτών του blog.
Η εργασία μας έχει «ανέβει» στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας: http://1dim-kilkis.kil.sch.gr
Εμείς συμμετείχαμε την Τετάρτη 26 Απριλίου, στις ερευνητικές εργασίες, με παρουσίαση της εργασίας μας στην κανονική ροή του προγράμματος του Συνεδρίου, δεχόμενοι πολλά θετικά σχόλια και επιβραβεύσεις.
Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής. Τους ευχαριστούμε θερμά που μας έδωσαν την ευκαιρία να πάρουμε μέρος και να αποκομίσουμε τέτοιες εμπειρίες, κάνοντας χαρούμενους και υπερήφανους τους μαθητές μας αλλά και τους εκπαιδευτικούς.
Το βίντεο με τις παρουσιάσεις μπορείτε να το δείτε από την ιστοσελίδα του Συνεδρίου: http://www.math-syn-pli.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.