Σιδηροδρομικός Σταθμός Άσπρου (φωτο: Κ. Ν. Αθανασιάδης) |
Εκεί στο τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα όταν η Οθωμανική αυτοκρατορία επιχείρησε να αναπτυχθεί στον τομέα των συγκοινωνιών και κατ επέκταση του εμπορίου και της διακίνησής αγαθών - εμπορευμάτων αποφάσισε να κατασκευάσει σιδηροδρομικό δίκτυο που να συνδέει την κεντρική Ευρώπη με την Κωνσταντινούπολη και τη Βαγδάτη.
Στη βασική αυτή διαδρομή προέβλεπε και δύο συνδέσεις με τα λιμάνια, της Θεσσαλονίκης (Νίς - Θεσσαλονίκη) και Αδριανούπολης - Αλεξανδρούπολης (Δεδέαγατς). Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 1872 και κυκλοφόρησαν οι πρώτες αμαξοστοιχίες.
Γαλλικός Σταθμός Αλεξανδρούπολεως |
Στη μέση του πουθενά 43 χιλιόμετρα βόρεια από τη Θεσσαλονίκη (από τον Παλαιό Σταθμό και το λιμάνι) εκεί στη δυτική άκρη της λίμνης Αματόβου (Άσπρου) κατασκευάστηκε ένας Σιδηροδρομικός Σταθμός , που χωματόδρομοι 3 χιλιομέτρων τον συνέδεαν με τα χωριά Άσπρος(Αμάτοβο) και Αξιοχώρι(Βαρδαρόφτσα).
Υπέρθυρο αποθήκης Σ.Σ. Άσπρου 1897 (φωτο: Κ. Ν. Αθανασιάδης) |
Η λίμνη αυτή μαζί την συνεχόμενη λίμνη Αρτζάν (βόρεια, βορειοανατολικά) αποξηράνθηκαν και αποδόθηκαν για καλλιέργεια σε πρόσφυγες που ήρθαν από την Ανατολική Ρωμυλία, σε διακόσιες οικογένειες ανέργων καπνεργατών που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή το 1934 απο την πόλη της Καβάλας, καθώς και σε προσφυγικές οικογένειες που ήρθαν από Ρωσία μετά το 1930 και εγκαταστάθηκαν στο Πολύκαστρο.
Ο νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Άσπρου κατασκευάστηκε το 1947 (σχέδιο Μάρσαλ). Μέρος της θητείας μου ωςΣταθμάρχης στον ΟΣΕ , το πραγματοποίησα σε αυτόν τον Σταθμό από το Μάιο του 1974 έως τον Οκτώβριο του 1978.
Η φωτογραφίας μας Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022, δείχνει την πλήρη εγκατάλειψη (πόρτες, παράθυρα, ντουλάπες, δάπεδα, τα πάντα κατεστραμμένα και στους τοίχους υπογραφές των καταστροφέων (με κάρβουνα από τα αποκαΐδια του κτιρίου) από όλες τις φυλές του πλανήτη).
Η ίδια κατάσταση και στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Πολυκάστρου καθώς και της Αξιουπόλεως που είναι κλειστοί - εγκαταλειμμένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.